taehyung pov
TOK TOK !! ''taehyung,bangun .taehyung sekolah harini''-makcik sara.aku tersedar mendengar bunyi ketukan pintu dari luar bilik. Ya ,itu makcik sara .merangkap pembantu rumah aku yang sudah lama berkhidmat di rumah agam milik ibu bapaku. aku membuka handphone Samsung Galaxy S20. jam menunjukkan pukul 7.15 pagi. ''ye makcik sara,taehyung dah bangun ni !''-aku jerit dari dalam bilik. aku bangun dari katil menuju ke bilik mandi yang berada di dalam bilik aku. selesai sahaja mandi , aku terus memakai baju berwarna light cream memandangkan harini hari pertama aku ke sekolah baru aku. aku mencapai handphone yang berada di almari kecil sebelah meja belajar aku. aku melihat banyak pesanan masuk .aku malas nak tengok chat dari kawan -kawan aku. biarlah mereka.
aku keluar dari bilik menuju ke tingkat bawah untuk menjamah sedikit sarapan yang disediakan makcik sara. ''selamat pagi taehyung ,''-makcik sara sambil tersenyum pada aku. ''selamat pagi jugak makcik sara''-balas aku.aku memang tinggal berdua je dengan makcik sarah.lepas pukul 4.30 petang makcik sarah akan pulang ke rumah anaknya yang dekat sahaja di sekitar bandar ni . aku melihat nasi goreng kimchi yang terhidang di atas meja bersama hot chocolate . ''terima kasih makcik sara,jomlah makan sekali dengan saya''-senyum aku. ''sama -sama taehyung,takpelah taehyung makcik belum selesaikan lagi barang barang kat dapur tu. taehyung jamah dulu ye,makcik nak masuk dapur dulu''-makcik sara. ''baiklah''-senyum aku.
aku menjamah sarapan seperti biasa. selesai sahaja makan, aku melihat screen handphone yang menunjukkan '1044 message'. biar beetul diorang ni hantar message sampai seribu lebih ni. belum sempat aku off handphone ,keluar satu panggilan dari salah seorang kawan aku. jimin. aku angkat panggilan dari jimin, ''OI,kau bila nak sampai sekolah ni ha?!''-jimin. ''sabarlah,aku tengah sarapan.''-aku. ''apa? sarapan ?''-jungkook .''eh jungkook?''-aku.tadikan jimin,ni kenapa tetiba jungkook pulak ni?. ''yelah aku ! tak kenal dah ke . hurm,merajuk lah cenggini.tapi takpe , kalau nak pujuk aku, bungkuskan sarapan kau untuk aku. thank you !''-jungkook. ''eh,ada aku cakap nak pujuk kau ke ?!''-aku. ''oh kau..tak...'' belum sempat jungkook nak cakap lebih jimin dah tarik handphone die. ''eishhh,dahlah main amik je henfon aku nak cakap dengan taehyung''-jimin. ''oi,cepat sikit sampai sekolah,kitorang bukan tugu negara nak tunggu kau lelama kat sini, CEPATTTTT !!!''-j hope. ''baiklah''-aku.
tutup sahaja panggilan dari kawan kawan aku,aku terus bangun nak ke pintu depan. ''makcik sara ! taehyung gerak pergi sekolah dulu !''-aku. ''ha ha, ye taehyung. baik baik bawak kereta pergi sekolah ye .''-makcik sara . ''ye makcik sara''-senyum aku. aku mengambil kunci kereta dan memakai kasut di bangku sebelah pintu rumah. aku masuk ke dalam kereta dan memandu terus ke sekolah .
YOU ARE READING
TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]
FanfictionSEOKJIN,LELAKI YANG SERING DIBULI OLEH ORANG SEKELILINGNYA.DIA TINGGAL DENGAN MAKCIK DAN PAKCIKNYA YANG GILAKAN HARTA IBU BAPANYA . TAEHYUNG,LELAKI YANG BARU PULANG DARIPADA BERSEKOLAH DI LUAR NEGARA.IBU BAPANYA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN YANG MENYEB...