T,F (15)

111 17 0
                                    

HAPPY READING.....

.....................................................


seminggu kemudian......

malam.

'' seokjin , aku dah lama tak nampak rachel dengan minnie . '' tanya farisha . farisha masuk ke bilik seokjin tiba-tiba . seokjin pada masa tu melukis gambar organ dalaman manusia . 

seokjin menghentikan perbuatannya , '' farisha tak tau ke ? d-diorang dah kene buang sekolah .'' jawab seokjin . farisha terkejut dan gembira .

''ye ke ? hahahaha.. kurang sorang saingan aku ...'' kata farisha lagi dengan senyumannya . seokjin mengangguk dan sambung melukis . 

'' tapi sebab apa kene buang ? sekolah tu takda bising-bising pon '' tanya farisha lagi . dan seokjin menghentikan perbuatannya sekali lagi . seokjin takut nak jawab soalan farisha . dia mendiamkan diri .

'' eh seokjin aku tanya kau ni , takde mulut ke ? '' sindir farisha . seokjin menjawab , "d-dia-- kene buang se-sekolah se-sebab  di-diorang berdua-- b-buli aku--'' . farisha membuntangkan matanya . 

farisha terus menarik seokjin kuat sehingga berdiri . "apa ?! betul ke ?! " jerit farisha . seokjin mengangguk . "arghhh !!! sialnya !! hei ! kau report dekat cikgu disiplin ke ?! kau dah berani eh sekarang !! " marah farisha . seokjin menggeleng laju .

" tak-takk... aku tak report dekat cikgu-uu.. taehyung nampak a-aku ke-kene buli-- . lepastu dia cakap surat buang sekolah menyusul diorang esok-kk " jawab seokjin terketar-ketar .

farisha terus melempang seokjin . seokjin terteleng ke tepi dengan memegang pipinya menahan sakit . " apa istimewanya kau sial ?! kenapa si taehyung tu nak tolong kau ha ?! eeee!!! geramnya aku !! " farisha memukul-mukul seokjin . seokjin diam dan membiarkan perbuatan farisha .

farish yang mendengar bising-bising di bilik seokjin masuk ke dalam . " apahal ni ? " tanya farish yang tidak menghalang perbuatan adik kembarnya terhadap seokjin . farisha menghentikan pukulannya dan memandang farish tajam .

" eh kau tau tak ?! rachel dengan minnie dah kena buang sekolah sebab dia ni ! nanti kalau kita pula yang buli dia ! silap hari bulan kita pulak yang kena buang ! arhh !! bodoh betol lah !! " bengang farisha dan terus keluar dari bilik tersebut .

farish memandang seokjin tajam . " kau jangan cuba nak buat macam apa yang farisha cakap ! kalau kau buat jugak ! tahu nasib kau nanti ! " farish keluar dan menghempas pintu bilik seokjin . 

seokjin mengensot ke meja belajarnya dan sambung melukis dengan sakit yang masih lagi rasa . kemudian dia tersenyum kecil . ' terima kasih taehyung ' 


DI RUMAH TAEHYUNG ........

namjoon suga jhope jimin dan jungkook selesai mengemas barang-barang mereka di dalam bilik masing-masing . mereka berkumpul di ruang tamu . 

"ugh penatnya . ni semua jungkook punye pasal lah ni ." kata jhope . "apahal aku pulak! jimin cakap dengan aku datang 2.30 . aku gerak lah 2.30" jawab jungkook tak puas hati . 

"2.30 gerak otak kau ! kau baru nak pack barang-barang kau kan ! kitorang tunggu kemain lama lagi . last-last pukul 5 jugk kena kemas bilik . " kata jimin jerit . " lain kali tak payah tunggu ! hahahaha " jawab jungkook .

*mende kemas bilik je , masing ii . *-author

" paboya ?! . lepas ni , bila kitorg dh sampai sekolah . baru kitorang chat kau . dahlah. aku lapar belikan aku makanan . " kata suga . 

"yelah suga... . tpi aku malas nak keluar malam ni . suruh namjoon lah . " jawab jungkook dan tersenyum pada namjoon . namjoon membulatkan matanya dan mengangguk . suga menghulurkan duitnya pada namjoon .

"tak payah , aku belanja malam ni . jom namjoon ." kata taehyung dan keluar dari rumahnya . " naik kereta siapa ?! " jerit namjoon . " motor je" - taehyung . " chat aku nak makan apa " kata namjoon sekali lagi . masing-masing mengangguk .


di restaurant....

"bagi naengmyeon pyongyang 3 dengan salad gurita dingin 3 . hot choclate 6 . terima kasih " pesan namjoon dan menuju ke arah taehyung . taehyung menutup handphonenya usai namjoon duduk di hadapannya . 

"tak ramai orang kat restoran ni . mungkin sekejap je kut dia masak ." kata namjoon . taehyung mengangguk dan diam . tiba-tiba dia teringat seokjin . " namjoon . aku nak tanya ." namjoon mengangkat keningnya 

"kes buli sekolah kita tu teruk sangat ke ?" tanya taehyung . "taklah teruk mana . okay je."jawab namjoon . "tapi seokjin..."

"ohhh..pasal seokjin ke ? dia je yang selalu kena buli . aku tak paham apa masalah budak sekolah tu asyik nak buli seokjin . diorang selalu cakap seokjin tu pemalang . entah pasal apa lagi diorang semua tak suka dekat seokjin tu . " jawab namjoon ala kadar .

taehyung mengangguk dan bertanya lagi . " tapi korang pon ..." ."apa ? tak suka dia ? memanglah . setiap hari masuk kelas lambat dengan diri yang tak terurus . sakit mata tengok dengan muka kesian dia tu . lepastu selalu menyusahkan orang . " kata namjoon .

taehyung pelik . " menyusahkan orang ? " yelah, sepanjang taehyung duduk di sebelah seokjin , seokjin tak pernah minta apa-apa dari dia . taehyung yang selalu memulakan bicara .

"a'ah , dahlah . takyah cakap pasal dia . jap aku nak ambil makanan kat kaunter " namjoon terus bangun pergi ke kaunter . selesai bayar ,namjoon datang balik ke tempat taehyung . "eh kan aku cakap aku nak bayar " kata taehyung . 

namjoon menggeleng dan tersenyum ." dah duitnya tak dihulurkan . guna jelah duit aku . takpelah..." . mereka keluar dari restoran tersebut dan pulang ke rumah .

MINTA MAAF LAMBAT UPDATE , HUHUHUHU . 

3 VOTE , AUTHOR PUB NEXT CHAP ! THANK U AGAIN ! LOVE U ! 

3 VOTE , AUTHOR PUB NEXT CHAP ! THANK U AGAIN ! LOVE U ! 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]Where stories live. Discover now