THANK U VOTE ! ENJOY !
...........................
"Bilik siapa ni?" Tanya seokjin .
"Bilik aku , bilik lain kawan-kawan aku dah conquer . Kenapa ? Selesa tak bilik ni ? " -taehyung. Seokjin membuntangkan matanya . 'sirieslah satu bilik dengan dia !'
"Err.. aa .haaa .. selesa sangat . Terlebih selesa . Tapii.. aku boleh je tidur dekat ruang tamu tu . Aku selalu bangun awal " kata seokjin janggal .
"Tak payah , tidur jelah sini dengan aku . Kenapa , kau takut ehhh~" taehyung menyakat seokjin yang terkaku . Seokjin tak mampu nak bergerak .
"Kau takut ke~ kalau aku... " taehyung mendekatkan wajahnya ke seokjin . "Cop cop cop, a-akuu nak ke toilet . Hehehehe ." Potong seokjin yang ingin elak dari taehyung . Taehyung tersenyum kecil dan mengangguk . Seokjin bingkas bangun keluar dari bilik taehyung . "Fuhh ~semangat . " Baru setapak seokjin ingin melangkah dia berpusing dan membuka semula pintu biliknya
"aduuhhh--" kepala seokjin dan taehyung terhantuk semasa taehyung membuka pintu biliknya dari dalam .
"Arhh.. maaf taehyung . A-aku nak tanya kau , bilik air dekat mana . Aduuhh.." seokjin menggosok kepalanya . 'kepala taehyung ni besi ke' .
"Iskk- kat dapur tu ha. Kat hujung bilik tu pun ada jugak . " Tunjuk taehyung sambil menggosok kepalanya juga . Seokjin mengangguk dan cepat ii berjalan ke tingkat bawah arah dapur . Taehyung juga turun ke ruang tamu .
Dalam masa yang sama , dua buah kereta meluncur masuk ke halaman rumah taehyung . Jhope masuk dalam rumah dan menghempaskan tubuhnya di sofa dua sit .
"Urghh--" keluh jhope
Dan kawan-kawan taehyung yang lain turut masuk ke dalam . Jungkook terus masuk ke dapur .
Namjoon duduk di samping taehyung. "Dah lama ke sampai? "-namjoon . "Baru je"
seokjin yang kebetulan keluar dari tandas terkejut tengok jungkook berdekatan peti sejuk mengeluarkan air kotak susu pisang '?' . jungkook yang melihat seokjin auto memasang wajah tak suka pada seokjin .
"kenapa kau ada kat sini "-jungkook . seokjin tak tau nak jawab apa .
BAAMMM !!!
jungkook menghempas peti sejuk kuat .seokjin terkejut. jimin yang mendengar bunyi tersebut masuk ke dapur untuk melihat apa yang berlaku .
"kau dah kena- " ayat jimin terhenti . dia pelik melihat seokjin di hadapan pintu bilik air .
"kau- . apahal ada dekat sini , tumpang guna tandas erk" tanya jimin. seokjin menggeleng.
"habis tu?" -jimin . "a-aku " , "seokjin kene halau dari rumah . so aku bawa dia datang sini." taehyung memotong ayat seokjin .
jungkook berlalu keluar dari dapur . jimin memandang taehyung . " ceritakan please " . taehyung memandang seokjin untuk meminta kebenaran. seokjin menghela nafas dan mengangguk .
"aku cerita kat depan dengan semua orang " -taehyung . seokjin dan jimin mengikut langkah taehyung . mereka duduk bertujuh di ruang tamu dengan muka tak senang .
"seokjin akan duduk dengan kita mulai hari ni ." - taehyung . yang lain tidak memberikan apa-apa reaksi . "seokjin kena halau dengan pakcik dan makcik dia sebab seokjin- " taehyung menjeda ayatnya untuk memberi seokjin ruang sambung percakpannya.
seokjin mengeluh perlahan . "a-aku kene tuduh cabul farisha . ta-tapi kalau korang semua tak suka aku , aku boleh cari tempat lain ." seokjin tersenyum kekok . yang lain terkejut mendengar penyataan seokjin . takkanlah lelaki macam seokjin sanggup buat macam tu dekat sepupu sendiri . diorang yang buli seokjin adalah .
rasa bersalah mula masuk dalam diri jungkook dan yang lain . "kau tinggal je lah sini. ni kan rumah taehyung . suka hati dia lah nak ajak sesapa tinggal dalam rumah ni . "-suga . yang lain mengangguk setuju .
seokjin tersenyum . " lagi satu , aku nak minta maaf dengan kau . aku pon tak tau kenapa aku tak suka dengan kau kat sekolah . maafkan aku seokjin . " - jhope
seokjin mengangguk tersenyum . dia memandang kawan taehyung yang lain . masing masing mula melakarkan senyuman di bibir pada seokjin . " aku minta maaf juga seokjin . kitorang tak patut ugut kau tempoh hari . " - namjoon . taehyung memandang pelik pada kawannya .
"ugut apa ?"-taehyung . masing -masing senyum janggal . "aaa- " masing-masing terkelu nak cakap .
Seokjin yang janggal melihat kelakuan mereka mencelah " a-a diorang Mana ada ugut Aku. diorang cakap urut tadii , haaaa kannn " seokjin memberi isyarat anggukan kepada mereka .
Masing" pon mengiyakan seokjin .
........................
MAAFFF BARU UPDATEEEE SKSKSKSKSK
CERITA NI MACAM KURANG MENARIK TAU , I akan cuba jadikan cerita ni best . Hiks. Btw , kalau I buat genre bromance boleh terima tak ? Hiks minta readers komen tauu . Thank you again for vote <3
YOU ARE READING
TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]
Fiksi PenggemarSEOKJIN,LELAKI YANG SERING DIBULI OLEH ORANG SEKELILINGNYA.DIA TINGGAL DENGAN MAKCIK DAN PAKCIKNYA YANG GILAKAN HARTA IBU BAPANYA . TAEHYUNG,LELAKI YANG BARU PULANG DARIPADA BERSEKOLAH DI LUAR NEGARA.IBU BAPANYA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN YANG MENYEB...