*pic kt atas tu, baju seokjin pergi sekolah*
oky, thanks vote !
................
"abang , saya rasa dah sampai masanya bang . " Kata makcik seokjin , puan linda Kepada suaminya . Suaminya merangkap pakcik seokjin iaitu tuan megat Mencerna apa yang dikatakan isterinya . Dia mengangguk dan menghela nafas .
"Tapi macam mana kita nak buat dia keluar dari rumah ni . "
Farish dan farisha dalam masa yang sama baru balik dari Sekolah . "Farish, farisha . Ke mari " panggil tuan megat . Mereka pergi ke tuan megat "Seokjin mana ?" Tanya puan linda tiba-tiba.
Farish dan farisha membuat muka pelik . "Manalah kitorang tau . Dah kenapa tiba ii tnya pasal dia tuh . Tak pernah ii mama ngan papa amik berat pasal budak tuh ." kata farish . " Ada problem ke ma ,pa . Diaa buat apa ? "Tanya farisha .
Tuan megat Dan puan linda Menggelengkan kepalanya . "Bukanlah . Kalau boleh taknak amik tahu pun hal budak tu ." Kata puan linda "A'ah , mama dengn papa nak suruh seokjin tu keluar dari rumah ni . Kalau umur dia dah 18 tahun , kita tak boleh nak dapatkan harta dia ni lagi . " Kata tuan megat
Farish dan farisha memandang satu sama lain . "Apa susahnya , suruh jelah dia keluar dari rumah ni . Letak beg baju dia kat luar ,dia fahamlah tu nanti "kata farisha . Dan diterima anggukan dari abang kembarnya .
"Atas alasan apa ?" Tanya tuan megat. Farisha terdiam semula .
"Buat plan lah papa , hahaha " kata farish . "Mama setuju . Kita boleh guna alasan tu untuk tuntut rumah ni nanti . " Kata puan linda
Masing ii mengangguk . "So macam mana ?" Tanya farisha . Farish memandang farisha . " Nampaknya ,kau perlu mainkan peranan dalam rancangan aku . Amacam ? Boleh tak ? " -farish .farisha bengang. "Apahal aku ! Kau nak rancang apa ni ! " Marah farisha .
"Hahahaha , rilekslah.. " pujuk farish . Farisha mendengus . "Bila nak mula pa ?" Tanya farish .
"Lagi cepat lagi bagus " kata tuan megat " Malam ni lah , esok dah tak payah pikir ii " sambung puan linda
Farish mengangguk . " Ok , tapi farish nak mandi dulu . Melekit dah ni . Hhahaha . " ."Pergilah sana " kata tuan megat
Farish dan farisha bergerak ke tingkat atas . Sebelum farish masuk ke biliknya . Dia memanggil farisha , " farisha, ready tau nanti hahahahaha" dan terus masuk ke biliknya. Farisha mendengus " diam setan , aku benci kau " farisha masuk dan menghempas pintu.
............................................
farish mengeluarkan phone dan menaip sesuatu di atasnya . dia tersenyum sinis dan menutup kembali phonenya . dia mencapai tuala dan berlalu masuk ke tandas .
.........................................
Seokjin pulang dari sekolah agak lewat . Dia penat melukis gambar yang cikgu ii nya bagi . Bayangkan lah erk , bio kau kena lukis tulang tengkorak dalam badan manusia . Kimia kau kena lukis susunan atom . Fizik kau kena lukis bangunan konkrit dengan ukuran yang betul ii tepat... Addmt ? Ha ! Kau lukis graf ! Hahahahaha . *Okay gurau, balik pada seokjin tadi *. Seokjin buat di perpustakaan sekolahnya .
sampai di rumahnya , dia meletakkn kasutnya di rak dan membuka pintu . usai sahaja tutup , seokjin terdengar suara rengekan dari sofa . "erghh" . seokjin mengabaikan suara tersebut dan naik ke tingkat atas .
" seokjin...." panggil farisha dari sofa . seokjin menghentikan langkahnya . "tolong aku seokjin ..." rintih farisha . seokjin risau mendengar suara sayu farisha dan mendekatinya . "farisha , farisha . kenapa ni ? " panik seokjin .
YOU ARE READING
TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]
FanfictionSEOKJIN,LELAKI YANG SERING DIBULI OLEH ORANG SEKELILINGNYA.DIA TINGGAL DENGAN MAKCIK DAN PAKCIKNYA YANG GILAKAN HARTA IBU BAPANYA . TAEHYUNG,LELAKI YANG BARU PULANG DARIPADA BERSEKOLAH DI LUAR NEGARA.IBU BAPANYA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN YANG MENYEB...