kelas bahasa inggeris telah tamat dan cikgu tina mula keluar dari kelas dengan di bantu oleh alex . seokjin pula asyik mencari cara macam mana nak minta maaf dengan orang sebelahnya . dan dia cuba untuk cakap seikhlas mungkin
''err,, sorry . a-aaku nak minta maaf . aku minta maaf .'' ucap seokjin tergagap . selesai sahaja memohon maaf seokjin mengalihkan pandangan nya ke luar tingkap .
''macam tu ke cara minta maaf ? '' sampuk namjoon yang sedari tadi telah mendengar ucapan seokjin . seokjin terus memandang namjoon dan menayangkan muka bersalahnya .
''huh tak malu '' tambah namjoon dan menghadap ke hadapan semula . jimin , jungkook ,jhope , suga hanya menjeling seokjin . seokjin menundukkan wajahnya . 'kau tak patut minta maaf macam tulah seokjin ! memang padan lah kau kena tegur dengan namjoon ' desis seokjin .
'try minta maaf sekali lagi seokjin ,kalau dia tak nak tak apa . kau tenang je~' tambah seokjin . ''err-- '' ''taehyung , aku taehyung .'' potong taehyung yang perasan seokjin ingin berkata sesuatu padanya .
'oh taehyung ' monolog seokjin . ''ermm , taehyung . minta maaf terlanggar kau masa nak masuk sekolah tadi . aku ada hal terburu -buru '' seokjin menjelaskan kepada taehyung dalam masa yang sama meminta maaf semula .
taehyung mengangguk dan 'hurmm' kan aja . seokjin lega melihat anggukan taehyung . alex masuk ke kelas filter semula dan terus duduk di sebelah namjoon . ada lagi 7 minit sebelum rehat start .
kebanyakan pelajar perempuan berbual dengan kawan-kawannya bercerita dunia k-pop yang tengah 'PANAS GILA DEKAT BILLBOARD ' (ok saja tambah ) .pelajar lelaki ? macam biasalah memekak tak tau pasal apa .
manakala suga , jhope, jungkook dan jimin berbual berempat tanpa namjoon dan taehyung . namjoon hanya duduk diam dan mula membaringkan kepalanya di atas meja dengan beralaskan tangannya menghadap alex .
taehyung juga diam tidak bersuara . lain pula dengan seokjin yang menyentuh luka-lukanya . dia melihat darahnya yang berwarna terang di tapak tangannya dan menepuk nepuk tangannya yang luka sedikit . seokjin beralih memegang sudut bibirnya yang bengkak sedikit , kalau dilihat sekilas memang tidak perasan luka di tepi bibirnya .
seokjin menekan kuat sedikit bahagian tepi bibirnya dan tidak sengaja meringis sakit . taehyung perasan hal tersebut menoleh ke arah seokjin yang cemberut manahan sakit .
KRRIIIIINGGGGG !!!!!!
loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat pelajar sekolah dynamite sudah marey . masing -masing keluar dari kelas dengan suasana bising .
''yeayy !! rehat rehat rehat yeayy !! '' nyanyi jungkook dengan gembira . ''behave lah sikit ! kau ni '' tegur jimin . yang lain menunggu taehyung di luar kelas .
''taehyung rehat jom .'' ajak namjoon yang bangun dari kerusinya menghadap taehyung . taehyung terdiam dan menjawab '' kau pergi dulu , aku follow belakang '' . ''okay'' balas namjoon .
''cepatlah taehyung ! kau ni asyik lambat je !'' marah j hope . namjoon mendekati kawan-kawannya . ''kita gerak dulu ,nanti dia join kita taehyung cakap .'' kata namjoon . masing-masing mengangguk dan bergerak ke kantin .
jungkook menarik jimin dan berlari meninggalkan j hope suga dan namjoon . j hope meletakkan tangannya di bahu suga . namjoon berjalan di antara belakang jungkook dan jimin dan di depan suga jhope .
(it's okay namjoon ).
WALAWEHHHH BOSANNYA CHAPTER NIIII !! HAAAAAAAARGHH ! SORRY READERS HURM.
YOU ARE READING
TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]
FanficSEOKJIN,LELAKI YANG SERING DIBULI OLEH ORANG SEKELILINGNYA.DIA TINGGAL DENGAN MAKCIK DAN PAKCIKNYA YANG GILAKAN HARTA IBU BAPANYA . TAEHYUNG,LELAKI YANG BARU PULANG DARIPADA BERSEKOLAH DI LUAR NEGARA.IBU BAPANYA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN YANG MENYEB...