T,F (14)

135 16 2
                                    

ENJOY READING !

.......................................

balik sekolah ....

'' seokjin '' tegur seseorang di hadapan seokjin . dia mengangkat muka dan mempamerkan wajah takutnya .

'' kenapa ni ? takut ke ? '' tanya rachel sinis . minnie di sebelahnya .seokjin menundukkan semula mukanya .

' tolong aku... ' monolog seokjin . 

'' sini kau ! '' rachel dan minnie menarik seokjin . dia dibawa ke sudut tangga yang jarang digunakan cikgu-cikgu dan budak sekolah .


meanwhile........

jhope suga jungkook dan jimin sudah masuk ke dalam kereta masing-masing . 

'' namjoon , aku nak hantar buku ni kejap dekat sir dhiyau . lupa .'' - taehyung 

'' oh okay , aku tak ikut . aku nak cari novel dekat BOOKSTORE . sorry taehyung .'' - namjoon .

'' takpe , kau baliklah . aku gerak dulu ! '' taehyung berlalu pergi . 

taehyung berlari menuju bilik guru tingkat 2 . 

'' selamat tengahhari sir . minta maaf saya lupa nak hantar .'' -taehyung .

'' oh tidak mengapa . tapi boleh awak tolong saya tanya kawan semeja awak seokjin tu . dia hantar buku tulis tak ? sebab saya kira tak cukup dua termasuk awak punya . tolong sir boleh ? '' minta sir dhiyau .

taehyung mengangguk dan meminta diri . di luar bilik guru , taehyung mengerutkan dahinya . 

seokjin tak hantar buku tulis ? kan tadi minnie minta buku tulis seokjin untuk hantar dekat sir . macam mana buku seokjin boleh tiada . taehyung terus membawa kakinya di tempat yang jarang dilalu pelajar dan cikgu cikgu sekolah .

'' tak rachel.... jangan -- tolong jangan buat aku mcam ni ... aku merayu ... '' taehyung terkejut mendengar suara tersebut . dia terus berlari ke arah punca suara tadi . 

taehyung terkejut melihat rachel menarik rambut seokjin ke atas sehingga kepalanya terdongak . minnie pula menconteng muka seokjin dengan lipstick . 

tetapi seokjin kuat . dia tidak menangis walaupun ada air di tubir matanya . dia cuma merayu kepada minnie dan rachel . 

'' inilah padahnya ! aku dah kata ! pindah tempat duduk kau tu pindahlah ! yang kau susah sangat nak ikut dah kenapa ?! '' tengking rachel . minnie masih meneruskan perbuatannya .

'' buku kau niii... kau jangan risau . aku akan hantar dekat sir dhiyau balik . tapi bukan cantik macam ni... '' sinis minnie .

'' tak-kk jangan-nn , jangan-nn rosakkan buku tu... '' rayu seokjin

'' lepaskan dia ! '' kata taehyung dingin . rachel dan minnie terkejut dan melepaskan seokjin . 

'' bagi buku tu dekat aku . '' kata taehyung datar . seokjin takut melihat minnie memberi bukunya kepada taehyung .

' tolonglahh.. lepas diorang jangan taehyung ' monolog seokjin .

'' korang berdua tak layak belajar kat sekolah ni . prepare barang - barang korang berdua esok . surat buang sekolah menyusul . '' sambung taehyung datar . 

rachel dan minnie terkejut . rachel terus memandang seokjin tajam . ''sial ! kau bagitau dia ke?! '' marah rachel . rachel dan minnie terus berlalu meninggalkan seokjin dan taehyung . seokjin lega . tetapi sakitnya masih rasa . 

taehyung memandang seokjin yang masih mencangkung  mengemaskan rambut dan bajunya . taehyung mencangkung juga dan memegang muka seokjin . dia berasa kasihan kepada seokjin . 

taehyung terus mengeluarkan sapu tangannya dan dibasahkan dengan sedikit air mineral .

'' biar aku bersihkan muka kau ni . lepas dah settle , kita hantar buku tulis kau . '' kata taehyung . seokjin mengangguk . dia juga taknak membantah . rachel menampar muka seokjin agak kuat juga tadi .

selepas sahaja menghantar buku tulis seokjin , " naik apa ?" tanya taehyung . " aku jalan kaki " jawab seokjin . taehyung mengangguk dan menyuruh seokjin masuk ke dalam keretanya . seokjin terus menggelengkan kepalanya .

"kenapa tak nak ? cepatlah masuk . " desak taehyung . seokjin masih lagi tercegat . " aku pergi kat kau , kau tak masuk lagi aku raba kau " ugut taehyung . taehyung tergelak dalam hati . 'kau merepek apa taehyung ?!' monolog taehyung . 

" okay-y okay . aku masuk . " seokjin terus masuk dengan wajah terkejutnya . 

taehyung memandu kereta keluar dari sekolah . suasana sepi menemani mereka .

" macam aku tahukan rumah kau kat mana " sindir taehyung . seokjin tersentak dan tersengih . " erm-m masuk kanan nanti . lepastu amik kiri . lepastu terus masuk simpang kanan . " *main reka je ,hahahaha* . taehyung mengangguk dan ikut arahan seokjin .

'' ha... depan tu rumah aku . " kata seokjin . taehyung berhentikan keretanya di hadapan rumah seokjin . " kau dudk dengan parents kau ke ? " tanya taehyung . seokjin menggeleng . dia tak mahu menceritakan hal dia kepada taehyung . 

" aku turunn dulu . terima kasih . sapu tangan kau aku basuh dulu . esok sekolah aku bgi '' -seokjin .

taehyung gelengkan kepalanya . " kau simpan je dalam beg kau lepas basuh nanti . aku balik dulu ." taehyung terus memecut keretanya . seokjin tersenyum dan masuk ke dalam rumah .

''budak baru kelas kau ke ? " tanya farish tiba-tiba . seokjin menganggukk . dan terus naik ke atas .


nak bagitahu ni . story ni macam bosan kan ? kalau author target korang vote setiap chapter ni lima -lima . author akan sambung next chap . kalau dah capai target author, baru author pub chapter baru andd....... story baru akan menyusul nanti ...... kalau tak suka tak apa . sebab mcm kurang semangat pulak nak taip next chap . author minta maaf sesangat lambat update . kalau korang vote banyak -banyak , baru author ada semangat nak taip... susahkan korang ke untuk vote setiap chapter ? minta maaf sekali lagi ... 

U NICE KEEP GOING TAEJIN SHIPPER !! 

TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]Where stories live. Discover now