T,F (12)

127 17 4
                                    

AIGOO !! MAAF TAK UPDATE MALAM TADI . TERLAYAN RUN BTS EPISOD 102 , 103 ! AUCH TAEJIN !

...........................

taehyung mempercepatkan langkahnya untuk ke kelas sebelum lonceng rehat tamat berbunyi .

di dalam kelas pula , seokjin masih merenung ke luar tingkap lagi . fikirannya kosong . dah berapa lama kau asyik termenung seokjin . 

''makan '' seokjin tersentak  . dia melihat taehyung kemudian memandang dua roti yang ada di atas mejanya . seokjin menayangkan muka pelik .

''aku rasa tak perlu kot nak ulang dua kali . makan '' kata taehyung yang sudah tercakap dua kali . 'makan' . 

seokjin hanya tersenyum dan mengangguk . '' terima kasih '' ucap seokjin lembut .

dan lagi sekali jantung taehyung mengepam laju darahnya . berdebar ? tapi kenapa ?

taehyung cuba mengawal perasaannya cepat-cepat .

'' cakap nak study , tapi masih pandang kat luar tingkap tu . ada apa sebenarnya ? tunjukkan kat aku . '' kata taehyung datar . taehyung duduk di sebelah seokjin .

yelah sebelah sapa lagi ? itukan tempat duduk dia . takkan sebelah korang pulak . hahahaha ok .

seokjin menggelengkan kepala dan membuka bungkusan roti perlahan-lahan . dia mula menyuap cebisan roti ke dalam mulutnya . taehyung hanya perhati kelakuan seokjin .

''terima kasih sekali lagi . tapi aku kan tak minta kau beli . ha ! kau dah makan belum ni ? '' tanya seokjin .

 '' dah . dengan kawan-kawan aku kejap tadi . roti kau tu aku terbeli lebih sebab malas nak tunggu dia bagi duit baki . tu yang aku masuk kelas pastu nampak kau ada lagi dalam ni tengah pandang luar tingkap .'' kata taehyung yang berbohong sunat pada seokjin . 

seokjin pelik sebenarnya dengan kenyataan taehyung ' terbeli lebih ' . tapi lepas taehyung sambung ayatnya baru dia mengangguk . nasib tak menyampuk kalau tak malu je .

''terima kasih lagi taehyung . '' dan lagi sekali seokjin berterima kasih .

taehyung memutarkan matanya  . '' dah -dah lah tu . cakap terima kasih sampai esok pun belum tentu habis . haihh '' bengang taehyung . 

''hahahaha apalah kau ni '' gelak seokjin perlahan . dan untuk pertama kalinya , seokjin gembira dan gelak di sekolah . dia gembira .... sangat .

''gelak apa je kau .'' tegur jhope dingin yang baru masuk ke kelas bersama yang lain . dan taehyung sudah diam sedari tadi . seokjin menggelengkan kepala dan menghabiskan rotinya . 

cikgu masa seterusnya pun masuk untuk memulakan sesi pembelajaran sebelum balik sekolah .


KRIIINGGGG !!!

loceng tamat waktu persekolahan telah bunyi . semua pelajar sekolah dynamite berpusu-pusu keluar dari kelas masing-masing untuk pulang ke rumah . ada yang menaiki bas , superbike , parents dan yang jalan kaki .

seokjin . ya seokjin jalan kaki apabila balik dari sekolah . pergi sekolah dengan menaiki bas dan pulang dengan berjalan kaki . alasannya ? nak ambil anginn je . 


...........................................

'' korang naik apa ni ? '' tanya taehyung .

'' aku tumpang jhope naik kereta '' jawab suga 

'' aku tumpang jhope naik kereta '' jawab suga 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



'' aku dengan jungkook naik kereta namjoon '' jawab jimin .

''namjoon aku bawak kereta kau '' kata jungkook . namjoon menganggukkan kepalanya . 

''oh okaylah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

''oh okaylah . aku balik dulu . apa-apa bagitau aku ! '' kata taehyung 


''ok'' jawab yang lain serentak . masing ii mula memasuki dalam kereta dan meluncur keluar dari sekolah dynamite . 

........................................

seokjin tiba di rumahnya setelah 25 minit jalan kaki . *jauh bethol*

seokjin ingin melangkah masuk ke rumahnnya tetapi di tahan farisha di hadapan pintu ,

'' seokjin , betul ke ada pelajar baru dekat kelas kau ? '' tanya farisha . seokjin mengangguk .

'' lelaki ke ?! '' tanya farisha lagi dengan wajah teruja . seokjin mengangguk lagi .

'' tapi ! betul ke kau duduk sebelah dia ? '' tanya farisha siries . '' y-ya '' jawab seokjin .

'' apa ?! betul ke ! kenapa dia duduk sebelah kau ?! kau ni tak malu ke ha ?! kau nak dia jadi kawan kau ke ?! ohhh !!! mentang-mentang dia budak baru ! kau nak amik kesempatan kat  dia lah ni ?! bijak kau ni seokjin ! '' marah farisha tiba-tiba . 

seokjin terkejut dengar pernyataan farisha dan menggelengkan kepalanya . 

'' t-tak tak , mana ada seokjin nak a-amik ke-kesempatan-n dekat di-dia . di-dia yang duduk dekat tempat seokjin dulu ! '' nafi seokjin .

'' ahhh !! percaya pulak aku ! aku akan pastikan kau tak akan ada kawan dekat sekolah tu ! kau ingat ni ! '' kata farisha dan terus berlalu ke biliknya  . seokjin hanya menangis dalam hati . ' kau kuat seokjin ' monolog seokjin . 

seokjin melangkah lemah masuk  ke rumahnya . dia terus ke biliknya untuk menenangkan perasaannya . 












OMO OMO ! KELAKARLAH STORY NI ヾ(≧▽≦*)o . SEBAB BANYAK CHAPTER YANG BERLAKU DALAM SATU HARI JE . AHHAHAHA . YELAH MASIH NOOB . HAHAHA . TAKPE-TAKPE . BAK KATA JIMIN ' JIMIN ! U NICE KEEP GOING ! ' OK BYE ! THANKS FOR VOTE AND COMMENT ! LOVE U !

TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]Where stories live. Discover now