T,F (11)

139 20 2
                                    

ENJOY READING GUYS *CRYING*

OKAY, BAB NI PANJANG SIKIT TAU . TATABAHASA YANG MEMANJANGKAN STORY NI . *LAUGH*

.....................................................

Di dalam kelas pula ,  hanya taehyung dan seokjin yang masih belum keluar untuk ke kantin . semasa namjoon mengajak taehyung rehat tadi , seokjin hanya melemparkan pandangan ke luar tingkap dengan wajah kosongnya . kasihannya dia .

taehyung pula cuba membuang perasaan janggalnya dengan cuba bercakap dengan seokjin yang diam sahaja sedari tadi . 

''kau tak rehat ke ? '' tanya taehyung tiba-tiba . seokjin yang termenung mengalihkan pandangannya ke taehyung . ''hurmm... takk..'' jawab seokjin sambil menggelengkan kepalanya dengan mata pandang ke bawah . kemudian dia memandang semula ke arah taehyung dan memberikan senyuman lemahnya .

taehyung yang perasan senyuman seokjin yang ikhlas itu terkedu . dia dapat rasakan ada perasaan lain yang menjalar dalam dirinya . perasaan apa ni ? secara automatik jantung taehyung mengepam darah dengan laju . 'arhh , kenapa dengan aku ni ' desis taehyung 

'' taehyung ? kau ok ? kenapa muka kau berpeluh ? '' tanya seokjin yang perasan muka taehyung yang berpeluh . seokjin memandang syiling kelasnya dan mengetahui apa puncanya . 

'' oh , patutlah kau berpeluh . kipas ni tertutup . mesti diorang tutup sebelum keluar rehat tadi '' jawab seokjin apabila dia tidak mendapat balasan dari taehyung . '' jap eh , aku on balik kipas . '' bangun seokjin dan bergerak ke belakang kelas . 

tapi seokjin terberhenti tiba - tiba kerana tangannya dipegang taehyung . seokjin memandang taehyung  dengan muka tanda tanya . '' tak payah bukak . kita pergi kantin . '' ucap taehyung . 

seokjin terkejut dan terus menggelengkan kepalanya . ''tak-takpe . aku nak duduk dalam kelas je . aku nak study . hehehe '' tolak seokjin dengan gelak janggalnya . seokjin menolak kerana dia takut dia tidak akan masuk kelas selepas rehat .

iyalahh... diakan selalu kena buli ....

'' jom je lah rehat . kau takde duit ke ? aku boleh bayarkan .'' ajak taehyung lagi . '' tak-tak bukan masalah duit . aku nak siapkan kerja sekolah aku ni . kau pergilah rehat dengan kawan-kawan kau . diorang tunggu kau nanti .'' tolak seokjin lembut .

taehyung bergerak pergi ke suis kipas dan membukanya lalu keluar bergerak ke kantin melalui pintu belakang kelas . seokjin hanya menghantar pandangannya pada taehyung dan duduk di tempatnya . seokjin kembali menghadap ke luar tingkap .


DI KANTIN ........

jimin dan jungkook duduk berhadapan dengan j hope suga dan namjoon .

'' lambat taehyung . dia buat apa dalam kelas namjoon ? '' tanya jimin . 

''tak tahu . dia cuma cakap pergi dulu . nanti dia datang kita tanyalah dia .'' jawab namjoon

'' YAH ! jungkook  ! kurang ajarlah kau ! kau elok-elok lah sikit minum air tu bukannya lari pun air tu ! '' marah suga . mana tak nya . jungkook menyedut dan mengeluarkan balik airnya dalam cawan minuman dia  , lepastu airnya terpecik kena depan suga . *save suga*

''pfttt...,, hahahhahaahaha . sorry -sorry . kebosanan melanda diri aku sekarang ni . si jimin ni bukannya nak berbual dengan aku ! makan je dari tadi . '' luah jungkook

jimin yang terkejut mendengar namanya disebut mengecilkan matanya pada jungkook . ''apa ? aku tak nak berbual dengan kau ?'' tanya jimin ingin kepastian 

''aku rasa kau tak tuli lagii~ '' perli jungkook

''erghh...mulut aku penatlah nak cakap . nanti lah berbual dalam kelas '' jawab jimin

'' masa rehat taknak berbual , time belajar jugak nak berbual . ni lah pelajar sekarang . where's your manner huh ? '' sampuk jhope . namjoon hanya menayangkan senyumannya mendengar kenyataan j hope .

''eee,, mu- '' mulut jimin terhenti apabila namjoon menyampuk . '' tu taehyung datang .'' . 

Mereka melihat taehyung menuju ke kantin dari jauh tapi taehyung terus pergi ke tempat beli makanan . dan mulalah bising kantin tu dengan suara perempuan apabila nampak kelibat taehyung lalu .

'' aishh... memekaknya perempuan ni....'' geram suga . ''dia perasan kita tak ?'' tanya suga dengan menutup telinganya . mereka melihat taehyung yang selesai membeli makanan dan memandang meja mereka .

oh, taehyung perasan rupanya .  taehyung memberi isyarat  'aku masuk kelas dulu' . mereka hanya mengangguk . dan suasana kantin mulai reda sedikit . sedikit tau tak banyak !

'' eh , kau perasan tak ? '' tanya jungkook tiba-tiba . ''apanya ? '' tanya suga semula .

''aku nampak taehyung beli tiga roti~ .'' jawab jungkook ala-ala makcik bawang .

''dah tu biarlah dia . ada guna duit kau eh ? '' jawab j hope . jungkook hanya menjelirkan lidahnya dan sambung makan sosej yang tergendala tadi . jimin senyum ringan kepada jungkook dan meletakkan tangannya di bahu jungkook .

namjoon mula terfikirkan sesuatu... ' taehyung beli banyak roti. tapi untuk siapa..? '' monolog namjoon . mereka berbual lagi seperti biasa .

''dahlah jom masuk kelas dah nak habis rehat dah ni .'' ucap suga . yang lain hanya mengangguk dan bangun menuju ke kelas .


...............................................

OKAY TAK PANJANG MANA PUN BAB NI , JUST 7 RATUS LEBIH JE .HEHEHEHE

HEHEHEHE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
TOGETHER,FOREVER [TAEJIN MALAY FANFIC]Where stories live. Discover now