Uğruna Öldüğüm Kadın

16 2 0
                                    

Uğruna yüzlerce şiir yazılan kadın. Nesin sen, kimsin, ne var sende. Baktığımda gözlerimi almadığım o büyüleyici şey ne. Anlamadığım o bakışlarındaki tesir gücü neye ait. Kimsin sen kadın. Beni kendine aşık eden kadın. Ben, senin için ölürüm derken mecaz anlamda değil reel anlamda bahsetmiştim. Ben, seni seviyorum cümlesini kalbim ile beraber söylemiştim. İnanmadın ama. Sevginin gerçek olması için ne lazım biliyor musun sevgilim. Yürek lazım yürek. Kalp değil bak yürek. Çünkü kalp herkes de var yürek başka şey. Ben seni yüreğimle sevdim. Bir gün benim karım olacaksın hayali ile sevdim. Çocuklarımızın evde tıpış tıpış izleme hayali ile sevdim. Sevdim yarenim, sevdim. Sana yalan gelecek ama ben her gün yatmadan önce Allah’ıma dua ediyorum, yaram değil yârim yap diye. Simdi öle bir araftayım ki gözlerinle cehennem arası seyir ediyorum. Yaşam ile ölüm arasında ince sırattayım. Neredeyim ve nasılım hiç bilmiyorum. Aklıma hep o gülüşün geliyor ve gözlerimi kapatıp yüzünü okşadım an da takılıyorum. Ben seni kirpiklerin sayısına kadar sevdim. Saçının yumuşaklığını hissedecek kadar, kokunu duyacak kadar sevdim. Ne oldu bize can parem ikiz kuleler gibi bir anda yıkıldık. Dolar gibi değer kaybettik. Sovyetler Birliği gibi dağıldık. Ama bir şey var, hiç ağlamadık. Çünkü bir kez olsun kırmadık birbirimizi. Biz senle Ferhat ile Şirine, Milan’a ve Kafka’ya, inanmazsın ama tüm dünyayı kıskandıracak bir aşk yaşadık. Bizdik Allah yolunda yar olan iki meftunduk. Biz senle kalplerimize mühürlüydük ne oldu sevgili bize ne oldu, nasıl bir devrim yaşadık söyle be sevgilimb. korkum nasıl bir şey biliyor musun soğuk buz gibi odada sadece sigaranın aydınlattığı loşlukta kendi çığlığını duyacak kadar bir yalnızlıkla savaşmak. Korkum bu. Biz senle şöminenin dibinde gözlerimizle sevişirken mutluyduk oysa ki. Kadehler havaya sevgimizden kalktığı için mutluyduk. Şimdi sevgili simdi nasılız. Gözü yaşlı iki genç biri ağlamaktan harap olmuş biri kendi savaşında esir olmuş. Biri dizleri çenesine kadar çekilmiş eskiye dalmış biri kalbini eline almış ağlıyor. Sevmek işte sevgili sevmek. O kadar yüce ve kutsal bir şey ki hiç bir din kitabı yazmaz. Hiç bir lügat ta tam karşılığı yoktur. Hiç bir ama hiç bir dilde yaşanmaz. Biz ikimiz senle 7 düvele karsı seviştik oysaki. Biz senle sonsuza mahal olacak aşk yaşadık. Şimdiler de anlıyorum yüzümü neden uzun uzun okşadığını meğersem  her santimine kadar ezber yapmışsın. Ben ise sadece gözlerine daldığım için onlara tutukluyum. Ah sana ne dileyesi kadın. Uğruna ferman verdiğim. Aşkına savaş, sevgine cihat verdiğim. Ah gözlerine romanlar yazdım. Ah benim kadınım. Dön gel dön gel de bitsin bu gam bu keder.

Çöküş Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin