Episod 08

980 131 40
                                    

" sini . Aku dukung kau , aku bawa kau sampai kelas " ujar Aiman .

" aku boleh jalan sendiri " jawab Dee . Dia meneruskan berjalan , hampir juga tersadung .

" aku dah cakap ! Kau tak nak dengar . Degil " herdik Aiman .

" ish tak payah lah ! Aku kata tak payah ! " kata Dee .

" jangan degil boleh tak ? Kau nak aku dukung ke gendong hah ? " kata Aiman . Dee hanya mendiam .

" tak payah , aku boleh jalan sendiri " kata Dee .

" jangan melawan . Aku nak , aku buat " kata Aiman .

Kedua - dua tangan Dee dipaut di leher Aiman . Tubuh Dee diangkat sedikit .

" kau makan gajah eh ? Berat semacam " sindir Aiman . Kaki mengatur langkah , menuju ke kelas .

" sedap mulut kau je eh ? Elok sikit ! Berat aku baru 45 kg ! " jawab Dee .

Orang sekeliling mula memandang . Desas - desus kedengaran ditelinga , namun Aiman mengendahkan sahaja .

" orang tengok lah , dah dah aku nak turun " bisik Dee .

' Dia ni pekak ke halah , dah lah ramai orang sini '

Dee menundukkan muka , malu . Ramai sedang melihatnya sekarang , macam nak telan orang aje .

" Diorang pandang aku , bukan kau "

' cis , perasan ! '

Dee menepuk bahu Aiman beberapa kali menandakan untuk berhenti .

" ni kelas aku " ujar Dee . Aiman menurunkan Dee .

" kau jangan nak fikir bukan - bukan and lagi satu jangan lupa esok " Aiman berlalu pergi meninggalkan Dee yang tercegat Di dedaun pintu .

" aku tak cakap apa apa pun lah , dah kenapa dia ni ? " dahi berkerut .

Bahu dicuit perlahan . Dee tersentak sedikit . Lynn .

" omg , tuan Aiman dukung kau ! " Lynn meloncat - loncat.

" hello , dia dukung aku sebab ni ha , lutut aku luka " Dee menunjukkan lututnya .

" subhanallah Dee ! Plaster tuan Aiman ! Mana kau dapat ni weh "

' ingat ke nak ubatkan aku , haih lynn lynn'.

Dee berkerut dahi . Plaster tuan Aiman ? Dia ada plaster sendiri ke ? Dee membongkokkan sedikit . Ternampak satu tulisan di plaster yang diberi Aiman .

Aku hensem , kau hodoh

' kurang hajar ' Dee merengus geram .

" Dee , ada lebih tak plaster ni ? " soal lynn.

" ambil lah kalau kau nak " kata Dee  sebelum dia berlalu pergi .

Nota yang terpapar di skrin lcd disalin dengan teliti . Exam akhir tahun akan bermula tak lama lagi .

ting ! Telefon berdering pendek . Skrin dilihatnya .

Aiman
Tisu tandas dah habis , kau hantarkan jap

' Sah ! Mamat ni gila ! Aku masuk tandas lelaki ? Memang tak lah ! ' telefon dihempaskan ke meja .

Ting ! Telefon berbunyi lagi .

Aiman

Meet you again , mr bully ? Where stories live. Discover now