DANNY yang sedang menumbuk punching bag itu terganggu apabila seseorang mengetuk pintu rumahnya waktu trainingnya sebegini . Dia menanggalkan boxing glove miliknya itu terlebih dahulu sebelum membuka pintu . Selesai membuka boxing glove itu , kaki mengorak langkah menuju ke pintu . Tombol pintu dipulas perlahan .
" eh Aiman ? Apa kau buat dekat sini ? " tanya Danny pelik .
" Danny , aku- aku nak jumpa Dee sekarang ini please . Dia ada tak ? " tanya Aiman .
" hah ? Kau tak tahu ke yang dia- , wait sekejap sekejap . Kenapa kau tanya aku ? " soal Danny .
" Sebab aku tak tahu . Sekarang ini , dia ada dekat rumah ke tidak ? " tanya Aiman .
" kau tak tahu ke yang Dee dah balik kampung nenek dia ? " Soal Danny . Aiman menggeleng . Danny berkerut dahi .
" kau orang bukan ke ada hubungan . Takkan Dee tak bagitahu kau yang dia balik kampung dia ? " tanya Danny .
" ada hubungan ? Dee tak bagitahu kau ke yang kita orang dah putus ? " Soal Aiman .
" putus ?! Eh kau jangan macam - macam , tangan aku ini baru lepas boxing sekali tumbuk muka kau tu bersepai juga kang . Macam mana kau dengan dia boleh putus ? " tanya Danny .
" se-sebab , sebab masa itu aku dah suka orang lain jadi aku tak nak ada apa - apa hubungan dengan dia . Itu yang aku minta putus itu " ujar Aiman .
" dah itu sekarang ini yang kau cari dia itu kenapa ? Kata jatuh cinta dengan orang lain ? " soal Danny .
" se-sebab , orang yang aku suka itu , dia tak suka aku . dia reject aku " kata Aiman .
" then sekarang kau nak cari and dapatkan Dee balik ? " soal Danny . Perlahan Aiman mengangguk .
" kau jangan nak main - main eh . Kau ingat dia itu apa ? Bola ? Nak main pas - pas bagai ? Dengar sini , Dee itu tak pernah jatuh cinta dengan sesiapapun tapi once orang itu dah buat dia suka , dia akan suka balik and aku tahu dia suka kau . Tapi kau tak suka dia kan ? "
" aku tak tahu lah sama ada aku suka dia ke tidak cuma , aku nak minta maaf dekat dia . Aku nak jumpa dia " ujar Aiman .
" ingat senang macam itu ? Kau dah sakitkan hati dia sampai dia berkurung dalam bilik itu tak makan , tak minum lah apa lah sebab kau tahu tak ? And lepas dia pergi baru kau nak cari ? "
" please , aku tahu aku salah " ujar Aiman .
" kenapa kau orang putus ? " tanya Danny .
" sebab aku tak suka orang yang pukul seseorang itu tanpa sebab "
" kau ini kan , macam mana lah dia tidak sakit hati dengan kau kalau kau sendiri tuduh dia . Kalau kau nak tahu , Maira yang pukul Dee dulu bukan Dee yang pukul Maira itu "
" tapi , hari itu dia cakap yang- "
" Dia tipu kau . And kau tahu tak kenapa dia balas balik apa yang Maira buat dekat dia ? Sebab dia tak boleh kawal perasaan apabila Mak dan ayah dia kena hina "
" tak , perlu ke pukul- "
" dia tak ada mak ayah , Aiman . Sejak dia kecil , mak ayah dia meninggal dunia . Kau tak faham dia . Kau tak faham macam mana seseorang itu hina mak ayah kita yang dah tak ada . Dia bukan macam kau . Kau kaya , kau ada mak ayah and kau ada semuanya tapi dee tak . Dia tak ada semua itu . Dari kecil dia always kena buli . Kau ada kena buli ? Tak ada kan ? Kau yang buli orang . Buli Dee "
" Dia tak bagitahu aku pun fasal ini "
" sebab masa itu , kau suka Hana kan ? Yang kau tahu apa ? Jumpa dia lepas itu tuduh tanpa bukti . Then minta putus "
YOU ARE READING
Meet you again , mr bully ?
Romance| H I A T U S Deeyaa amna sering dibuli sejak dia kecil lagi . sehingga satu tahap , sahabatnya sendiri , Aiman rayyan membulinya tanpa sebab .Deeya bertekad untuk mempelajari seni mempertahankan diri untuk melindungi dirinya daripada dibuli . "Ai...