Selesai menyarungkan tudung sarung manik itu,Nek pah terus bergerak ke ruang tamu. Inginnya bergerak ke bilik dee, tetapi Terlihat Aiman disitu , terus dia menghampirinya. Nek pah melabuhkan punggung disebelah aiman itu.
"eh, nek pah? Kenapa tak bagitahu yang nek pah dah bangun? " kata Aiman. Mata tidak lepas daripada bermain telefonnya itu. Tak boleh kalah ni!
"saja lah,tengok kamu di sini. Borak lah sekejap kan?"kata nek pah. Aiman diam. Jari lincah mengawal ' game ' yang dimainnya itu. Fokus betul!
"amboi , khusyuk ya? Main apa itu? "tanya nek pah.
"ni? Ouh ni, ni nama dia C.O.D , nek pah"kata Aiman.
"C.O.D? Apa itu? Yang hantar-hantar makanan itu ke? "tanya nek pah. Setahu dia, c.o.d itu bermaksud ' cash on dilevery'
" aduh, bukan nek pah . bukan yang itu. yang ini maksudnya ' call of duty ' " kata Aiman. Nek pah meng'o'kan sahaja walaupun dia tidak tahu.
"best sangat ke game yang kamu main tu?"tanya nek pah.
"ofcourse! Nek pah cuba try main " kata Aiman.
" eh apa pula. Nek pah mana tahu nak main game - game macam ni nak oi" kata Nek pah.
" ala tak apa nek pah, try je" kata Aiman. Dia menyerahkan telefonnya itu kepada nek pah.
"eh apa ni, nek pah tak reti lah" kata nek pah, menolak ajakan aiman.
" bunuh dia nek pah! " kata aiman.
" bunuh siapa ni? Aduh dia buat apa sampai nak bunuh ni? Bincang lah elok -elok " kata nek pah.
"bukan, dia musuh kita! cepat nek pah tekan ni, lepas itu lari" kata Aiman.
"sejak bila nek pah ada musuh ni? " kata nek pah.
" bukan! Tak ni tekan lah selepas itu baling bom! "kata Aiman.
"baling?"
"ye nek pah, baling"
Terus telefon bimbit aiman itu dibalingnya ke atas lantai . Aiman tergamam buat seketika.
"nek-- nek pah"
"tadi kata suruh baling? "
"baling bom nek bukan baling fon--"
"o-ouh, hehe sorry lah ya nak oi. Nek mana tahu"
"tak apa lah nek pah. Aiman tak nak maki orang tua heheh--"kata Aiman, ketawa palsu. Ini kalau za'im lantak lah adik tak adik , patah tangan dibuatnya. Nasiblah disebelahnya nek pah, bakal mertua. Eh?
"minta maaf lah ya?"
"eh eh tak apa nek, benda kecil aje tu.setakat Iphone 12 pro max apalah sangat kan? Its okay its okay" kata Aiman.
"baik kamu ni. Senang betul maafkan orang . Boleh buat menantu" kata Nek pah. Mendengar ayat itu , aiman senyum kambing. Me-menantu?
"ish tak ada lah. Jangan begitu. Kembang hidung ni ha nanti" kata Aiman , malu.
"eleh. nek pah nak tanya lah. Kamu ni single mingle lagi ke? "tanya nek pah.
"single! Single nek"
"eh? Single?biar betul?"
"b-betul lah nek! Mana ada orang nak macam saya ni"kata Aiman.
Walhal beribu gadis-gadis yang sudah mengaku menyukainya. Sembang betul Aiman rayyan ni kan?. Hmm sampai khinzir pun boleh terbang. Eh?
"hmm nek pah tengok muka kamu ini ada macam iras-iras--"
"iras-iras apa itu?"
"iras-iras artis bollywood" kata nek pah.
YOU ARE READING
Meet you again , mr bully ?
Romance| H I A T U S Deeyaa amna sering dibuli sejak dia kecil lagi . sehingga satu tahap , sahabatnya sendiri , Aiman rayyan membulinya tanpa sebab .Deeya bertekad untuk mempelajari seni mempertahankan diri untuk melindungi dirinya daripada dibuli . "Ai...