"Pelaatko sinä huispausta?" James kysyi poikien saatettua Lucaksen (se oli paljastunut uuden oppilaan nimeksi) makuusaliin. Lucas kuuli Siriuksen mutisevan jotain Jamesista ja Jamesin huispauspakkomielteestä.
"Joo, pelaan yleensä lyöjää", Lucas kertoi. "Onko teillä muuten tyttöystäviä?"
"Sirius on varmaan ollut luutakomerossa jokaisen tytön kanssa, minä ja Peter ollaan vapaita ja James yrittää iskeä neljättä vuotta Lilyn", Remus vastasi. Sirius hymyili omahyväisesti, kun taas Jamesin kasvoille ilmestyi onneton ilme.
"Kuka on Lily?" Lucas kysyi ihmettelen ja toivoi, ettei Remus tarkoittanut sitä punatukkaista tyttöä, jonka hän oli nähnyt Rohkelikon tuvassa.
"Meidän vuosikurssilainen punatukkainen tyttö", Sirius vastasi ja täräytti Jamesia takaraivoon, joka oli kadonnut haavemaailmoihin. Lucaksen olisi tehnyt mieli kiroilla ääneen. No, hän voittaisi tytön sydämen puolelleen komealla ulkonäöllään ja mukavalla luonteellaan. Täytyisi vain katsoa, että hän tekisi sen ennen Jamesia.
***
"Minä taidan lähteä kuokkimaan poikien luona", Roxy sanoi yllättäen.
"Miksi?" Lily ja Aiden kysyivät yhteen ääneen. Lily ei voinut ymmärtää mikä hänen parhaaseen ystäväänsä oli mennyt. Roxy ei ollut koskaan pitänyt kelmeistä.
"Ei miksikään, haluan vain mennä ärsyttämään heitä", Roxy sanoi, mutta Lily tiesi, ettei se voinut olla koko totuus.
"Onko Roxanne Elizabeth Miller ihastunut?" Lily kysyi järkyttyneenä. Sinne meni viimeinenkin luottamus siihen, että kaikki eivät ihastu. Roxy vain vilkaisi häntä alentuvasti ja lähti.
"Mennäänkö kirjastoon?" Aiden kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen.
"Joo, en halua olla todistamassa meidän oman Roxyn ihastumista", Lily sanoi yhä järkyttyneenä.
***
Lily oli joskus liiankin hyvä näkemään totuuden. Sillä Roxy oli tosiaan ihastunut ja mikä vielä pahinta - Sirius naistennuolija Mustaan. Sitä tyydytystä Roxy ei antaisi pojalle, että hän kertoisi, koska Siriukselle teki hyvää, että hänellä oli yksi tyttö pelkkänä ystävänä.
Poikien makuuhuoneesta kuului puhetta, mutta koko huone hiljeni heti Roxyn astuttua sisään.
"Kyllä te puhua voitte", Roxy huokaisi. Hänen ilmestymisensä ei olisi kiinnittänyt niin paljon huomiota, jolleivät kelmit tuijottaisi häntä suu auki.
"Tulivatko Lily ja Aiden myös?" James kysyi innoissaan toetessaan järkytyksestä.
"He eivät vielä ole oppineet muuttuneen näkymättömiksi", Roxy sanoi ja jostain kumman syystä kelmien kasvoille syntyi virne. Myös Lucas katseli tätä ihmeissään ja Roxy yritti viittoa, ettei hänen edes kannattaisi yrittää ymmärtää.
"Mistä te keskustelitte ennen kuin tulin keskeyttämään?" Roxy kysyi niin, että hän ja Lucas pääsisivät takaisin keskustelun kärryille.
"Huispauksesta, tytöistä, kananugeteista", Sirius sanoi ja toisen kohdalla sai tyynyn päähän kaikilta muilta pojilta.
"Kananugeteista?" Roxy kysyi oudoksuen. Kuka ihme puhui kananugeteista? Minkälaiseen poikaan hän oli oikein mennyt ihastumaan?
"Ne ovat niin lämpöisiä ja maukkaita", Sirius kertoi haaveilevasti.
"Meidän täytyy alkaa valmistautua Siriuksen ja neiti kananugetin häihin", Roxy sanoi raskaasti.
***
"Miksi me tarkalleen ottaen tulimme kirjastoon?" Lily kysyi kirjastossa.
"Tämä on uskottavasti koko koulun rauhallisin paikka", Aiden sanoi ja alkoi juosta.
"Miksi me tarvitaan rauhallinen paikka?" Lily kysyi hengästyneenä Aidenin pysähdyttyä parannusloitsuista kertovien kirjojen eteen.
"Koska minä olen tainnut jättää jotain kertomatta", Aiden sanoi surkeasti.
"Mitä sinä tarkoitat?" Lily kysyi ihmeissään. Aiden oli aina kertonut hänelle ja Roxylle kaikista asioita (turhankin laveasti). Mikä olisi voinut olla sellainen asia, että tyttö olisi päättänyt jättää kertomatta?
"Isästäni", Aiden sanoi ja veti syvään henkeä. "Hän otti eron äidistä ja lähti viime kesänä."
"Mitä? Aids, mikset sinä kertonut?" Lily kysyi kauhuissaan. Hän tiesi kyllä, että Aidenin isä oli riidellyt paljon niin Aidenin kuin hänen äitinsä kanssa, mutta ei tyttö ollut koskaan kertonut sen olevan niin paha.
"Missä kohtaa kesäloma hän lähti?" Lily kysyi toivoen osaavansa kuulostaan myötätuntoiselta.
"Aivan alussa", Aiden sanoi ja purskahti itkuun. Lily, Aiden ja Roxy olivat viettäneet paljon aikaa yhdessä kesälomalla ja joka kerta Aiden olisi voinut kertoa. Tyttö oli kuitenkin pitänyt kaiken sisällään ja uskotellut ystävilleen kaiken olevan hyvin. Lily ei osannut muuta kuin puristaa Aidenin halaukseen ja kuiskata lohduttavia sanoja. Lily tiesi, että Aidenin meikit valuivat hänen valkoiselle poolopaidalleen, mutta antoi asian olla.
"Sinun täytyy kertoa Roxylle", Lily sanoi hiljaa ja Aiden nyökkäsi.
***
Pojat ja Roxy naureskelivat jollekin, kun Lily ja itkevä Aiden avasivat poikein makuusalin oven. Aiden oli toivonut, että Lily voisi hoitaa puhumisen poikein kuullen eikä Lily kaikessa hyvän tahtoisuudessaan ollut osannut kieltäytyä. Nyt Aiden kuunteli vierestä, kun Lily sanoi Roxylle, että tämän pitäisi tulla. Roxy sanoi hyvästit pojille ja Lilykin väläytti heille pienen hymyn ja James oli kaatua onnesta maahan, vaikka ei pystynytkään peittämään huolta. Aidenin olisi pitänyt odottaa, että hänen silmänsä eivät näyttäisi enää niin itkuisilta.
Tytöt suuntasivat kirjastoon ja Aiden kertoi koko tarinan Roxylle. Harmi vain, että joku muu sattui kuulemaan sen myös. Joku, jonka ei olisi pitänyt.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rakkaus: ei koskaan helppoa
Hayran KurguTarina Lily Evansin, Kelmejen ja Severus Kalkaroksen kuudennesta kouluvuodesta. Vuoteen sisältyy kaiken laista: suhdesotkuja, kepposia, jännitystä ja lisää suhdesotkuja. Kuka on uusi mystinen poika? Voittaako James vihdoin Lilyn sydämen puolelleen? ...