Péntek reggel nagyon rosszul voltam szinte az ágyból sem tudtam kikelni. Szerencsére apa már észrevette időben,hogy gáz van.
- Szóljak Robinak és Katának? - kérdezte, mielőtt elindult dolgozni. Tudtam,ha bejönnek nem fognak jó hírekkel szolgálni.
- Igen. - válaszoltam.
Apa kinyitotta a kórterem ajtaját, majd kiszólt a folyosóra:
- Kata, Robi! - mondta apa. - Tudnátok jönni egy kicsit?
- Igen, miért? - szaladt Robi a kórterembe. - Aha, látom. - nézett rám.
- Mondd kérlek azt, hogy nem lépett bele a betegsége legújabb szakaszába! - aggódott apa.
- Ebben nem vagyok biztos. Azt hiszem el kéne végeznünk egy újabb vizsgálatot. - magyarázta Robi apának.
- Ó franc! - motyogtam az orrom alatt.
Apa aggódó tekintettel nézett rám.
- Telefonálok egyet a főnöknek, hogy családi okok miatt nem megyek be dolgozni. - vette elő a telefonját apa.
- Velem maradsz akkor egész nap? - kérdeztem izgatottan.
- Ha engedi a főnök. - mosolyodott el apa. - Megyek ki és telefonálok egyet. - ment ki a teremből.
Elmosolyodtam. Apa ma végig velem lesz!
- Akkor lesz egy alaposabb kivizsgálás. - mondta Robi. - Megyek szólok Katának és majd később jövök értetek. - lépett ki az ajtón.
Egy kicsit még feküdtem az ágyban, majd felültem, hogy elkezdjek készülődni a vizsgálatra. Apa is hamarosan visszajött a telefonálásból.
- Maradok ma veled. - nézett rám. - A főnököm pedig jobbulást kíván neked. - adta át az üzenetet.
Nevettem egyet. Mennyire kedves ez! Apa visszaült az ágy végébe kezében egy szövegkönyvvel.
- Szöveget tanulsz? - kérdeztem kíváncsian tőle. - Ez most milyen darab?
- Ismételek csak. - válaszolt. - Hamarosan lesz ennek a darabnak egy ismétlése, így csak átnézem a szövegemet.
A következő pillanatban kinyílt a kórterem ajtaja és Robi lépett be rajta.
- Mehetünk le már vár ránk a doktor úr a vizsgálóba!
- Oké. - sóhajtottam fel. - Essünk túl rajta.
Lesétáltunk a vizsgálóba, ahol vártak már ránk. Egyből gombóc keletkezett a torkomban és megszorítottam apa kezét. És ő is az enyémet.
- Apa te nem félsz? - suttogtam apának.
- Egy kicsit. - válaszolta nekem. - Ha benne vagy a végső stádiumban, akkor nincs visszaút.
Akkor hamarosan meg fogok halni. Úgy, mint anya a születésem után.
- Szóval először is néhány kérdés. - vett elő egy lapot a fiókból az orvos. - Észleltél magadon újabb tüneteket?
- Hát. Ezen a reggelen nagyon erős hányingerem volt. - válaszoltam.
- Ugye nem hánytál? - kérdezte a doki.
- Nem. - ráztam meg a fejem. - Csak hányingerem volt.
- Hm. - írta fel a lapra az imént mondottakat. -Lehetséges,hogy újabb szakasz,de ebben csak akkor lehetünk biztosak, ha kivizsgálunk.
A kivizsgálás hamar megvolt és utána izgatottan vártuk az eredményt. A szívem a torkomban dobogott, apa szaporán vette mellettem a levegőt.
- Készen vannak az eredmények. - jött ki az orvos fél óra után a kórteremből.
- Elmondja akkor? - kérdezte apa.
- Negyedik szakasz előjeleit mutatja magán.
A szemem megtelt könnyel és zokogni kezdtem. Tudtam. Negyedik szakasz. Az utolsó és legkegyetlenebb időszak.
- Kicsikém! - ölelt magához sírva apa.
- Apa! Én ezt nem hiszem el! - zokogtam. - Miért történik ez velünk?
Egymásba borulva zokogtunk. Féltünk attól, ami történni fog.
_________________________________________
Sziasztok!
Huh végre ezzel is készen vagyok! Így a digitális oktatás alatt szerintem egy kicsivel több időm van az írasra a tanulás mellett. 🙂
Remélem tetszett ez a rész is.
A következő részben találkozunk!
Addig is SZIASZTOK!
Szandi
2020. 11. 24.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Ne hagyj el! [ BEFEJEZETT ✔]
Ficção AdolescenteSzületésekor elveszette az anyukáját és apjával maradt. Mi jöhet még? Ennél jobb vagy rosszabb? Szandi egyedül él az édesapjával , aki egy színész. Három éves korában diagnóztizálták nála ugyanazt a betegséget ,amiben az édesanyja halt bele. Így a l...