4-Lord Walter

452 24 2
                                    

Lars parmaklarını kitabın üzerindeki Elizabeth Bathory mühürünün üzerinde gezdirirken Kaspar gerilmişti. ''O nedir Lars?''

Tam o sırada Faye annesine seslendi. ''Anne! Bir şey bulduk!''

Lars'ın kardeşinin ağzından dökülen sözleri işitmesiyle beraber, ağzını kapatıp kendine doğru çekmesi bir oldu. ''Faye!''

Bir süre eli Faye'in ağzını kapatır vaziyette sessizliğin akışını dinledikten sonra rahatlamış bir şekilde nefesini bıraktı ve devam etti. ''Sesiz ol. Bunun bizim sırrımız olması gerekiyor.''

Kaspar sorusunu tekrar ettiğinde Lars ellerini Faye'in minik dudaklarından çekti ve sözlerine fısıldayarak başladı:
-Bu bir büyü kitabı Kaspar. Şu efsanesi dolaşan büyük büyükannemiz Elizabeth Bathory'ye ait bir büyü kitabı hemde.
-Nasıl yani??
-Yanisi şu Kaspar... Efsaneler gerçekmiş.

Üst katta Elizabeth'in ruhu olacakları bir köşeden izlerken, alt katta ise Daralis meraklı bir şekilde on saniyedir sürekli bir biçimde çalınan kapıya doğru ilerledi. Kapının üzerindeki küçük tokmağı çekince, ortasındaki küçük dikdörtgen bölme de topmakla beraber sağa kayıp dışarıyı Daralis'in gözlerinin önüne serdi. Daralis gelen kişinin düzgün giyimli biri olduğunu görünce biraz da olsa rahatladı. ''En azından bu sefer gelen sarhoş değil.''

Kapıyı yaşadığı eve uygun bir biçimde, nazikçe açarken gözlerinden merakı açıkça okunabiliyordu:
-Buyrun?
-İyi akşamlar Bayan Bathory. Bu saatte rahatsız ettiğim için üzgünüm. Ben Kont Charles'ın muhafızı Sam Lennon.
-İyi akşamlar. Size nasıl yardımcı olabilirim?
-Şuanda elçiliğini yaptığım Kont, ikiz kızlarınızdan Nenet'i beğenmiş ve oğlu Lord Walter'a uygun olduğunu düşünmüştür. Kendisi kızınız Nenet için istediğiniz bedeli karşılamaya hazır olduğunu size bildirmemi istedi. Teklifi uygun gördüğünüz takdirde, yarın sizi gün batımından sonra bir aile yemeğine bekliyor.

Daralis sakin görünmeye çalışarak yutkundu ve dudaklarına sıcak bir gülümseme yayılmasına izin verdi. ''Teklifi için Kont'a teşekkürlerimi iletin. Yarın orada olacağız.''

Muhafızın kibar teşekkürünü kabul ettikten sonra kapıyı kapatıp kızı Nenet'e seslendi.
''Nenet kardeşlerini de alıp hemen gel!''

Nenet annesinin sesini işittiğinde elinde şekil vermekte olduğu bir tahta parçası vardı. Nenet boş zamanlarında tahtalara şekiller verip bazen bunları küçük kardeşine oyuncak, bazen ise küçük birer aksesuar haline getiriyordu..

Elinde ki bıçak ve hazırlamakta olduğu kolye ucunu küçük sehpanın üzerine bırakıp elbisesinin eteğini düzeltti. Yüzünü gizlemekte olan saç tutamlarını geriye atarken Amadore ve Kendra'nın seslerini takip ediyordu. Onları bulduğunda, ''Annem çağırıyor. Büyük salona geçin.'' Dedi ve merdivenlere doğru ilerledi. 4 katlı şatonun çıktığı 3 katında da durup kardeşlerinin seslerini duymayı bekledi. Dördüncü kata geldiğinde duyduğu tıkırtıyla beraber o kattaki tek odaya girdi.

Bu oda Nenet'i hep ürkütürdü. Kapının üzerine bir bıçakla kazılıp yapılan ''Bathory'' yazısı bile ona ürkütücü geliyordu. ''Hangi manyak evinin kapısına ismini yazdırır ki..'' diye içinden geçirirken eliyle kapıyı itti.

Kapının açılmasıyla beraber Lars içine bakmaya henüz cesaret edemedikleri kitabı masanın altına itti. Nenet başını içeri soktuğunda Lars'ın yüz hatları derinleşti. Kardeşlerinin ağızlarından bir şey kaçıracakları düşüncesi onu korkutmuş olsa ki o an tek düşüncesi konuşmayı kısa kesmekti:
-Evet Nenet?
-Salona gelmeniz gerekiyor. Sanırım önemli bir durum.
-Tamam. Sen git biz de geliyoruz.

Nenet odadan çıktığında üzerindeki gerginlik öylece duruyordu. Sanki biri onu izliyormuş gibi bir hisse kapıldığında hızlıca merdivenlerden aşağı koştu. O koşmaya başladığında odada yayılan ayak sesleriyle beraber Faye bakışlarını abisine döndürdü:
-Lars bunu neden annemden saklıyoruz?
- Çünkü eğer Elizabeth efsanesinin gerçek olduğu anlaşılırsa bu ailemizi ölüme bile götürebilir. Bu yüzden bunun bilinmemesini gerekiyor. Kimse bilmeyecek bunu. Sen, ben ve Kaspar hariç HİÇ KİMSE.

Lars'ın bakışları sertliğini korurken, Kaspar ''Artık aşağı inmemiz gerekiyor.'' Diye hatırlattı. Bunun üzerine Lars başını onaylar biçiminde salladı. Defteri masanın altından çıkardıktan sonra deri kumaşa geri sarıp ahşap masanın çekmecesine koydu. ''Hadi gidelim.''

Lars ve kardeşleri kapıdan çıktığında alt katta Nenet'in bağırışını duydular ve adımları birden hızlandı. Geride bıraktıkları odada ise Elizabeth'in ruhu duvara dayanmış, olacakları görür gibi gülümsüyordu.

Lanetin zinciri kırılmaya başlamıştı...

WiccaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin