" Omma! Naerin pergi dulu tau! " ucap aku ceria. Gyu cakap dia ada something nak bagitahu. Excited pula. Memandangkan kitorang dah 4 tahun tak jumpa disebabkan dia sekolah dekat New York.
" Eleh unnie. Tahu lah nak jumpa buah hati, hormat lah sikit orang single ni ". mula lah adik aku nak menyakat. eh, nasib omma kau ada dekat rumah tau, kalau tak bontot kuali dah hinggap kat muka kau
" Pergi lah. Hati-hati tau ". Aku pun memakai kasut lalu berjalan kaki untuk ke taman. Taman ni tempat aku dengan Gyu bertemu. But ni bukan first time aku jumpa dia. Actually aku dah lama on crush dekat dia .
Flashback
Aku berjalan-jalan di tepi tasik, tiba-tiba seorang malaun mana tah yang letak mata dekat topi keledar. Dia langgar aku and aku pun terjatuh.
Tu okay lagi, boleh pula aku terguling-guling nak masuk dalam tasik tu. Tetapi, aku merasakan badan aku terapung.
Aku membuka mata lalu ternampak tubuh seseorang yang aku kenal.
Yes! It's Gyu. My one and only my crush. Tipulah kalau jantung tak berdegup kencang macam nak mati dah rasa time tu.
" Erm. Gyu, aku penat " aku menghentikan lamunannya. Malu you know.
" huh. Kau okay tak? " Gyu membelek-belek muka aku dengan perasaan risau.
Aku tergelak kecil melihat perlakuannya. Aku hanya menggeleng.
" lain kali, hati-hati lah jalan tu. kalau ada orang naik basikal, ketepi sikit. ni dah kena langgar, percuma lagi tergolek dalam tasik. Nasib aku ada tau. " Gyu start membebel.
Aku merenung mukanya. Handsome? Sangat dan terlalu. Ramai je orang suka dia. Tapi,dia still single. Pelik aku.
" Hey! Naerin. Awak menggelamun ke? " tanya Gyu yang berada di depan aku sekarang. Tak perasan pula Gyu dah sampai.
" Eh awak dah sampai rupanya. Saya rindu awak tau! " aku bangun dari duduk lalu memeluk Gyu kuat-kuat. Lama dah dia tak berjumpa dengan namchin nya itu.
Air muka Gyu kelat.
" Awak okay? "
Gyu hanya mengangguk.
" Awak nak tahu tak. Kalau boleh, hari-hari saya nak call awak. Setiap masa. Saya rindu awak sangat. Tapi, saya busy study untuk University nanti. Sampai tak sempat nak call awak. Mianhae! ". Aku menggenggam tangannya.
Pelik lah. Sejuk semacam je tangan dia ni. Dia sakit ke?
" Gyu " aku memanggilnya yang terdiam lama.
" Hm? " jawabnya.
" Tangan awak sejuklah. Awak demam ke? " tanya aku masih lagi menggenggam kuat tangannya sambil menyedut air minuman.
" Okay je " jawabnya sepatah.
Lain macam je dia ni. Ada apa-apa ke yang dia sorok dari aku?
" Awak ada masalah eh? Awak cakap nak bagitahu something. Apa dia? " tanya aku lembut.
" I- I think. We should stop our relationship now. " katanya sekali lafaz.
" What? " tanya aku terbeliak tidak percaya.
" Choi Naerin. Let's break up "
" You're kidding right? Stop lah kidding about this. I know you really love me " aku ketawa tawar.
" i'm serius now. i'm sorry Naerin. Gyu dah ada tunang and kitorang akan kahwin tak lama lagi. Lepas ni, jangan kacau Gyu lagi. Suka hati awak nak buat apa lepasni. Saya takkan halang lagi. Thankyou for all the moment's that we together. I hope you understand me. Awak anggaplah ni kali terakhir awak akan jumpa dengan saya. Because, saya akan stay dekat New York forever. Thankyou for everything, Naerin "
Gyu menggenggam tangan aku untuk kali yang terakhir dan terus menghilangkan diri dari cafe tersebut.
Aku terkaku. Air mata masih deras jatuh dari tubir mata. Kenapa semua ni berlaku dengan cepat.
Baguslah. Sekarang tengah hujan pula tu. Sesuai sangat dengan perasaan aku sekarang.
Aku berjalan di tepi jalan raya dalam kelebatan hujan. Habis basah semua baju aku. Berjalan sambil menangis. Biar lah orang nak cakap apa sekalipun. Aku masih lagi terkejut dengan semua ni.
PIN!!!!!!!!!
to be continued
like & comment
YOU ARE READING
❝ C U B E ❞ - N C T
Fantasyᴍᴀᴍᴘᴜᴋᴀʜ ᴀɴᴅᴀ ᴛᴇʀᴜsᴋᴀɴ? ɪ'ᴍ ᴅᴀʀᴇ ʏᴏᴜ sᴛᴀʀᴛ : 16 / 10 / 2020 ᴇɴᴅ : 27 / 02 / 2021 - ᴠᴏᴛᴇ, ᴄᴏᴍᴍᴇɴᴛ - #rank3nct[180821]