Aku menutup sebuah buku diary di atas meja. Rantai di leher aku menggenggam.
Apa yang bermain dekat fikiran aku sekarang ialah NCT
Aku masih terkejut apa yang berlaku dekat diri aku .
" Naerin ! Kau dah sedar ?! " jerit seseorang di hadapan pintu wad aku.
Sicheng ? Dia lah bff aku yang aku cakap muka dia macam Winwin tu. Ya, aku dah kembali ke dunia nyata.
Korang tau tak apa jadi dekat aku ?
Flashback
Semuanya telah tamat kerana aku . Aku yang degil pergi keluar gedung . Padahal Taeyong dah ingatkan jangan keluar gedung .
Aku duduk di tepi dinding di ruang besar gedung sambil memeluk tubuh .
" Aku dah cakap jangan keluar gedung tanpa kitorang kan ?! Apasal kau degil sangat ha ?! " tengking Taeyong . Aku memang boleh nampak dia tengah marah yang tersangat.
Aku hanya memandang lantai masih memeluk tubuh .
Takda terniat nak bercakap apa-apa sekarang ni . Takut
Member lain hanya memandang aku tanpa kata. Maybe diorang tengah takut juga .
" Kau buat apa keluar ? " tanya Xiaojun dengan nada coolnya . Tak macam Taeyong .
" Sa-saya la- " belum sempat aku memberi tahu hal sebenar ,
" Aku yang ajak dia keluar . Takkan nak suruh dia terperap je dalam gedung ni " Winwin memotong ayat aku dengan pernyataan yang salah.
Sekarang dia memang penuh luka dekat anggota badan dia. Penuh berbalut and bertongkat. Kaki dia retak.
Aku terkedu dengan apa yang dia bagitahu .
Kenapa dia sanggup tolong aku ?
" Betul ? " Taeyong memandang aku sambil mengangkat kening . Kepala aku automatik menggeleng sedikit lalu menggangguk .
Nasib Taeyong tak perasan aku geleng tadi .
Taeyong terus pergi dari ruang besar ni . Diikuti dengan Doyoung dan Yuta .
" Tu lah. Lain kali degil lagi " Kun membantu aku bangun . Lemah betul kaki aku kene tengking tadi .
" Mana lah saya tahu bahaya sampai macam tu " aku menundukkan kepala
" Aku rasa kau kena minta maaf dekat Taeyong tu " Jungwoo menyedut air kotak susunya .
Aku memandangnya lalu mengangguk
" Nah " Jungwoo menghulurkan sekotak air susu berperisa strawberi .
" Tak suka perisa strawberi " aku menolak. Aku memang tak boleh dengan perisa strawberi . Nanti aku muntah .
" Ouh . Kalau macam tu , kau ambik aku punya ni " Jungwoo memberi susu yang telah di minum nya .
Aku melihat Jungwoo dengan pandangan ' seriusly '
" Ambik je la. Aku baru sedut sikit " Jungwoo menjeling aku .
Aku terus mengambil susu tersebut .
Baik pula member 127 dengan Dream sejak sejak ni .
" Kau ingat kitorang jahat sangat ke ? " Chenle menjungkit keningnya
YOU ARE READING
❝ C U B E ❞ - N C T
Fantasyᴍᴀᴍᴘᴜᴋᴀʜ ᴀɴᴅᴀ ᴛᴇʀᴜsᴋᴀɴ? ɪ'ᴍ ᴅᴀʀᴇ ʏᴏᴜ sᴛᴀʀᴛ : 16 / 10 / 2020 ᴇɴᴅ : 27 / 02 / 2021 - ᴠᴏᴛᴇ, ᴄᴏᴍᴍᴇɴᴛ - #rank3nct[180821]