Always gaduh (6)

254 66 1
                                    

" N-nae? " tanya aku sesampai sahaja di hadapan Lee Taeyong ketua Vampire. Lepas aku tahu benda tu, aku takut dengan dia ni.


You know what, vampire boleh buat apa-apa sahaja. Taknak aku jadi vampire. Huwaa


" Xiaojun ada bagitahu kau apa-apa? " tanya Taeyong. Aku menaikkan kening tanda takda



" Jangan dengar apa-apa yang dia cakap atau bagitahu " Taeyong memberi warning sebelum pergi turun ke tingkat 1 iaitu tempat di mana ada 3 manusia bekerja di situ.




" Bagitahu apa ni? " tanya aku sendiri.


" Nanti kau akan tahu juga " Doyoung memberikan senyuman tajam.


Eh macam rabbit lah manusia ni. Comel laaa.



" Jangan puji dia sangat. Kembang semangkuk kang " Haechan menunjukkan muka jijiknya.



Jap. Aku rasa kalau aku berfikir tapi dari otak, diorang takkan dengar aku. Okay aku try kenakan diorang



Haechan hodoh


Aku melihat reaksi Haechan apabila aku mengutuknya menggunakan otak.


Aku rasa mengarut sekarang ni. Mana ada orang kutuk guna otak selama ni. Takpa lah demi melindung segalanya, sanggup ku menjadi bodoh seketika.



Yesh! Haechan tak da reaction apa-apa. Aku pun menjerit kuat dalam hati.

" Apa yang kau seronok sangat ha " tanya Haechan memandang aku.



Aku lupa aku kena bercakap guna otak. Jsjsjsjs macam orang gila weh bercakap guna otak.


" Nothing " aku pun melihat kertas-kertas di atas meja panjang berwarna putih itu.


" Apa ni? " tanya aku menjenguk apa yang ditulis oleh Johnny. Laju semacam je.



" Ni kerja kitorang. Kau tak perlu ambil tahu " Johnny sambung menulis dengan laju. Ehe



" Tanya je kut " aku memuncungkan bibir tanda protes.



" Takyah muncung-muncung sangat. Pergi sana. Sibuk je dekat sini " Doyoung manghalau aku dari meja tersebut.


Daser lorh!




Aku pun berjalan di ruangan belakang ruang tamu. Aku melihat rama-rama berwarna biru. Cantik sangat


Aku pun mengikut rama-rama tersebut sehingga lah di satu tempat yang aku tidak tahu kewujudan tempat tersebut.


" Eh. Aku kat mana ni " aku melihat sekeliling. Sekarang dah lah petang. Kejap lagi nak senja.



Aku berjalan dan berjalan. Tiada tanda-tanda yang aku tinggalkan tadi.


Tiba-tiba aku mendengar bunyi serigala menyalak di belakang semak di hadapan aku. Aku terduduk lalu memeluk tubuh.


Kuat sangat serigala tu menyalak. Aku menutup kedua-dua telinga ku dengan tangan.


Aku memberanikan diri aku untuk melihat di belakang semak samun tersebut.


Tidak aku sangka yang aku akan ber 'eye contact' dengan serigala tersebut.


Mata aku terbeliak dan terus menjerit kuat.

Betul ke apa yang aku nampak ni?


" Xiaojun - " pandangan aku terus gelap.


× × × × × × × × ×

Aku membuka sedikit mata aku. Kawasan sekarang terang benderang. Yang pasti, aku bukan dekat gudang sekarang.

Aku cuba membuka lagi sedikit mata aku semampu yang boleh. Aku melihat omma aku berada di sebelah aku.


Omma? Maksudnya, aku hidup lagi? Huwaaa aku hidup lagiiiiii

" Omma- " aku memanggil kecil omma aku di sebelah.

" Naerin!! Doktor!!! Doktor!!! Anak saya dah sedar!! " Omma menjerit memanggil doktor dan aku sempat melihat doktor tersebut cuba membantu aku sebelum pandangan aku menjadi gelap untuk kali yang ke dua.


× × × × × × × × × ×

" Naerin! Bangun! " panggil seseorang sambil menggoncang badan aku.

Aku pun membuka mata.

Gudang?

" Ha bangun pun kau " Xiaojun melepaskan badan aku, lalu duduk bersila di hadapan aku.


" Saya dah tahu! " jerit aku kuat lalu berlari keluar dari bilik


" Kau nak pergi mana? " tanya Xiaojun menaikkan keningnya.


" Jumpa Taeyong! " jerit aku berada di depan lift dihadapan bilik aku.


" LEE TAEYONG!!!!!! " jerit aku apabila terbuka sahaja pintu lift.


Semua mata memandang ke arah aku.

Eh -

Semua ada dekat sini?! Malunya Aku!!!!


" Apa kau nak " tanya Taeyong yang sedang membuka semua fail di hadapannya.


Tiba-tiba aku berminat nak tahu pasal fail tu.



" Apa tu? " tanya aku sambil tangan laju memegang salah satu fail tersebut.



" Eh kau. Siapa benarkan kau pegang? " tanya Doyoung yang berada di sebelah Taeyong.



" Ee dia ni. Tak boleh tengok orang bahagia lah " aku menjeling Doyoung.



Nampaknya aku dah jumpa musuh aku dekat sini. Harap muka je comel tapi jahat bebenar.




" Kau buat apa dekat sini? " tanya Yuta menjungkit keningnya.



" Kalau kau rasa tak ada benda penting, baik kau naik bilik kau semula " Taeyong menghalau aku.


Aku menjeling.

Suka-suka je nak halau aku.




" Habis tu, takkan kau nak si Taeyong ni dukung kau letak dekat katil macam princess " Jeno memaparkan mukanya yang ganas itu.




Aku hanya bersabar apabila mereka cakap benda yang buat aku terasa. Ye lah. Aku mengaku aku ni strangers. Penumpang je dekat sini. Tak tahu asal mana. Mana diorang senang-senang nak terima aku dalam hidup diorang.






to be continued

vote
comment

❝ C U B E ❞ - N C TWhere stories live. Discover now