Bad Life (12)

244 60 2
                                    

Aku membuka mata apabila berasa terganggu dengan kehadiran bunyi yang memekik kan telinga .



Gudang ? Yes i'm here again for the 3rd time maybe.

" Bangun pun kau " Taeyong menyelak langsir bilikku lalu membuka tingkap.


" Awak buat apa dekat si-- "

" Argh ! " aku memegang leher aku yang berbalut .



" Kau jangan mengada nak lari lagi. Kang tak pasal-pasal kepala kau putus pula kang " Taeyong memberi smirk .



Aku menjeling. Kalau ye pun marah, takyah lah mention kepala putus la apa la. Tak tahu je orang geli bayangkan benda tu 


Eh Xiaojun mana ?

" Xiao-- "

" Dia ada dekat bilik rehat. Entah dah mampus ke belum dia tu " Taeyong menjeling


" Awak cakap ape ni ? " aku sedikit menengking Taeyong. Ada ke patut dia cakap macam tu .



" Semua ni salah dia " kata Taeyong sebelum keluar daripada bilik aku .


" Tapi dia tetap member awak juga kan " aku mengikut Taeyong dari belakang .


Taeyong hanya mendiamkan diri sehinggalah lift turun ke tingkat bawah di mana semua member tengah berkumpul .


" Awak tak dengar ke apa yang saya cakap ni ? Even dia yang salah pun, dia tetap member awak kan " aku masih mempertahankan Xiaojun.



" Member tak member.  Sekarang ni, kau tau tak yang rantai tu dah ada dekat tengan yang salah ? " kata-kata Taeyong membuatkan aku terkedu.

Aku memandang leher aku

Ye .. Rantai takda

Takkan lah Xiaojun kalah ?


" Kalau tak salah kau yang memandai balik ke dunia kau ! Semua ni takkan berlaku tahu tak ! " Taeyong menengking aku kuat



" Saya tak tahu apa-apa. Saya tak tahu macam mana saya boleh balik " aku menundukkan kepala.



Semua member tengah memandang aku dengan sinis . Cuma member Wayv je takda dekat sini .


Maybe tengah jaga Xiaojun .



Taeyong terus pergi dari ruang tamu itu .



" Sabar Naerin. Taeyong tengah marah sangat tu " Jaehyun menepuk-nepuk belakang aku .


" Betul tu. Rantai tu penting bagi dia "



Aku hanya mendiamkan diri .


" Rantai tu ada dekat mana ? " tanya aku

" Kitorang pun taktahu. Antara dekat dunia kau atau dekat sini " Taeil memegang beberapa fail .



" Kau tengok fail ni " Taeil menghulur beberapa fail tersebut ke arah aku .



" Fail apa ? "


" Ni semua musuh-musuh kitorang yang ada dekat dunia nyata " kata Johnny


Aku memandang pelik.


" Macam mana korang boleh ada musuh dekat dunia nyata ? "



" Kitorang tahu masa tu, kau ada jumpa Sungchan kan ? " tanya seseorang dari arah belakang .

Taeyong ? Again .

❝ C U B E ❞ - N C TWhere stories live. Discover now