The Real Nct (8)

278 66 17
                                    

Aku membuka mata aku dan terasa sakit kepala menyerang. Mabuk aku dibuatnya. Nak culik pun, culik lah cara baik sikit.

Eh -

Culik cara baik?

Jap bayangkan

" awak, saya nak culik awak boleh? "

HAHAHAHAHAHAHAHA amende aku mengarut seh.

" Awak dah bangun ? " tanya seorang lelaki tinggi lampai itu.

Handsome odoe. Asal semua manusia dekat dunia ni handsome namatiy nih. Takuat aku gini.

Aku hanya mengangguk. Tak ada pula aku nampak tangan aku kena ikat ke kaki kene rantai ke.

Aku rasa macam

Aku okay je sekarang. Pft pelik

" Awak lapar tak? Nak saya buatkan bubur ke apa ke ? " tanya lelaki tadi.

Weh, dah lah culik aku

Pastu tanya nak makan ke tak.

Ape ni ape ni.

Tapaham la aqueeee

" Erm No thanks " aku memang tengah lapar actually, tapi takut la aku nak main makan je. Lagi-lagi aku tak kenal pun dia ni.

" Awak nampak baik. Kenapa awak culik saya ? " tanya aku memandang wajah kacaks nya.

Auch terghughat

" Mianhae, saya terpaksa " lelaki itu menundukkan pandangan.


" Awak siapa ? " aku masih memandang wajahnya. Macam tertarik pula dengan dia ni.

" Sungchan " jawabnya sepatah.

" Ouh Sungchan. Kenapa awak culik saya ? Kesian kawan-kawan saya cari saya nanti " aku merisaukan manusia dalam gudang tu tiba-tiba.

Padahal aku yang lari dari diorang.

" Saya rasa, awak kena jauhkan diri daripada mereka semua " Sungchan mengangkat wajahnya lalu memandang ke arah aku yang sedang duduk di atas sofa.

Yang dia pula duduk dekat atas lantai. Buat aku malu seh dia ni.

" Wae ? " tanya aku acah pelik. Aku tahu sebenarnya. Tapi, aku nak sangat tahu lagi mendalam gituw


" Diorang bukan manusia " Sungchan memegang sesuatu di lehernya.

Rantai Cube ?

Sama macam aku lah !

Tapi dia punya warna merah.

" Awak pun ada rantai cube macam ni ? " aku mengeluarkan rantai cube aku daripada dalam baju. Sengaja aku sorok dalam baju sebab aku taknak benda tu hilang.

" Nae, tetapi rantai cube ni berwarna merah kerana saya telah ditukar menjadi manusia "

Muka aku semakin mengerut. Apa dia cuba sampaikan ni ?

" Apa maksud awak ? " aku memasukkan semula rantai aku di dalam baju. Aku semakin tidak selesa dengan Sungchan.

Takut dia buat apa-apa dekat rantai ni.

" Nct tu sebenarnya terdiri daripada Werewolf dan Vampire " Sungchan mula membuka cerita sebenar.

" Saya tahu. Taeyong leader vampire kan ? Jungwoo pun vampire kan ? Yangyang dengan Hendery werewolf ke ? "

❝ C U B E ❞ - N C TWhere stories live. Discover now