"Aleeya.Kamu ok tak ni? Akak tengok macam kamu ni tak ok je?" soal Amelia apabila melihat Aleeya yang asyik termenung memandang ke langit.
Aleeya hanya mendiamkan diri.Barangkali dia tidak dengar soalan yang diajukan kepadanya tadi.
"Aleeya? Aleeya! Aleeya!!" Aina cuba memanggil Aleeya tetapi gadis itu masih tidak lekang memandang ke langit.
"Ya Allah budak ni.Parah ni.Orang panggil banyak kali pun dia tak dengar jugak.Haihh adik sape lah ni," rungut Adriana.
"Aku rasa dia ada masalah lah.Punyalah kuat suara Aina panggil dia,dia still tak dengar," teka Amelia.
"Tak pe.Biar aku try panggil lagi sekali," ujar Aina lalu duduk di belakang Aleeya.
"Tengku Melissa Aleeya binti Tengku Mohd Firash!!!" jerit Aina lalu menepuk perlahan bahu kanan Aleeya.
Aleeya sedikit tersentak apabila merasakan bahu kanannya ditepuk oleh seseorang.
"Ha dengar pun!" ujar Aina lalu duduk di sebelah Aleeya.Amelia dan Adriana juga turut serta.
"Aleeya,kamu ok tak ni?" soal Adriana lalu mengusap perlahan rambut lurus Aleeya.
"Aleeya ok je kak.Cuma Aleeya pening sikit," jawab Aleeya lalu mengukirkan senyuman kepada 3 wanita yang duduk bersebelahan dengannya.
"Dahlah.Jom masuk tidur.Esok hari terakhir kita dekat sini," ujar Amelia lalu bangun dari duduk.
"Hmm ok," balas mereka bertiga serentak.
.
.
.
"Aleeya bangun! Solat subuh!" Aina mengejut Aleeya yang sedang nyenyak tidur.
"Aleeya! Kalau kamu tak nak bangun akak panggil Adrian suruh dukung kamu pergi bilik air lepas tu mandi sama sama!" ugut Amelia sambil menyikat rambut lurusnya.
"Ok ok Aleeya bangun!" Aleeya terus bangun dari tidurnya dan terus berlari masuk ke dalam bilik air.
"Ha tahu takut," ujar Adriana lalu mereka bertiga ketawa kecil selepas melihat karenah Aleeya.
.
.
.
"Mama,kita check out pukul berape?" soal Aleeya lalu menyedut orange juice yang dipesannya tadi.
"Kita check out pukul 12," balas Puan Nasrin kemudian membetulkan kolar baju Tuan Firash.Alololo sweetnya.
"Ala sekarang dah pukul 8:00.Kemas baju pun dah 30 minit.Berapa jam je boleh mandi," keluh Aleeya.
"Janganlah merajuk sayang.Nanti bila mama dengan papa cuti,kita datang sini lagi ye?" pujuk Puan Nasrin sambil membetulkan rambut Aleeya.
Aleeya yang sudah menghabiskan makanannya terus meminta izin dari Puan Nasrin untuk berjalan jalan di pantai buat kali terakhir.
"Haihhh.Nampaknya pukul 12:00 satgi kita dah tak boleh jumpa," Aleeya berkata sendirian lalu mencapai telefon pintarnya yang berada di poket skinny jeansnya.
"Woii!" tiba tiba Aleeya merasakan ada orang yang memanggilnya.Dia segera berpaling ke belakang untuk melihat gerangan yang memanggilnya tadi.
"Haihhh dia lagi!" gumam Aleeya perlahan.
"Aku dengarlah!" jawab gerangan itu lalu mengambil gambar pemandangan pantai yang aman dan cantik itu.
"Kau masih marahkan aku ke?" soal Aleeya.
"Entah.Aku pun tak tahu," jawab Adrian.
"Ala kau ni.Orang cakap sikit je nak merajuk.Padahal dekat sekolah bukan main garang mengalahkan singa," balas Aleeya lalu membuka aplikasi Instagram.
"Eleh.Suka hati akulah.Yang kau nak sibuk apesal.Tak kacau hidup kau pun kan?" soal Adrian lalu mengambil gambar seekor kuda berwarna coklat yang sedang makan.
Aleeya hanya mendiamkan diri dari tadi.
"Eh? Selalunya kalau aku cakap kau menjawab.Sekarang kau diam pulak? Dah kena sampuk ke ape kau ni?" soal Adrian kemudian berpaling ke belakang untuk menghadap muka Aleeya.
"Wey! Aku tanya ni kan? Jawablah," suruh Adrian dan matanya tidak lekang melihat Aleeya yang hanya mendiamkan diri sejak dari tadi.
"Wey.Aku ada buat salah ke? Kalau aku ada buat salah aku mintak maaf," Adrian cuba untuk memujuk Aleeya supaya bercakap.
Aleeya masih tidak bercakap.Dia hanya mendiamkan diri dan mengetap bibir.
"Wey.Aku tengok kau ni macam tengah tahan sakit je?" soal Adrian.
"Aleeya please.Aku tengah cakap dengan kau ni," suara Adrian semakin meleret.
Dia mencuba sedaya upaya untuk memujuk Aleeya yang hanya mendiamkan diri itu."Sakit!" tiba tiba Aleeya mengadu kesakitan.
"Eh kau ni dah kenape? Tak de angin tak de ribut tiba tiba dah sakit?" soal Adrian lalu berjalan setapak ke hadapan.
"Aduhhh sakitlah Adrian!!!" Aleeya menjerit sekuat hatinya.
"Wey kau ok tak ni? Nak aku panggil Auty Nasrin or Uncle Firash tak?" soal Adrian.
"Sakit lah bongok!!!" marah Aleeya lalu mengetuk kepala Adrian menggunakan telefon pintarnya.
"Apa masalah kau sekarang ni hah? Aku tak cari pasal dengan kau pun tiba tiba kau nak ketuk kepala aku!" marah Adrian lalu memegang kepalanya.
"Aku lagi sakitlah!" marah Aleeya lalu menolak Adrian sehingga dia terdorong sedikit ke belakang.
"Kau kenapa?!" marah Adrian lalu mengetuk kepala Aleeya.
"Kau tahu tak kau pijak kaki aku! Kau tengok ni! Habis bengkak kaki aku! Dahlah masa kau pijak tu kau tekan tekan pastu lompat sana sini! Habis merah kaki aku!" jelas Aleeya lalu menunjukkan kakinya yang bengkak itu.
"Alah sorrylah.Aku tak sengaja.Bukannya aku nampak kau pun walaupun kau besar," balas Adrian lalu membuat muka tidak bersalah.
"Ape kau kata?! So sekarang ni kau nak bagitahu aku yang semua ni salah aku?! Macam tu?!" soal Aleeya dengan rasa marah.
"Rilek lah.Janganlah marah marah.Nanti cepat tua padan muka," ejek Adrian.
"Suka hati akulah nak marah ke tak nak! Lagipun ni semua salah kau! Aku bagitahu kakak kau nanti!" ugut Aleeya lalu menggosok perlahan kakinya yang dipijak Adrian tadi.
"Wey jangan bagitahu kakak aku! Ok fine aku mintak maaf! Aku takkan marah marah kau dah! Aku takkan tinggikan suara aku lagi dah.Please wey jangan bagitahu dekat diorang," rayu Adrian.
"Hmm yelah.Aku tak bagitahu diorang yang kau pijak kaki aku," jawapan Aleeya membuatkan Adrian tersenyum manis.Aleeya hanya ketawa kecil melihat teletah Adrian.First time dia tengok Adrian senyum.Selalu dekat sekolah tegang je muka dia.
YOU ARE READING
Ketua Pengawas Itu Suami Aku [ C ]
RandomAdrian seorang ketua pengawas sekolah yang sangat dingin dan tegas.Dia tidak suka bergaul dengan orang lain kecuali keluarga,guru dan 2 orang rakannya,Hafiz dan Zahred. Aleeya seorang yang periang dan baik hati.Dia baru sahaja berpindah ke Silver Hi...