Sınav vakti geldi. Yarın TYT'ye ondan sonraki günde AYT sınavına gireceğiz. Eğitim sistemini her öğrenci gibi sevmesemde her öğrenci gibi katlanacağım. Hayal ile aram çok bozuldu. Aslında halledip barışırdım şimdiye ama Şule Hayal'e çok gaz veriyor ve böylece aralarında bir kadın dayanışması oluyor. Annem derki kadın dayanışması erkeklerin baş edemeyeceği bir organizasyondur. Bu konu da annemden yardım almam lazım. Uzun zamandır ders yoğunluğundan da annemle fazla oturup konuşamıyorduk.
-Napıyorsun?(Okan)
-Öğle yemeğini, oturtma yapıyorum nasıl?(Hülya Hanım)
-Harika yapıyorsun bayılırım biliyorsun ki.(Okan)
-O yüzden yapıyorum.(Hülya Hanım)
-Seninle kızlar hakkında konuşmak istiyorum aklıma takıkan ve çözüm yolu bulamadığım bir takım şeyler var.(Okan)
-Hmm kim üzdü oğlumu söyle bakayım(Hülya Hanım)
-Hayır bu sefer ben üzdün ve barışamıyorum.(Okan)
-Yoksa şu geçen ki kız mı? Neydi adı Afra(Hülya Hanım)
-Hayır aşk meselesi değil bizim Hayal'in kalbini kırdım.(Okan)
-Hayal mi? Sen Hayal'in kalbini çok kez kırıp barışmadın mı zaten.(Hülya Hanım)
-Bu sefer farklı, yani normalde evet şimdiye barışırdık ama Barış'ın sevgilisi pek öyle bir tip değil. Zeki birisi yani Hayal'de onun ile arkadaş oldu ve...(Okan)
-Akıllandı diyorsun yani...
-Evet öylede denebilir.
-Güzel o zaman yapman gereken büyük bir çaba ve kesinlikle Hayal yalnızken yapmak.
-Ne yapabilirim?
-Çok şey var. Bir akşam yemeği, randevu herşey.
-Anne çıkmıyoruz. Arkadaşız.
-Ama o onu istiyor. Yani yanlış anlama çıkmak istiyor anlamında demedim ama bu kadar uzatıyorsa senden bir beklentisi var.
-Tamam sağol anne ben anlayacağımı anladım. Yemeğe çağır odamdayım.Evet her zaman ki gibi büyüklerden yeni şeyler öğreniyoruz. İlk işim büyük bir plan yapmak ve Hayal ile buluşmak ya da basit bir şekilde çağırıp büyük bir sürpriz mi yapsam? Bencede böyle yapmalıyım. Beklentisi olmasın ki daha da şaşırsın.
O Sırada Şulegilin Ev
-Şimdi son bir tekrar yapalım.(Şule)
-Tecahüliarif ? (Hayal)
-Bilmemezlikten gelme.(Şule)
-Mübalağa ? (Hayal)
-Abartma basit bu zorlara geç (Şule)
- Bir dakika bildirim geldi.(Hayal)
-Kimden?
-Okan yazmış. Sadece bir 5 dakika buluşabilir miyiz?
-Güzel buluşalım yaz.
-Peki ya sen?
-Onun çareside var merak etme.
-Tamam buluşalım nerede yazdım.
-Güzel al bunlar benim airpodslarım telefonda konuşacağız. Bunlar senin kulağında kalsın.
-Tam bir ajansın. Akşam saat 8'de bizim evin oradaki parkta buluşalım yazmış.
-Tamamdır. O zaman bu bir buluşma sayılır.
-Öyle mi dersin?
-Tabikide ve bu saçma kıyafetler olmaz. Kalk benimkilerden seçiyoruz.Gardırobunda çok güzel kıyafetleri vardı. Bunlar bir starın giyebileceği pahalı kıyafetlerdi. Hayatımda sadece videolarda görebileceğim kıyafetlerdi. Şule'ye birkez daha hayran kalmıştım. Birkaç kıyafet seçtik üstüme yeşil kazak tarzı bir kıyafet altıma da beyaz geniş paça pantolon giydim. Bu süre içerisinde akşam oluyordu. Airpodsları yanıma aldım. Okan'ı görünce Şule'yi arayacaktım ve telefonu cebime koyacaktım.
Saat 8 oluyordu, parka doğru gidiyordum. Parkın oraya gelince hazırlıkları yaptım. Şule'yi aradım. Şule bana karşılaşma anımda neler yapacağımı anlatıyordu. Tavrını koru filan klasik şeylerden bahsediyordu. Parka geldim Okan filan yoktu. Biraz durdum ve bankın oraya doğru gittim yine kimse yoktu etrafta. Şule meraktan soruyordu neler oluyor diye, bende kısık sesle burada kimse yok diyorum. Sonra birden etraftan iki-üç konfeti patladı. Kulağımın dibinde patladığından refleks olarak çok korktum. Neler olduğunu anlayamadım. Konfetiyi patlatanlar mahallenin çocuklarıydı patlatıp kaçtılar. Sonra arkamı dönünce yine mahallenin çocukları küçük boyları ile barakayı süslemeye başladılar. Masanın üstüne örtü serdiler ve atıştırmalıkları masanın üstüne düzenli bir şekilde dizdiler. Ne oluyor, ne yapıyorsunuz desemde kimse bana cevap vermiyordu. Çocuklar parktan koşarak gittiler. Tekrar arkamı dönünce Okan gelmişti. Şule Okan'ın sürpriz yaptığını anladı bana kulaklıktan "bunlar numara sakın sakinleşme tavrını değiştirme" diyordu ama ben telefonu kapattım. Biliyorum bana çok kızıcak ama üzgünüm bu fırsatı elimle tepemem.
-Büyük bir odunluk yaptım. O yüzden böyle bir küçük çaplı randevu tarzı birşey yaptım. Nasıl olmuş?(Okan)
-Okan... ben...ben birşey diyemiyorum...(Hayal)
-Kalbini kırdığını gerçekten çok farkettim ama senin gibi bir dostuda kaybedemezdim. Lütfen affet beni.(Okan)
-Ben sana küs değildim mi zaten, sadece akıllan diye konuşmuyordum.(Hayal)
-Gel buraya.(Okan)
Açtı kollarını bende koşarak sarıldım. Arada yine dost most gibi sinirimi bozacak kelimeler kullandı ama yine de gönlümü çaldı.
-Geçelim, bu arada sen böyle giyinir miydin ya? Harika olmuşsun.(Okan)
-Sağol. Doğru dedin Şule'nin kıyafetleri kız bir efsane.(Hayal)
-Tabi benim için pek öyle olamadı.(Okan)
-Hakettin o yüzden Şule'ye birşey diyemessin.(Hayal)
-Doğru diyorsun. Sana büyük ihtimalle çok kızacak.(Okan)
-Seninle konuşuyorum diye değil mi? Banada öyle geliyor. (Hayal)
-Neyse canım yarın sınav var zaten onu sonra düşünürüz.(Okan)
-O kız bir harika Barış onu terketse bile ben onu bırakamam haberin olsun.(Hayal)O Sırada Şulegilin Ev
Aptal kız diyordum içimden, neyse artık aşık diyelim. Kapı çaldı. Gelen Barış'tı;
-Hoşgeldin ev boş gel.(Şule)
-Her zaman ki gibi geliyorum.(Barış)
-Birşey ister gibi bir halin var.(Şule)
-(Şule'nin belinden tutup kendine çekti) Hazır yarın sınav varken.(Barış)
-Hmm günaha gireyim diyorsun. Bana uyar.(Şule)Sınav Zamanı
Sınav sabahı oldu. Herkes buluşma yerinde toplandı. Kimsenin arasında küslük yoktu. Artık aramızda yeni bir kişi de vardı. Şule ile Hayal arkadan konuşarak geliyordu. Biz erkeklerde önde sigara içiyorduk. İnanılmaz bir ana tanıklık edecektik. İnsan böyle anları hissedebiliyordu. Resmen hayatımızın bir nevi dönüm noktası diyebiliriz. Sınav olacağımız okullara gittik. Kuzey ile ben aynı okulda, Barış ile Ege aynı okulda, Şule ile Hayal'de aynı okuldaydı. Afra ile 2-3 gündür konuşmuyordum. Keşke bir sımav için başarılar filan deseydim.
İlk gün TYT'ye sonra AYT'ye girdik benim normal planladığım gibi geçti. Kuzey zaten umursamıyordu. Aramızda aşırı heyecanlı iki kişi vardı onlarda Ege ile Hayal'di ama başardıklarını inanıyordum. Afra ile konuştum sınav sonrası günler. Onunda benim gibi eh iştelik geçmiş. Artık Sınav sonuçlarının açıklanması ardından üniversitelerimizin belli olması ve galiba ayrılık dönemi gelecek. Umarım son günlerimizi yaşamıyoruzdur.
Ayrılık
Hemen durum güncellemesi yapalım. Şuan da neredeyiz diye sorarsanız, şuan havaalanındayız. Merak etmeyin ben gitmiyorum ama giden var. Hayal; Boğaziçi İşletme'yi kazandı, ben; Marmara Gazetecilik bölümünü kazandım, Kuzey mezuna kaldı okumayı düşünmüyor ama babası işlerini Ankara'da devam ettirmeye karar verdi ve Kuzey'de çalıştığı yerin Ankara'da ki yerinde çalışacak. Barış ve Şule birlikte ODTÜ uluslararası ilişkileri kazandılar onlarda Ankara'ya gidiyor. Ege ise Dokuz Eylül bilgisayar mühendisliğini kazandız o da İzmir'e gidiyor. Şuanda hepsini uğurlamak için havalanındayız. Duygusal bir ortamdayız sınavdan sonra 2 ay geçti. Bu 2 ayda doya doya herşeyin tadını çıkardık. Bu arada Afra hala burada o da İstanbul'da Gazeteciliği kazandı birlikte okuyacağız. Uçak saatleri geldi ilk Kuzey, Barış ve Şule'yi yolculayacaktık çünkğ ilk uçak Ankara'ya sonra sıra Ege'ye gelecektik. Saat yaklaşıyordu yavaştam veda vakti geldi.
-Hadi siz ikiniz(Okan,Hayal)kendinize iyi bakın ve asla kavga etmeyin ve sen ufaklık(Ege) sakın İzmir'de değişeyim deme(Kuzey)
-Sende Ankara'da kendini öldürtme(Okan)
-Gıcık ve akılcı cümleler duymayacaksınız şanslı mısınız yoksa şansız mı?(Barış)
-Sensiz olacağımız için şansız(Ege)
-Milyarder olacağız dostum ikimizde unutma(Okan)
-Keşke sizinle daha önce tanışsaydım ama kader diyelim görüşmek üzere(Şule)
-Senden öğrenecek daha çok şeyim var. Lütfen bu ayrılığı kısa tutalım.(Hayal)
-Bir aramana bakar canım(Şule)
-Hayal en çok Şule'ye üzülmüş gibi görünüyor.(Ege)
-Hayırya hepinize...(Hayal)
-Ağlıyor musun ya sen?(Kuzey)
-Hadi hadi Uçak geliyor. (Barış)Gittiler ve ardından Ege'ninde vakti geldi. O da uçağa bindi ve gitti. Hayal ile baş başa kalmıştık. Vay be bugünün geleceğini hiç bu kadar hızlı hayal edemiyordum. Hadi bakalım üniversite nasıl birşeymiş.
Açıklama
Kitabın 2.Serisi 28 Aralık'ta gelecek
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayallerin Gittiği Yer (1.seri)
Genç Kurgu5 farklı düşünce yapısına sahip kişiler bir araya gelip iyi bir dostluk kurmuşlardır bu dostluğun hangi yollara gidiceğini okuyacaksınız