– Meséltem már neked Haltról, a mesteremről, igaz? – kérdezte Azura. Hermione igyekezett lépést tartani a kisebb lánnyal, de az hosszú léptekkel szelte a folyosókat.
– Azt hiszem. – Befordultak egy sarkon. – Nem a gyengélkedőre megyünk?
Azura a szemét forgatta. Könnyektől volt maszatos az arca.
– Úgy nézek ki, mint akinek gyengélkedőre van szüksége?
Hermione inkább nem válaszolt.
– Akkor hova megyünk? – tette föl a kérdést pár percnyi csönd után. Azura láthatóan teljesen elmerült a gondolataiban, nem felelt. Aztán szólásra nyitotta a száját.
– Halt mindig arra tanított, hogy használjam az eszem – mondta. Hermione érdeklődve pillantott rá. – És én most használom. Corvus hány levelet írt nekem és Sagittának?
Jelentőségteljesen nézett Hermionére, aki rájött, hogy a kérdés nem költői volt, hanem hozzá intézték.
– Én nem tudok egyről sem – felelte óvatosan. Azura megrázta a fejét.
– Nem kaptunk egy levelet sem. A kérdésem az volt, hogy mennyit írt. A kettő nem ugyanaz.
Hermione homlokráncolva tűnődött.
– Hova akarsz kilyukadni? – kérdezte lassan, gyanakodva. Azura válasz helyett berántotta egy lovagi páncél mögé.
– Hóborc – tátogta a lány. Megvárták, amíg a kopogószellem elmegy (nagyon nem lett volna jó, ha rájuk bukkan), és folytatták útjukat.
– Szóval azt mondod, Corvus lehet, hogy írt nektek levelet...de nem kaptátok meg őket?
Azura hallgatott egy ideig, majd megállt egy nagy, kétszárnyú ajtó előtt.
– Ez a bagolyház – állapította meg Hermione.
– Megígérte, hogy ír. És Johannának írt is – mondta Azura, és lenyomta a kilincset. Beléptek, a rudakon és fészkekben baglyok pihentek, páran zavarodottan felkapták a fejüket az érkezőkre.
– Honnan tudod?
– Saggie mesélte, hogy egyszer Johanna meg Deneb összeverekedtek a könyvtárban Corvus levelén.
Hermione hümmögött. El tudta képzelni azt a jelenetet.
– Szerinted elkeverték a tieitek?
Azura vállat vont, és körbefordult.
– Hol van Druella? Fekete Druella.
– Az a hatalmas fekete bagoly? – Hermione sem látta. Azura összeszorította a száját.
– Eddig egyszer sem jött el a Roxfortba. Én legalábbis nem láttam, és biztos vagyok benne, hogy Saggie sem.
Azura láthatóan elkeseredve, erőteljesen gondolkozott. A halántékára szorította az ujjait, szemét behunyta, ajkát beharapta.
– Gondolj, gondolj, gondolj, gondolj... – hajtogatta magában.
– Lehet, hogy megsérült – vetette föl Hermione. – Lehet, hogy Hagridnál van. És akkor a leveleitek is meglesznek. – Mosolygott, probléma megoldva. Azura gyanakodva pillantott föl.
– Szerinted lehet, hogy tényleg csak ennyi ment félre? Megsérült, és a levelek meg Druella is Hagridnál vannak?
Hermione vállat vont. Néhány helyen sántított a dolog, de egy próbát megért.
YOU ARE READING
... Előbb dolgom van a könyvtárban
FanfictionBefejezett könyv. Fred Weasley borzasztóan ki van bukva a Világkupa döntő után - alig bír ránézni a lányra. Megfogadja, hogy a lehető legtávolabb tartja magát tőle, de hát ez nehéz, ha az illető hölgy szerelmes kisöccsének a legjobb barátja. Hermion...