Areum : aku dengar ada orang melamar kau. and i hope itu bukan taehyung
Nari : kalau taehyung macam mana? Apa kau nak buat kat aku? Pukul aku? Buat taehyung tergoda dengan kau? Camtu?
Nari memberanikan dirinya untuk berkata sesuatu yang benar.
Areum : hah? Taehyung melamar kau? Memang tak la. Kau yakin ke dia nak kau?
Nari : and kau yakin ke taehyung nak kau? Kau tanya la taehyung kesayangan kau esok. Aku nak tengok macam mana reaction kau esok. Asal aku dapat kawan macam kau eh? Dah la tikam belakang kawan. Dengki lagi.
Areum : let see tomorrow. And for you information, aku kawan dengan kau dulu kat sekolah sebab kau famous and if aku rapat dengan kau, ramai boleh minat aku macam mana diorang gila ii kan kau. And guess what? Korang semua tak layan aku and aku decide nak hancurkan hidup kau nari.
Nari : wait what? Aku famous? Kau buta ke apa? Aku budak biasa je kot. Maybe ramai tak suka kau sebab perspektif kau nak hina and hancurkan hidup orang. Thats why ramai kutuk kau. Aku tak pernah nak marah kau but kau memang dah cabar kesabaran aku areum.
Nari yang mengamuk di luar rumah tidak perasan taehyung datang dan berdiri di hadapannya.
Nari : taehyung...
Taehyung : nu..gu..ya? Areum? Kau buat apa kat sini? Kau ganggu nari lagi ke? Kau jangan buat hal kat sini eh!
Areum : eh? Asal kau panas? Tak senang tengok yeoja chingu kau mengamuk? Tak senang bila aku cakap kau hak aku? Ke kau nak mengaku depan nari yang kau suka aku? Macam tu en?
Taehyung : eh perempuan ! Kau sedar sikit boleh tak? Aku tak suka kau la ! Aku sayangkan nari bukan kau !
Nari : kau balik la areum ! Aku malas nak tengok muka kau!
Areum : okay takpe! Kita jumpa esok ! Kau tunggu apa aku buat kat kau nanti.
Areum berlalu pergi dengan penuh kemarahan
Nari :asal awak datang sini?
Taehyung : dah saya call awak hampir 10 kali but tak berangkat pun.. so saya risau and terus ke sini guna kereta saya sendiri.
Nari : laaaa yeke . Saya tak perasan. Mianhae!
__________
Omma : nari! Jemput la areum masuk ! Eh? Ini siapa ? Kawan kamu ke nari?
Taehyung : annyeonghaseyo ajumma! Saya taehyung and saya kawan kepada nari.
Omma : laaaa yeke.. nari takde pula cerita kat ajumma tentang kamu tapi ajumma selalu dengan korang berdua bercalling malam ii.
Nari : ommaaaaaaaa! Jangan la cakap macam tu ! Buat malu je tau !
Taehyung : jjinjayo ajumma? Ajumma dengar ke perbualan kami?
Omma : alaaa nari ni..nak malu buat apa. Ye taehyung. Ajumma dengar. Masuk la dulu. Nari, areum dah balik ke?
Nari : siapa areum? Nari tak kenal dia tu.itu bukan kawan nari.
Taehyung : dia ni kan. Emosi je tau.
Omma : ini la rumah ajumma. Tak besar pun. Minum la dulu air tu.
Taehyung : ye saya tau rumah ni tak berapa besar. But rumah ni cantik. Saya pinjam tandas dulu ye ajumma.
Omma : yae. Eh?
Selepas 7 minit .......
Taehyung : ahhh dah lega after kencing.
Omma : taehyung .... macam mana kamu tau di mana tandas kat rumah ajumma ni?
Taehyung : ohh hari tu saya ada datan ....
Nari menutup mulut taehyung.
Nari : awak ni memang nak mati ke apa?
Omma : datang? Pernah datang rumah ajumma ? Nariii?
Appa : dah pandai bawa namja eh time kami kerja..
Appa nari baru sahaja balik dari kerjanya.
Taehyung : annyeonghaseyo ajushi * bow*
Appa : so kamu la taehyung?
Taehyung : ye saya taehyung .
Nari : macam mana appa tau nama dia?
Appa : betul nak tau?
Nari : cakap la appaaaaaaa
Appa : jungkook dah cerita semua kat appa tentang dia. Appa tau taehyung ni budak baik and boleh jaga nari.
Omma : jungkook? Dia ada chat awak ke?
Appa : ye ada. Dia bagi number dia kat saya hari tu before dia pulang.
Taehyung : ini dah green light ni. Okay la ni. (Bercakap dalam hati la pulak) biar saya berterus terang ajushi and ajumma..memandangkan saya dah kat sini, saya nak meminang anak ajushi dan ajumma dan saya betul ii serious dalam hubungan ni. Saya nak jadikan nari sebagai isteri saya yang sah.
Appa : panggil saya appa je. Lagi pun appa on!
Nari : wuish! Appa on camtu je?
Omma : omma okay je but janji dengan omma taehyung yang kamu akan jaga dia sepenuh hati kamu no matter what. Dia ni je la puteri kami. And omma percayakan kamu.
Taehyung : yae appa! Yae omma! HAHAHAHAHA
Suasana rumah menjadi riuh apabila appa dan omma ketawakan nari disebabkan taehyung.
YOU ARE READING
[✔]calling Him Mine|| KTH
RomanceKau yakin kau boleh buat dia bahagia? "No matter how far u go , no matter how deep the ocean is , no matter how long the time taken, i'll chase and keep chasing u" YOU WILL BE MY FOREVER LOVE. ONE AND ONLY SOULMATE. Started :021020 End :101120