9:16 p.m
Tengku Ariel Mikael berjalan santai di ruangan lobi syarikat papanya.T'MBCompany.Langkahnya menuju ke pintu utama.Sesaat matanya menangkap sebuah cafe berdekatan syarikat papanya.Dia melangkah penuh gaya kearah cafe itu.
"D'M Cafe??..sounds familiar.." gumamnya perlahan.Kakinya terus melangkah masuk kedalam cafe itu.Sampai dihadapan kaunter , dia melihat menu diatas sebelum pandangannya jatuh kebawah memandang gadis cashier dihadapannya.Dia terkaku.
"Selamat datang..makan sini atau ta--" tergantung ayat gadis kaunter itu.Tengku Ariel Mikael memandang lembut wajah gadis kaunter itu.Gadis yg dahulunya menduduki hatinya.Hani Raudha.Gadis cantik bak model.Dahulu mereka kekasih namun kini tidak lagi kerana salahnya Tengku Ariel Mikael terhadap gadis cantik itu.
Hani Raudha memejam mata sekejap lalu dibuka semula dan berdehem.Dia harus kuat.Dia harus berlagak tidak mengenali lelaki itu.Dia berdehem kuat menyentakkan Tengku Ariel Mikael yg sedari tadi memandangnya.
"Encik nak makan sini atau take away?" tanya dia lagak pekerja dengan pelanggan.Tengku Ariel Mikael menghela nafas perlahan.Di sudut hatinya dia berasa sedih.Tapi dia harus baiki semua ini.Dia akan dapatkan cinta hatinya semula.
"Makan sini..." jawab Tengku Ariel Mikael.Hani Raudha hanya mengambil pesanan lelaki itu lalu diberikan kepada rakan sekerjanya.
Tengku Ariel Mikael duduk di tempat yg sedikit tersorok sebelah cermin besar cafe itu.Telefon pintarnya dikeluarkan lalu didail nombor seseorang.Dilekap telefon pintarnya ke telinga kiri.
"Hello Nick..i need your help.."
Flashback
"Tengku Ariel Mikael!" jerit seseorang dengan nada terkejut.Lelaki itu membuka kelopak matanya perlahan.Kepalanya terasa berat sekali.Dia melihat disebelahnya , terlihat seorang perempuan tidak berbaju baring diatas katil bersebelahan dia.
Tengku Ariel Mikael terkejut lalu dia melihat dirinya yg juga tidak berpakaian.Hanya selimut yg menutupi badan mereka.Kedengaran esakan dari cinta hatinya yg turut terkejut dengan pemandangan dihadapannya.Tengku Ariel Mikael tersentak melihat Hani Raudha cinta hatinya berada didalam bilik dia.
"B-baby..baby no...sayang tak buat semua ni..baby---" Tengku Ariel Mikael bersuara dengan nada bergetar.Dia tak ingat apa yg jadi.Melihat gadisnya yg mengalirkan air mata buat hatinya sakit.
"Dont you babying me! What is this , Tengku Ariel Mikael!? What is this!? How could you..." Tangis Hani Raudha.Sakit hatinya melihat kekasih dia tidur bersama perempuan lain.Tidak BERPAKAIAN.
"No baby..please..this is not what you think..please baby.." Tengku Ariel Mikael mendekati gadisnya.Sempat dia memakai seluar pendek dan menyarung singlet putih sebelum mendekati gadis itu.Hani Raudha dapat melihat sesuatu dileher lelaki itu.Begitu juga dileher perempuan yg masih tidur diatas katil Tengku Ariel Mikael.A Hickey!
Hani Rudha memejam matanya.Makin lebat air mata yg mengalir dipipinya.Sampai hati lelaki itu berlaku curang dengannya.Hancur hati gadis itu melihat kesan ii gigitan dibadan perempuan itu dan Tengku Ariel Mikael.Serta ade kesan cakaran dibadan lelaki itu.They did it.
"Patut lah..saya call awak semalam , awak tak jawab..saya call banyak kali..rupanya awak tengah berseronok dengan perempuan tu..." tutur Hani Raudha sedih.Tengku Ariel Mikael terdiam.Dapat dia lihat mata gadis itu menunjukkan kekecewaan , kesedihan dan hancurnya hati gadis itu.
"Setiap kali kita date , awak selalu nak balik cepat..ada hal..itulah inilah..macam ii alasan yg awak bagi sampai satu tahap saya mula meragui awak but now i know why...you such a jerk , Tengku..kalau awak dah bosan dengan saya..awak cakap je..kita putus cara baik.." ujar Hani Raudha mendatar.Mendengar kata putus dari gadis itu menyentakkan Tengku Ariel Mikael.Dia terus menggeleng kepalanya.
YOU ARE READING
Tengku Adham Mukhris
AksiSeorang jutawan ternama yang dikenali seluruh dunia.Nama dia tersebar luas manakala wajahnya terpapar di mana mana sahaja.Lelaki yang memiliki segala galanya.Dunia bagaikan berada dalam genggaman dia.Dia juga lelaki idaman ramai wanita.Wajahnya yang...