Güneşe dokundum umudum kalmayınca böyle oldum...*
*KÖFN - Güneşe Dokundum
🖤🖤
Okula dönerken kafamı cama yaslamış yol boyu dışarıyı izlemiştim. Nedense içime bir üzüntü çökmüştü. Alina yol boyu sürekli sormuş olsa da kafam Batu'nun tepkisine takılı kalmıştı. Bana karşı böyle bir tepki vereceğini 40 yıl düşünsem bile tahmin edemezdim. Yanlarına gittiğimde karşıma geçip hesap sorarcasına suçlaması cidden kırmıştı.
"Ben senin için kitap fuarına geldim sen gittin o adamla kaldın. Sanki her zaman yanında o olmuş gibi, gerçi doğru düzgün bile tanıdığını sanmıyorum. Senin için gelende kabahat zaten." deyip otobüse yürüdüğünde arkasından bakakalmıştım. Selim bile bu tepkisine şaşırıp kaşlarını çatmıştı.
"Bu beyin nöronunu tuvalete düşürmüş çocuğun amacı neydi şimdi?" derken aval aval arkasından bakıyordu.
"Bu güzel günde kafaya takıp canımı sıkamam." diyerek otobüse binmiştim.
Ama işte şimdi kafaya takmış ve tüm keyfimi kaçırmıştım. Çünkü bu Mina, hep böyleydi. Ufacık şeyleri kafaya takıp tüm gününü berbat ederdi.
Kız bu seni seviyor olmasın?
İç sesimin olayın ortasına aniden bu şekilde atlaması sinirlerimi bozmuştu. Düşününce korktuğum bir şeydi aslında. Ama Batu'yla yıllardır süren bir arkadaşlığım vardı ve bu aşırı saçma bir düşünceydi. Camdan dışarıyı izlerken aniden aklıma Yazgı'nın verdiği ve çantamın içine attığım kitap geldi. Aniden duygu değişimi yaşayarak heyecanla çantamı açtığımda Alina garip garip bana bakmaya başladı. Çantamdan kitabı çıkardığımda kalbim sanki elimde atıyordu. Uzun bir süre kapağa baktıktan sonra yavaşça kitabın ilk sayfasını açtım. Gözlerim yazı ile buluştuğunda her bir kelimesi ruhuma işledi sanki.
"Gözlerinde koca bir orman barındıran masal kızına..."
Gözlerim dolmaya başlayınca hızlıca kitabı Alina'ya uzattım. Okuduğunda o da en az benim kadar etkilenmiş olacak ki kocaman bir şekilde gülümsüyordu.
"Bu çok güzel, Mina." dediğinde kafamı salladım.
Okuldan bir kaç kız Yazgı'nın yanında beni gördüğünden beri tip tip bana bakıyorlardı ve Alina'nın yüksek çıkan sesi de aynı kişilerin bakışlarının bize dönmesini sağladı. Kızla göz göze geldiğim an bana bakarak arkadaşına bir şeyler demeye başladı. Ters ters bakmaya başladığımda samimiyetsizce gülümsedi. Gözlerimi devirip önüme döndüğümde Alina kitabın içinde yolculuğa çıkmıştı. Sayfalarını karıştırıp altını çizdiğim yerleri de okuduktan sonra kitabı gülümseyerek bana uzattı. Aynı şekilde gülümseyip elinden aldıktan sonra çantama attım.
"Hislerim ortalığın karışacağını söylüyor." diyerek gözleri ile ön koltukta oturan Batu'yu işaret etti. Anlamsız gözlerle suratına bakmaya devam edince sonra anlatırım bakışı atıp çantasından kulaklığını çıkardı. Tekini bana uzattığında gülümseyerek elinden aldım ve kulağıma taktım.
Sonunda otobüs okulun önünde durduğunda hepimiz sırayla indik. Batu hiçbirimize bakmadan direkt okulun bahçesine girdiğinde peşinden bende gitmiştim.
"Batu!" diye seslendiğimde durmadan çardağın bulunduğu bölgeye doğru ilerlemeye devam etti. Bu tavrı daha çok sinirlerimi bozduğundan koşup kolundan tuttum ve kendime çevirdim.
"Ne bu tavır?" dediğimde boş gözlerle yüzüme bakmaya devam etti.
"Batu çocuk rica etti, geri çeviremezdim. Bu hafta sizlerle birlikte gene gideriz telafi ederim. Ama bu tavrını anlamıyorum?" diye sorduğumda derin bir nefes aldı.
"Onu seviyor musun?" diye aniden sorunca afallamıştım. Tabii ki onu sevmiyordum, bu saçmalıkta nereden çıkmıştı böyle?
"Nereden çıktı şimdi bu?"
"Soruma cevap verir misin?" diye sorduğunda iyice öfkelenmiştim.
"Onun yanına gittim diye onu seviyor olmuyorum Batu." dedikten sonra sinirle arkamı döndüm ve kapının orada beni bekleyen Alina'nın yanına gittim.
"Mina! Nereye?" demesine rağmen bile dönüp cevap vermeye tenezzül etmemiştim. Batu'nun bu yersiz tepkisine hiçbir şekilde anlam veremiyordum ve bu durum beni huzursuz ediyordu. Alina ile annemin yanına gidince suratımdaki gerginliği fark etmiş olacak ki Enis Hoca ile olan konuşmasına ara verip bana döndü.
"Karadeniz'de gemilerin mi battı?" dediğinde soruş tarzına gülmekten kendimi alamamıştım.
"Batu canımı sıktı." dediğimde ne oldu der gibi suratıma baktı. Gözlerimle Enis Hoca'yı işaret ettiğimde gülümsedi.
"Bir şey olmaz söyleyebilirsin." diyerek olayı anlayan Enis Hoca'ya mahcup bir şekilde baktım.
"Sana bahsettiğim bir yazar vardı ya anne." dediğimde devam etmem için kafasını salladı.
"Bugün onunla karşılaştım fuarda. Yanına davet etti, çeviremedim. Batu da ona laf ediyor." dediğimde annemin gözleri anlık Enis Hoca ile buluştu ve Enis Hoca kafasını farklı bir tarafa çevirdi.
"Kıskanmış olabilir." diyerek Enis Hoca lafa atladığında şaşırmıştım. Cevap vermesini beklemiyordum.
"Bunca yıllık arkadaşım beni neden kıskansın?" dediğimde omuzlarını tıpkı bir çocuk gibi silkti. Annem odaklanmış bir şekilde Enis Hoca'nın hareketlerini ve söylediklerini dinlerken ortamda garip bir gerginlik hissettim.
"İçini bilemezsin. Kafanı karıştırmak asla istemem ama bir erkek boş yere kıskanmaz ve ufacık bir olayda böyle bir şey yapmaz." dediğimde annem lafı devraldı.
"Gene de çok fazla güvenme." dediğinde oldukça sert bir şekilde dile getirmişti bunu.
"Neyse ben artık gideyim." diyen Enis Hoca'ya hep bir ağızdan görüşürüz demiştik. Yanımızdan uzaklaşmaya başlayan Enis Hoca'nın ardından annem bize döndü.
"Hadi artık eve gidelim, evde konuşuruz." dediğinde kafa salladım.
🖤🖤
Akşam yemeğinden sonra odama çıkmıştım ve 2 saattir kafamı dersten kaldırmıyordum. Başıma ağrı girmesi ile birlikte gözlerimi kırpıştırıp elimdeki kalemi masaya bıraktım. Yatağımın üstünde duran telefona uzandığımda gözlerim hiç beklemediğim bir bildirim ile karşılaştı. Kalp atışlarım saniyesinde normalin üstüne çıktığında kendimde olan bu değişimi yadırgadım. Neden bu kadar çok heyecan yapıyorsun Mina?
yazgiayaz_alkan: Bu gün için çok teşekkür ederim. Beni reddetmeyip yanımda olman çok hoşuma gitti ve bunun için sana teşekkür etmek istiyorum. Hafta sonu müsait isen kafeye gidebilir miyiz?
Okuduğum mesajın ardından kocaman bir gülümseme ile birlikte parmaklarımı klavyede gezdirdim.
********************
Selaaam canlarıım benim
Bu saatte oturdum bölüm yazdım pek içime sinmedi şahsen ama daha fazla oyalanmak istemedim. Umarım bölümü beğenirsinizz :)
Bölüm hakkındaki düşünceleriniizz?
Batu neden böyle bir tepki veriyor sizce?
Ufacık bir konuya değinmek istiyorum birde. Vote sayılarımız cidden çok az ve belirli kişiler vote veriyor bu durum beni çok üzüyor. Okuyorsanız eğer bölüm sonundaki o yıldıza dokunmak bence çok zor olmayacaktır. Eğer düzelmezse vote sınırı koyarak ilerleyeceğim bölümlerde ve bunu hiç yapmak istemiyorum. O yüzden lütfen vote vermeyi unutmayıın :)
Sizlerii seviyorumm bir sonraki bölümde görüşmek üzeree 💜💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜNEŞ RETROSU
Roman pour Adolescents"Her imkansız bir başlangıçtır..." Mina'nın imkansız başlangıcı ise onu bulması ile başlamıştı. Bir gün bir kitapçıda gezerken dikkatini çeken o kitap onu tanımasını sağlamıştı. Peki başlangıcın götürdüğü son onun için nasıl sonuçlanacaktı? ❤ Sen bi...