part29

1.7K 81 3
                                    

-setahun kemudian- kau mendapat tawaran pegi ke kolej komuniti selepas kau tamat belajar di kolej tersebut.... hari ni hari last kau kt kolej jeguk tuu.. kau gembira tpi kau tak gembira sbb kwn kau x dpt kolej yg sama mcm kau!! 

korang-weh yura.. aku dpt kolej komuniti tuu.. yehet!!
yura-untunglahh~
korang-kau?
yura-tak... *bohong*
korang-okay lahh.. tpi hri ni last hari last aku kt kolej nii.. esok aku dh kena pegi.. aku pegi amik brg aku dulu eh? then kita lepak2 kay? *blah*

waktu kau dalam perjalanan ke pejabat.. untuk amik semua fail fail kau selama setahun kau di kolej jeguk nii.. tiba2 geng2 taeyeon dtg menyelubungi kauu...

korang-taeyeon ape kau nak lagii?? 
taeyeon-kau nk pindah dh eh syg? BTW aku tumpang sedih bagi pihak yura.. *evil laugh*
korang-yer.. knape kalau aku pindh? nk buat ape sedih bgi pihak yura? 
taeyeon-hahaha.. mcm mana ngan BFF kau?
korang-FYI dia bukan sekadar BFF aku.. dia kwan sehidup semati aku.. bukan macam kau.. kawan tikam belakang.. kau pernah jnji ngan aku dulu yg kau akan ade disisi aku bila aku susah,.. kata2 kau masih ingat lagi dlm kepala aku nii.. BTW jgn pernah kacau SHIN YURA aku.. phm?
taeyeon-kau dh x der dah lepas ni.. so aku boleh lahh kacau dia tiap2 harii.. hahaha
korang-bwo?? jgn pernah kacau kwan aku.. kau phm ke idak? *tegas*

taeyeon dgn automatik menarik rambut kau... tiba2 ade seorang budak perempuan dtg dan.... 

PANG!! 

*flashback*

"kookie mcm mana nii? hanna nk pindah.. now dia gaduh ngan taeyeon..." kata yura dgn agak sedih

"nk buat apa lagii? biarkan dorang.. tu hal dorang berdua kan?" kata2 kookie membuatkan yura marah terhadap dirinya...

"ape? kau ckp ape? hal dorang berdua? kau tahu sape yg tgh berperang tu? BFF aku weh.. BFF aku!! kawan sehidup semati aku... hari ni hari last hanna kat skolah nii.. aku sedih dia nk tinggalkan aku.. tpi aku rasa dia akan lebih sedih bila dpt tahu yg aku dpt kolej komuniti sma ngan dia.. bidang pun sama.. aku rasa dia akan kecewa dgn pembohongan aku nii.. aku x nk kehilangan BFF aku tu.. kau phm?? kitaorg kwn dri sekolah menengah kau tahu? kitaorg berkongsi segala cerita yg ada.. waktu dia crush kat kau pun dia pernah cerita kt aku.. tpi sejak dia gaduh ngan suami dia.. dia kerap cerita kat aku apa2 ttg diri dia.. aku syg dia.. aku x nk dia tinggalkan aku.. kau phm ke tak?? pliss lahh phm keadaan aku.. aku x nk hilang BFF aku wehh..." yura menangis di bahu kookie dan memukul mukul kookie..

'kay aku phm kau.. menangis lahh sepuas hati kau..." kata kookie.. 

dan akhirnya yura pegi tmpar taeyeon.. walaupun kookie halang diaa,dia tetap pegi selamat kan kwn baiknya ituu.. 

*end flashback*

korang-yura? ape kau buat kt sini?
yura-ahh.. mianhae hanna.. aku x sengaja nk tampar taeyeon.. mianhae hanna!
korang-gwenchana.. k lahh.. aku kena balik dulu.. aku kena pegi interview hari nii.. malam satgi kalau aku rajin aku amik kau kay?
yura-x boleh ke kalau kau x pegi esok?
korang-x boleh yura.. ni untuk masa depan aku jugak kan? x kan lahh nk jadi manager smpai ke tua! EXO pun jemu tgk aku hari2.. hahah *fake smile*

-skip-

 hari ni hari pertama kau dekat hostel tu... kau bangun pagi seperti biasa dan terus pegi mandi.. lepas siap mandi.. kau cek jadual dan seperti yg kau jangka.. hari ni ade kelas pagii.. so kau terpaksa pegii.. 

korang-annyeonghaseyo.. jeoneun song hanna imnida.. saya budak baru dalam kelas nii.. *tunduk*
pelajar lelaki 1- omo.. comel nyee.. ape nama dia weh? *tolak kerusi depan*
pelajar lelaki 2-song hanna maybe.. eh jap.. muka dia iras jihyo ahh.. dia adik jihyo ke?
korang-annyeong.. tepi awak ade sesiapa?
pelajar lelaki 1-x der siapa.. duduk lahh
korang-ahh.. nae. khamshamnida!! *senyum*
pelajar lelaki 1-hanna.. awak adik song jihyo noona?
korang-ahh. kenapa?
pelajar lelaki 1-sbb muka awak iras jihyo noona.. BTW nama saya kim myungsoo. just call me L!
korang-ahh.. nae!
pelajar lelaki 2-jeoneun Nam woohyun imnida! woohyun imnida! *senyum*
korang-nae.. BTW tepi awak nii?
woohyun-Kim namjoon.. org lain panggil dia rapmonster jer... 
korang-what? rapmon? BTS?
woohyun-awak tahu eh?
korang-maybe i know.. L and woohyun u two from infinite right?
woohyun-nae.. so you know we re k-idol?
korang-yes! rapmon oppa.. apa yg oppa fikir smpai masuk sini?
rapmon-oppa kena belajar lahh.. *bohong*
korang-oppa ikut hanna kejap! *tarik tgn rapmon*
L-dia kenal rapmon hyung ker? x mungkin! siap boleh panggil oppa lagi!
woohyun-maybe yes maybe not!

-diatas bumbung sekolah-

korang-oppa bgitahu kenapa oppa dtg sini?
rapmon-oppa nk belajar lahh.. oppa masih belum cukup untuk jdi leader..
korang-okay.. oppa tipu.. hanna dpt baca fikiran oppa.. oppa dtg sebb jimin suruh dtg kan?
rapmon-mianhae.. bukan jimin.. tpi BFF hanna suruh oppa dtg! puas?
korang-BFF?? maksud oppa SHIN YURA??!!
rapmon-yaya... and ade lagi sorang EX hanna suruh oppa dtg..
korang-EX? maksud oppa JEON JUNGKOOK??!! kookie right??!!
rapmon-yer.. kookie suruh oppa jaga hanna dri donghyun!! jimin pun suruh jaga kau hanna! so oppa terpaksa ikut arahan dorang!!
korang-ahh... so oppa stay at dorm?
rapmon-aniya.. rumah oppa dekat dgn kolej nii.. hanna stay hostel right?
korang-aah.. bosan ahh duduk hostel.. x der kn nk fangirling!
rapmon-untuk masa depan hanna jugak.. x kan hanna nk jadi manager EXO sampai ke tua... EXO pun dah jemu tgk muka hanna hari2...
korang-hahaha.. yer lahh oppa...
rapmon-dh dh jom masuk kelas.. kang cikgu marah pulak.. ingat jgn mengatal dgn org lain.. ingat yg awak tu dh bersuami!! ingat tuu!!
korang-yer lahh!!
rapmon-x per.. biar oppa duduk tepi kamu nnti!
korang-x payah lahh oppa!! 
rapmon-no way! oppa akn duduk jugak.. *blah*
korang-ish oppa nii??!!

-skip-

loceng sudah bunyi.. kau seperti biasa kau akan cri pokok untuk berteduh mcm mana kau buat dikolej jeguk dulu!! akhirnya kau jumpe tempat untuk kau berehat.. kau duduk bawah pokok dgn headphone kau ditelinga.. phone kau dipasangkan lagu K-POP sambil kau melelap kan mata.. tnpa kau sedari air mata kau menitis satu demi satu bila lagu sofa yg dinyanyikan oleh jungkook dimainkan.. itulah kisah hidup kau.. kau  teringatkan BFF kau, suami kau, family kau.. tpi kau fikir maybe ini kali terakhir kau jumpe dorang semua... 

*flashback*

kau terdengar doktor bicara dgn parents kau!

doktor-puan,tuan... SONG HANNA ade 'SAKIT JANTUNG' 
mama song-what? x mungkin ? dia masih kecil lagii.. x mungkin dia ade sakit jantung.. doktor... betul ke nii??!!
papa song-doktor betulkah apa yg doktor ckp?
doktor-yer.. hanna ade sakit jantung.. kena cari penderma jantung.. 
mama song-hmmm.. x mungkin ade org akan bgi jantung untuk anak saya doktor! *nangis*
doktor-bersabar lahh puan.. jangka hayat dia lama lagii.. so kalau dia jatuh maybe effect dia lebih bahaya.. maybe dia akan hilang ingatan! (x der kena mengena yer.. main reka jer tuu)
mama song-okay!!

*end flahsback*

kau fikir yg kau x akan jumpe dorang semula.. kau fikir yg kau x akan dapat peluang lain untuk jumpe dorang semua lagii.. kau menangis!!

TBC

my husband is my cousin? [COMPLETE]Where stories live. Discover now