20

104 3 2
                                    

Pov robin (robin hood)
Ik werd wakker van een hart gelach. Ik stapte uit bed en liep richting de kamer van Koen en tineke. Ik deed de deur open en tineke lag op bed in een deuk van het lachen. Wat is hier zo grappig zei ik terwijl ik me op hun bed plofte. Tineke kijk wat je nu doet dit bedoel ik je wekt Robin gewoon. Ik pakte een kussen en smeed die naar tineke toe. Bedankt goeie wekker zei ik terwijl ik opstond. Geen dank riep ze me na. Ik klede me om en liep naar beneden ik sliep naar de keuken en maakte mijn brood klaar at het op en trok mijn schoenen aan. Voor ik vertrok liep ik nog even naar boven. Hey tineke Koen ik ga tot straks. Tot straks. Ja je hoort het goed Koen en tineke mochten bij mij in de klas een presentatie geven over de politie. Ik stapte de auto in en reed naar school. Ik liep de lerarenkamer in. Welke klas hed jij het 1e vroeg een collega. Oh klas 2a. Oh die klas die vind ik echt fantastisch ookal zijn het 13 kinderen ik vind ze echt geweldig. I know vind ik ook. *school bel* ik ga. Is goed sucses. Ik stond op en liep naar het lokaal deed hem open en alle kinderen stormde naar binnen. Ik deed de deur dicht en leip naar mijn bureau ik liet de kinderen nog even lekker met elkaar praten. Meneer wanner krijgen we de cijfers voor wiskunde vroeg Lotte. Ik hed hier de cijfers ik noem ze even op even kijken.
Jarno 7,0
Benjamin 8,0
Joas 6,4
Samuel 7,1
Lisa 7,9
Gisanne 9,5
Lotte 7,9
Naomi 8,5
Jorinda 9,5
Mirjam 9,5
Mia 5,7
Gert 7,5
Juliet 7,0
Yes hoogste cijfer van de klas riep Mirjam jorinda en gisanne tegelijk. Oke jongens vanmidag het 4e uur hedden jullie praktijk les. Ah meneer laat dat uitvallen. Nee laat mij uitpraten mijn zus komt met haar collega en wie weet wat voor werk hun doen. Iedereen prate door elkaar heen. 1 tegelijk Mirjam jou ga ik geen beurt geven want jij bent mijn nicht Lotte. Politie riep Mirjam door de klas. Inderdaad bedankt Mirjam. Geen dank meneer. Jou wil ik straks even spreken. Oke we gaan beginnen met de les. Sla je boek open op blz 50. Jullie moeten opdracht 19 en 20 maken en dat is gelijk huiswerk. Iedereen was heel stil bezig met de opdrachten tot ineens mijn collega daar stond. Hallo riep hij door de klas iedereen schrok zich rot. Meneer doe dat ons nooit meer aan. Hij lachte en liep naar me toe. Jij hed straks die bezoek van de politie. Ja hoezo. Nou mijn klas die is jaloers en wil dat ook graag dus kunnen we het anders met 2 groepen doen. Ja tuurlijk. Top welk uur komen ze. 5de oké bedankt. Even later zat ik in de leraren kamer omdat het pauze was. Robin er is iemand voor je. Ah kijk eens hier mijn lieftallige zus zei ik terwijl ik hun een knuffel gaf. Hoe zijn jullie hier binnen geraakt zonder dat kinderen het zagen. Via de zei deur hier. Oké. Koffie thee. Ik hoef niet. Ik ook niet ik hed al genoeg van wat Floor me heeft gegeven zei Tineke. Oh en wat heeft Floor nou weer gedaan. Ze had me een kop koffie gegeven terwijl ik daar geen zin in had maar oké. Robin doe voor mij wel een bakje koffie riep Gerard (een collega). Zal ik doen gaan jullie maar zitten. Is goed. Ik pakte een bekertje en zette een bak koffie. Even later hoorde we een hoop geschreeuw. We keken allemaal op en een meisje kwam naar binnen gerend. Er zijn 2 mannen met wapens in school hijgde ze. Laat ons maar zeiden Koen en tineke terwijl ze hun wapens pakte. Ik liep met hun mee en zorgde met alle collega's dat alle kinderen buiten op het school plein stonden. Toen we eenmaal aan het wachten waren kwamen ze met de twee mannen naar buiten gelopen. Floor en Femke kwamen het school plein op en namen de 2 mannen weer mee. We lieten alle kinderen gaan en die stormde de school weer in. Hey ik dacht dat jullie trouwens van teams zijn veranderd. Waren we ook maar de chef die vond het mooilijk om te onthouden dus moesten we terug vertelde tineke. En dat vind jij niet erg. Noop. We liepen weer terug naar de persooneels kamer en gingen weer zitten presies dat moment ging de bel. En we mogen weer yes zei ik. Nou je klinkt lekker enthousiast zei een collega. Jij kan makkelijk praten jij hed p&o (praktijk & oriëntatie). Sucses. Bedankt. Ik liep samen met Koen en tineke naar het lokaal. We liepen naar binnen en zoals altijd was iedereen aan het praten. Even later was de presentatie gedaan en hadden kinderen hun vragen gesteld maar 1 vraag kwamen ze moeilijk onderuit. Iemand nog vragen vroeg ik. Jorinda zeg het maar. Mag verkeering op de werk vloer. Ik begon toen te lachen waardoor tineke me boos aan keek en de klas met een heel raar gezicht me aan stonden te staren. Sorry let niet op mij zij ik lachend. Nee verkeering op de werk vloer mag niet. Behalve. Jij mond dicht. Meneer vertel het ons plzz riepen een paar kinderen. Sorry als ik dat doe krijg ik thuis op mijn dak door die daar. Oeh meneer weet hier iets meer van dan wij denken riep Mirjam door de klas. Oke maar ik hou het kort want ik krijg straks echt op mijn dak tineke is mijn zus en die twee zijn samen zei ik terwijl ik naar Koen en tineke wees. En bedankt broer riep ze terug. Iedereen begon te lachen. Maar word dan een van jullie niet ontslagen. Dat zou moeten maar we hebben nog niks aan de chef vertelt en aan de andere collega's allen Robin weet het. Het was inmiddels al avond en ik was al thuis Koen en tineke daarin tegen moesten op het commissariaat hun verhaal doen hoe het ging toen ze eenmaal thuis aan kwamen en in bad waren geweest kreeg ik de volle laag van vanmiddag. Hey bedankt he zei tineke terwijl ze me een kussen in mijn gezicht sloeg. Ja sorry kon er ook niks aan doen. Ja wel gewoon je mond houden. Toen jullie weg waren werden er allemaal vragen van kinderen op me afgevuurd maar ik had er maar 2 beantwoord omdat ik geen zin meer had dus had ik ze allemaal maar de les uit gestuurd en mochten ze pauze houden.

Hey sorry dat ik de laatste tijd niet veel gepost had dat komt omdat ik heel druk was met mijn boek bespreken en als ik tijd had was ik het gewoon vergeten of had ik geen inspiratie.

De buurtpolitie Is het meer dan alleen maar vrienden (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu