53

45 3 1
                                    

Pov tineke.
Ik had gister avond toch maar zoon zwangertest gedaan maar zoals ik al zei niks. Ik schrok uit mijn gedachtens door de wekker die afging ik gaf er een stomp tegen aan en stond met moeite op. "Goeiemorgen Schoone slaper zei Mirjam toen ik beneden kwam. Lieve schat jij gaat vannacht niet in de zetel slapen. En waarom niet. Straks krijg je nog rugpijn. Nee hoor ikke niet oeeeh heb zoon rugpijn zei ze lachend. Jij komt vanavond boven bij mij liggen. Ja maar dat. Laat gaan we zijn zussen ik hed vaker met jou in een bed gelegen op vakantie. Dat is waar maar goed koffie. Ja lekker. Even later zaten we gezellig koffie te drinken met ontbijt. "Ik moet zeggen dat uniform staat je niet slecht zei ik. Bedankt en bij jou staat het eigenlijk ook niet slecht. Mir ik zie er niet uit. Tien ik ook niet. Zullen we gaan. Is goed. Even later kwamen we lachend de refter binnen en iedereen zat ons raar aan te kijken. Amai jullie zijn goed gezind zei de chef. Ja gewoon beetje pret hebben he. Dat hoor ik graag. Oke mannekes ik hed een idee nou eigenlijk was het Floor haar idee. Oh help ik ga zei Eric. Hij blijft zitten zei Brigitte lachend. Aiai schat. Dat leverde Eric een kleine klap. Oke we gaan een weekje naar de Ardenne en tineke ik zie jou al van oh nee we gaan ervoor zorgen dat je niks gebeurt. Nee is goed ik moet toch wel een keertje gaan want het is wel traditie geworden volgens mij. Yep zei Floor. Maar wanner gaan we vroeg obi. Morgen ochtend zei de chef. Morgen al. Ja. Wacht deze moet ik even opnemen zei ik terwijl ik opstond. Is het je vriendje weer zei Floor. Ik pakte mijn pen die ik op tafel had liggen en gooide die naar haar. Nee this mijn moeder. Oh doe ze de groeten zei Eric. Ik liep de refter uit en ik schoot in de lach. Sorry dat ik laat reageer maar hey schat. Hey ik kom echt net mijn bed uit. Ja ik hoor het ja aan je stem te horen. Barry nee. Oei wat is er. Barry heeft zijn brokken weer gevonden. Oei eet hij zoveel. Ja ik moet die brokken echt verstoppen anders pakt hij ze gewoon. Doe dat dan maar snel. Maar goed ze missen me of niet. Mwa eigenlijk niet want iedereen gaat gewoon door zoals altijd. Oke dat is wel fijn. Tineke meekomen zei Mirjam. Mirjam je ziet toch dat ik bezig ben. Ja dat zie ik maar we mogen op patrouille dus meekomen. Koen help me plzz. Koen schoot in de lach en ik ook."Mirjam door jou vergeet ik mijn koppel. Schiet op pak hem dan. Jaja rustig ik ga al. Mirjam vroeg Koen. Inderdaad Mirjam ze is de vervanger voor jou. Mag dat wel ik bedoel je niet toch opleiding volgen. Heeft ze blijkbaar ook gedaan. Ik rij want jij gaat niet rijden jij zit de hele Dag met je hooft bij je vriendje. Mirjam kappe nou zei ik lachend. Ze is iets te vrolijk Koen denk ik. Nou als ik het zo kan volgen heb je gelijk Maar goed ik ga. Sucses love you. Love you to. Byeeee. Byeeee. Ik ging op en we stapte in."eindelijk klaar. Ja het is gewoon een normaal gesprek. Allen dan zonder kusjes en knuffels zei Mirjam. Alé rijden en patrouilleren. Aiai chef. Inderdaad je moet naar mij luisteren want ik ben hoofdinspecteur zei ik lachend. Maar ik ben ouder. Hoezo jij bent ouder we zijn allebij 22 jaar en we zijn een tweeling dus. Als nog ik ben ouder. 2 minuten ja. Ander onderwerp riep Mirjam door de auto. We gaan het over liefde hebben. Mirjam nee ik hed al genoeg liefde om me heen Oke. Ander onderwerp riep ze weer. Onderwerp boeven vangen zei ik lachend. Dat vind ik nou een goed idee en ik hed er al een. HoeBedoel je. Naast me. Ooh gij zijt vervelend. Even later parkeerde we de auto bij het commissariaat. Hier komen jij zei ik toen we uitstapte. Ze liep zo snel mogelijk het onthaal in en ik ging ook maar achter haar aan. Hebbes zei ik toen we richting ons bureau liepen. Ach hebben Floor en Velimir weer papierwerk zei ik met een zielig stemmetje. Hou jij je mond maar dicht zei Floor. Inderdaad tineke luister naar mij. We gaan niet alweer beginnen. Ik dacht van wel. Ik dacht van niet Hup eten pakken hed honger. Oke Oke ik pak het eten al. Goedzo dan maak ik de koffie. Ik liep naar de refter en maakte 2 bakken koffie even later zaten we met zijn alle in de refter. Iedereen was druk aan het praten over van alles. Jongens ik hed een nieuwe naam voor Koen en tineke zei Floor. Iedereen keek haar aan en ik was nogal verbaast. Oh help zei ik met een zucht. Ik pakte mijn gsm erbij en maakte stiekem een filmpje. Nou Floor vertel. Kineke riep ze. Iedereen schoot in de lach. "Kineke. Ja Koen en tineke is kineke. Wauw waar haal je dat ineens vandaag. Weet ik veel zit er al de hele dag aan te denken. Okeee Mirjam kom we gaan op patrouille. Ja dat gaan we doen. Even later zaten we in de auto en ik stuurde dat filmpje naar Koen."hij reageerd zeker niet zei ze toen ik een beetje zenuwachtig met mijn nagels tegen het scherm tikte. Noop. Hij reageerd echt wel ik denk dat hij nogal druk is. Meschien hed je gelijk. Dispatch voor Charlie 310. Zeg het maar. Begeven jullie ASAP naar vosstraat 8 daar zou een poging tot inbraak bezig zijn. Oke we gaan er op af. Even later reden we de straat in en stopte de auto De voor deur was opengebroken we pakte allebij onze wapens en gingen naar binnen. "Jij woonkamer ik keuken. Oke. Clear zei Mirjam. Clear. Hoorde je dat ook. Ja boven. We liepen naar boven en we deden de eerste deur open die we zagen. Politie Handen omhoog. Ze schrokken zich enorm en ze lieten alles vallen. Mirjam hier riep jij versterking op. Ja is goed. Even later waren de mannen opgehaald en moesten wij eenmaal wachten op de bewoners toen de bewoners er waren hebben we alles uitgelegd en zijn we terug gegaan naar het commissariaat.

Sorry voor dit saaie stuk ik wist niks en hed geen ideeën meer maar goed morgen gaan ze dus naar de Ardennen.

De buurtpolitie Is het meer dan alleen maar vrienden (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu