5. Epizód: Halál tettes nélkül

172 16 9
                                    

▪ staռʟɛʏ ▪

Hudson előtt a Stanleynek címzett SMS világított, amit imént helyezett telefonjával együtt az asztalra. Az asztal körül pár magasrangban lévő rendőrtiszt bámulta ugyanazt a készüléket, és talán egyszerre köszörülték meg a torkukat a főnökükkel. Hudson ahelyett, hogy parancsot adott volna hűn szeretett detektívének arcára nézett, az a nézés megtökéletesen leolvasható volt.

- Nem tudom... semmit sem tudok ezzel az egésszel kapcsolatban! - Felemelte a bögréjét és kávéval együtt a szőnyegre borította. Ingerültnek tűnt és ő maga sem tudta, hogy a tegnapi mollón történtek miatt vagy az SMS miatt, de garantáltan minkettő közrejátszhatott nála. - Csak... kérek pár percet.

Az összes rendőrtiszt elhagyta a tárgyalóteremnek kinevezett irodát, ami jelenesetben Hudson irodája volt, így nem meglepő, hogy ő is maradt.

- Nagyon jól tudom, hogy illetlen, de kérlek te is távozz! - Nézett ki az MPCD épületének ablakán, fejét az általa kiöntött kávéfoltra szegezte.

- Nézd Stanley, számtalan ügyet megoldottál ez is csak egy a sok közül! - Stanley erre a kijelentésre elvesztette a türelmét.

- Tehát ennyi? Vegyem félvállon? Van fogalmad mi történik Hudson? Még egy átlagos bolti rablást sem vennénk félvállon, miféle nyugtatás akar ez lenni?

- Én csak azt mondom, hogy mind mögötted leszünk, nem fogsz megsérülni és még kevésbé sem hagyjuk, hogy meghalj! Mögötted leszünk, vagy melletted, gyakorlatilag körül leszel véve. - Hudson helyet foglalt és töltött magának egy üveg Tequilát, amiből Stanley is garantáltan ivott volna, de látva a kávé sorsát és a jelenlegi hangulatát inkább nem hozta szóba ezt az opciót.

- Talán már most halott vagyok... - Stanley nem gondolkodott és majdnem kifecsegett egy olyan dolgot, hogy ő valószínűleg már meg van jelölve, ő az R7, ami az jelenti, hogy mindegy, hogy mi történik a saját halála CPECD diagnosztizálása után fog beállni. Inkább valahogy kimagyarázta magát ebből a helyzetből, és a saját eleinte hazugságnak szánt téma váltása csak még egy okot adott arra, hogy igazat adjon saját magának, és belássa a végzetét, ami a mai nappal fog bekövetkezni talán pont a találkozás előtt, közben, vagy után. - Úgy értem, hogy ki küld üzenetet az áldozatának? Mit akar? Netán figyelt engem? Ha igen akkor mióta? Mit ak... - Stanley ekkor köhögések sorozatába kezdett és egy kis vért is felköhögött, egy vékonyfrekvencián fúrta keresztül a detektívnek a dobhártyáját egy hang, ami olyan volt, mint egy éppen ketyegő bomba. Elvesztette az egyensúlyát és a székébe zuhant. Hudson az imént kihagyott ajánlatot, egy igen válaszra nem várva töltött ki Stanleynek egy pohár tequilát.
Stanley egy darabig a Tequilát bámulta és annak állaga és szaga nem esett a legkellemesebben mégis ő is úgy gondolta, hogy szüksége lehet rá, így fenékig ledöntötte az alkoholt.

- Rossz passzban vagy!

- Na ne mond! Inkább állj elő valami tervvel, mert alig pár óránk van!

Hudson szemében az egyébként szokásos főnökösködő vágy megszüntetése nem okozott konfliktust és furcsamód nem volt baja azzal, hogy Stanley parancsolgatja. Láthatólag nagyon felzaklatja őt ez az ügy és addig úgy sem nyugszik amíg el nem kapja a tettest, most meg kéz a kézben a célkeresztben mászkál.

- Be drótozunk. Fegyver nélkül mész, hogy megbízzon benned és mi az utcára rálátó apartmanban leszünk mesterlövész puskákkal és amint fegyverhez nyúl hamarabb meghúzzuk a ravaszt minthogy előkapná a stukkert a rohadék. Megfelel?

- B terv? - Nézett Hudsonra.

- Mit értesz B terv alatt?

- Szimplán agyonlőjük.

PΛЯΛZłТΛ - By: PepsiWhere stories live. Discover now