2. Zazdrość Anže

85 6 0
                                    

Piękny słoneczny poranek, wszyscy skoczkowie mieli trening, przygotowujący ich do następnego konkursu. Marlena siedziała na jednej z ławek, bacznie obserwując poczynania skoczków, co jakiś czas posyłając uśmiech w stronę Anže. Młoda polka, wyjęła z torebki książkę i zaczęła czytać stronę za stroną. Książka tak ją pochłonęła, że nie wiedziała kiedy, do jej towarzystwa dołączył Peter.

- Co tak sama tu siedzisz? - wziął łyka wody, nie odrywając wzroku od szatynki - Może dołączysz do nas?

- Nie trzeba - delikatnie uśmięchneła się, odsuwając się od starszego Prevca. Peter wyraźnie zauważył zmianę w zachowaniu Kubickiej.

- Coś się stało?

- Anže, powiedział mi trochę o tobie, i chciałabym żebyś trzymał się o de mnie z daleka - powiedziała stanowczo.

- Co takiego? - zirytował się.

- Że zarywasz do każdej dziewczyny, nawet do takiej która ma chłopaka.

- I myślisz, że próbuję cię mu odbić? - popatrzył na dziewczynę. Zabolało go to, ufał Anže, był dla niego dobrym przyjacielem, zawsze sobie pomagali, a teraz dowiaduje się od jego dziewczyny, takich rzeczy.

- Tak - popatrzyła na niego. Nic nie powiedział, tylko skierował się do szatni, targały nim takie emocje, że był w stanie, zrobić coś Anže. Był czerwony, ze złości, czuł jak krew pulsuję mu w żyłach. Z chukiem wpadł do szatni, trzaskając drzwiami.

- A tobie co? - zaczął Domen.

- Anže, możesz na chwilę? - powiedział z udawanym uśmiechem.

- Trochę mi się śpieszy - dodał.

- To nie zajmie długo - wyssyczał, podszedł do niego, łapiąc do za kołnierz bluzki, przygwożdzając do ściany.

- Puszczaj mnie! - krzyknął - Zwariowałeś!

- Taki z ciebie kolega!? Ufałem ci, mówiłem ci o rzeczach o jakich nikt nie wie, a ty mnie w takim świetle przedstawiasz?!

- O co ci chodzi!? - zirytował się Lanišek.

- O co mi chodzi?! O to, co mówisz swojej dziewczynie na mój temat! Marlena mi powiedziała, że mówiłeś jej, że jestem podrywaczem, który zarywa do lasek nawet takich co mają chłopaka!

- Bo to jest prawda! Chcę ją chronić przed takimi osobami jak ty! - krzyknął prosto w jego twarz. Peter nie wytrzymał, okładać Anže pięściami.

- Peter zostaw go! - krzyknął Cene, tym samym odciągając Petera od Anže - Zwariowaliście już zupełnie? Kłócić się o dziewczynę?

***

Mijał wieczór, Marlena siedziała w pokoju hotelowym, oglądając telewizję. Od tamtego wydarzenia, nie odzywała się do Petera, jedynie był kontakt wzrokowy. Tą miłą atmosferę przerwało, pukanie do drzwi. Dziewczyna wstała z łóżka podchodząc do drzwi.

- Cześć - uśmiechnął się Cene

- Jesteś bratem Petera?

- Tak - dodał.

- Peter cię tu przysłał? - popatrzyła na słoweńca.

- Nie, sam z siebie. Mogę? - polka gestem ręki, zaprosiła skoczka do pokoju - Słyszałaś o tym, że Anže i Peter pokłócili się, a mało tego Peter go pobił?

- Co zrobił?! - krzyknęła - Nie daruje mu tego! - już miała wychodzić, kiedy zatrzymał ją Cene.

- Zaczekaj - powiedział spokojnie - Porozmawiajmy

- Ty chcesz rozmawiać, kiedy twój brat pobił mi chłopaka?! - spojrzała na słoweńca.

- To prawda, co Peter powiedział? - popatrzył na polkę - Że Anže, powiedział ci, że Peter zarywa do każdej.

- Może, a co?

- Wiem, że jesteś z Anže już jakiś czas i ufasz mu. Ale wierz mi, ja znam Petera lepiej, jestem jego bratem i jeśli chodzi o kwestii dziewczyn on jest bardzo nieśmiały. Jeżeli sam z siebie podszedł do ciebie i zagadał to jest cud. Chodzi mi o to, że może warto abyś bliżej poznała Petera?

- Po tym wszystkim co zrobił Anže? - oburzyła się.

- Peter działał w obronie własnej, a ja jako jego brat, będę go bronił, i tu nawet nie chodzi o to, ale Anže bardzo źle się zachował. Peter mu ufał, a nagle dowiaduję się, że przedstawia go tobie w takim świetle. Daj mu szansę, nie skreślaj go od razu - Cene delikatnie uśmiechnął się i wyszedł z pokoju Kubickiej. Słowa Prevca, dały jej do myślenia, może Anže jest zazdrosny o Petera?

***

Peter siedział w pokoju, rozmyślając o tym co się stało na treningu, i o tym co mu powiedziała Marlena. Miał żal do Anže, był jego dobrym kolegą, zawsze mógł na niego liczyć, a teraz dowiaduje się takich rzeczy, jeszcze od dziewczyny Anže. Musiał jednak skupić się na nadchodzących zawodach.

Be Mine/ Peter PrevcOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz