alleen

1.2K 43 2
                                    

Slippende banden, een gillende vrouw en dan een klap. Alles schud door elkaar. Misselijk makende gevoelens rennen door mijn hoofd. Mijn maag keert zich om en dan is het stil, helemaal niks meer.

Kreunend word Merlia wakker. Het is donker in haar kamer. Ze rilt. In haar hoofd hoort ze nog steeds die ene klap en opnieuw voelt ze zich misselijk worden. Houd vol Merlia, zegt ze tegen zichzelf en sluit haar ogen. Langzaam doezelt ze in.

De volgende ochtend word Merlia wakker door een velle baan licht. Ze opent haar ogen en ziet haar zuster bij het raam staan. "Goede morgen Merlia" zegt ze. Merlia glimlacht en komt voorzichtig overeind. De zuster drukt op een knop en haar bed komt omhoog. Ze zet het bed weer stil als ze ziet dat Merlia goed zit en geeft haar dan een dienblad met eten. Een crossiant, een broodje kaas en een glas sinaasappelsap. In een teug drinkt ze het sap op en neemt dan een hapje crossiant. De zuster lacht naar haar en wacht tot alles op is. Dan neemt ze het dienblad weer van Merlia over en brengt het weg. Dan is ze helemaal alleen. Ze luistert naar de geluiden op de gang en staart uit het raam. Waneer mag ik hier weg, waar moet ik dan heen en wie gaat er voor mij zorgen? Verschillende vragen spoken door haar hoofd. Ze leunt lekker tegen de kussens en slaapt in.

een nieuwe start {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu