Nayla melepaskan keluhan. Benci betul menjadi perhatian kelas ni. Dari awal-awal lagi mereka memandangnya semacam. Apa? Dia ada sepuluh mata? Hidung ada tiga? Ergh... Tolonglah.
Sayup-sayup terdengar bunyi bisikan di telinganya. Nafas ditarik dalam dan dihembus. Zap!
Sedas jelingan diberi kepada orang sekelilingnya. Seperti biasa. Aura kesombongan Nayla memang kuat. Satu kelas terdiam dan menunduk.
Kesunyian menyelubungi kelas buat beberapa ketika. Tiada lagi bisikan halus atau mata yang berani mengerling. Sungguh. Nayla mempunyai aura yang kuat. Tidak lama kemudian, seseorang masuk ke dalam kelas itu.
"Urgh.... Kenapa rasa semacam je kelas ni? " Tegur seseorang itu. Sekali lagi, semua mata mengerling ke arah Nayla. Nayla mengeluh kuat dan memandang tajam kepada pemilik suara itu.
Arshad mengangkat kening. Ooo... Key.....
Apa ni?
"Erm... Tak. Nak inform je. Hujung minggu ni kita ada majlis Royal Etymist.
So, erm... Yah... Temanya white-black-gold. And... Err.... Tu je kot? " Kekok Arshad menyampaikan berita dengan suasana dingin yang menyelubungi kelas itu.Masing-masing mula berbisik memberi respon. Arshad mengeluh lega. Rasanya dia dah tolong 'ubatkan' mereka.
Nayla mendengus bosan apabila keadaan mula bingit. Masing-masing bagai terlupa dengan aura dingin Nayla yang mendiamkan mereka sebentar tadi.
Nayla kembali menunduk dan membuka buku milik ibunya itu.
Helaian pertama diselak.
List Needed by A princesses.
1-Be Yourself
No need to be someone else. You are what you are. Be what you want to be. We not a robot that need to follow all the protocols. Come on girls. Did you really would be exclusive all the time? I don't mean that we need to be very cheap. But... Be proud and talk polite to the elite? Why? Did the common people did not serves as our friends?Sahabat dan Cinta.
The things that we hardly get. And you guys throw people just because you are elite group. Seriously? Than how could you call yourself as princesses? Moreover, as a leader? A goverment? Did the nation is for elite only? No!
It is about all the people in the nation. We never know, how, when and who will becomes our true love until we found it. We also never know who the real friends until the times comes.
Be yourself princesses and don't be arrogant. Either you want to be rough, soft, extrovert or introvert, it all up to you.
Being princesses is not all about protocol. But it also how you bring yourself.
But it also not mean you are allow cruel. No. It just the attitude. Polite and smile and whatsoever. What proud being that exclusive if we still exposed to those pervert princes? Huh.
Nayla menongkat dagu. "Mom, what are you talking about. Merepek jelah. " Bebel Nayla."Sekejap be yourself. Lepas tu tak boleh buat sesuka hati. Pastu kejap pasal cinta sahabatlah bagai. Pastu pasal hubungan sosial pula. Berterabur betul lah. Nak cakap pasal jadi diri sendiri ulas jelah pasal tu. Tak payah nak melalit sampai ke hal cinta dan sahaba ni. " Nayla menyambung bebelannya.
Tiba-tiba mejanya diketuk. "Yes Miss Nayla? Anything I can help? " Nayla mengangkat mukanya. Erk. Habislah. Nasib baiklah muka beku dia ni dapat cover reaction. Hm...
YOU ARE READING
Untold Story: Snow White
Teen FictionKisah hidupnya bukan seindah yang dilihat. Dikurniakan keluarga yang kaya tanpa bahagia. Memilik wajah yang cantik tanpa sahabat. Hidup bukannya ibarat fairy tale. Snow White gelaran yang diberi. Humaira bermaksud putih kemerah-merahan. They...