BAB 21
Suho, Xiumin dan Chen pula menuju ke sebuah jeti. Mereka bertiga sangat pelik, kenapa Luhan suruh mereka ke jeti? Ara selalu ke jeti ke? Buat apa? Naik kapal ke? (Ara memang selalu pergi ke jeti sebab dia kata sunset kat jeti is the best) Tetiba…
Suho: Minseok hyung!
Xiumin: Apa?
Suho: Tu bukan Ara dengan Ahlin ke?
Xiumin: Ha’ah la. Apa diorang buat kat sini? Chen-ssi!
Chen: *lari*Nae?
Xiumin: Call Lulu.
Chen pun mendail nombor Luhan manakala Xiumin dan Suho pergi ke arah Ara dan Ahlin.
Suho: Ara-ah! What are you doing with this bitch?
Ara: Suho oppa! Jangan cakap macam tu dekat Ahlin.
Suho *menyampah* Mianhae.
Ahlin: Tunjuk baik pulak. Gwenchana oppa. Ara , aku balik dulu ek. Jangan lupa. *gedik*
Ara: Nae..
Ahlin pun beredar dari situ meninggalkan Suho, Xiumin dan Ara. Kemudiannya, dia melihat Luhan yang baru sahaja keluar dari kereta bersama Sehun dan Kai.
-Flashback-
Chen mendail nombor Luhan.
Luhan: Chen-ssi. Macam mana?
Chen: Ara ada kat sini. Tapi dengan Ahlin.
Luhan: Mwo?! Why? Is she okay?
Chen: I think she’s okay. Xiumin and Suho hyung pegi jumpa Ara. Baik hyung datang sini cepat. Takut2 kalau Ahlin tu buat apa2 kat Ara.
Luhan: Nae. Anyeong. Jaga Ara kejap.
Chen: Anyeong.
-End of flashback-
Ahlin: Oppa… *gedik*
Luhan: Kau nak apa hah?!
Ahlin: *memegang tangan Luhan* Ala.. jangan la marah I. You tak sayang I dah ke?
Sehun: Hoi betina. Kitaorang datang sini bukan nak jumpa kau. Baik kau berambus.
Ahlin menghentak-hentak kakinya dan terus berlalu pergi. Ara hanya mampu melihat adegan itu. Lidahnya kelu. Tak tau apa yang perlu dibicarakan.
Ahlin: Luhan, kau tengoklah nanti. Kau akan jadi milik aku jugak. Dan kau Ara! Jangan harap kau boleh bahagia dengan Luhan.
Luhan terus berlari ke arah Ara dan memeluk Ara dengan erat.
Luhan: Ara, kenapa Ara jumpa dia tak bagi tau oppa. *peluk Ara*
Ara: Mianhae. Oppa lepaskan Ara please…
Luhan pun melepaskan pelukannya. Luhan berasa sedikit hampa. Pelukannya tidak dibalas dan Ara minta dilepas pula.
Luhan: Ara… Kenapa ni? Oppa ada buat salah ke?
Ara: No. I just…
Luhan: You just what?
Ara: Forget it. Ara jumpa Ahlin sebab ada hal sikit.
Luhan: Hal apa? Sampai tak boleh bagitau kat V ke?
Ara: Jom tengok sunset. Kejap lagi nak terbenam dah.
Ara menukar topik. Luhan hanya mengiyakan. Luhan member isyarat kepada member2 EXO yang lain untuk pulang dahulu. Dia akan menghantar Ara pulang dahulu kemudian pulang ke dorm.