BAB 13

320 13 0
                                    

BAB 13

Ara’s POV

Pagi esoknya, aku bangun dari tidur lena dan melihat Luhan di sampingku dengan wajah yang gembira. Tengah malam semalam memang tragik. First time tengok Luhan menangis dan meraung tak tentu hala. Tapi kekadang aku terfikir, apakah maksud mimpi Luhan tu? Kenapa Leo tetiba muncul dalam mimpi Luhan padahal Luhan tak kenal pun siapa Leo? Tapi dalam mimpi tu dia kata dia memang cam kalau lelaki dalam mimpinya ialah Leo.

Leo, lelaki tak guna yang tinggalkan aku sebab perempuan lain dan perempuan itu ialah Ahlin, si Pontianak berupa manusia tu. Aku pernah couple dengan Leo, kira2 setahun yang lalu. Setelah break up dengan Leo, aku tak pernah contact dia. Kawan2 dia kata dia pindah luar negara. Entah lah kat mana, aku tak nak ambik tau pun. Aku dah bencikan dia. Sebab dia lah aku benci Ahlin. Ahh.. Malas nak cite pasal mamat psiko ni, baik aku pegi mandi.

Selesai mandi…

Me: Ehh! Mana Luhan ni? Tak silap tadi tak bangun lagi. Oppa! Eodiseoyo! *mengelap rambut yang masih basah*

Luhan: Yeogi! *sambil membuka pintu bilik* Tadi oppa pegi jumpa Sehun & Kai kejap. Mintak maaf kat diaorang. Terpaksa tidur tempat lain sebab mim… *belum sempat Luhan menghabiskan ayatnya, Ara dah kiss lips Luhan*

Me: Sorry.. Jangan cakap pasal mimpi tu dah, okay?

Luhan: *memegang lipsnya yang dikiss tadi* Emmm… Takpe. Nak lagi.

Me: Jangan nak mengada! Anyeong! *lari ke bilik Jung Lin*

Me: Unnie! Unnie! Tolong Ara! *jerit* *menyorok belakang Jung Lin*

Jung Lin: Kenapa ni Ara? Apahal?

Luhan: Noona tepi noona. Nak tangkap budak tu! *mengah*

Jung Lin: Ishh.. Korang ni tak de keje lain ke? Main lari2 pulak. Ni hotel bukan playground.

Luhan: *berhenti sambil menarik dan menghembus nafas* Penatnya. *mengelap peluh* Okay2 sorry noona. Tapi bagilah dia kat Luhan kejap.

Me: Jangan unnie jangan. *bisik*

Jung Lin: Takde2. Luhan pegi mandi dulu, baru unnie bagi. *Ara pukul belakang Jung Lin* Adoi! Sakitlah!

Luhan: Hehehe.. *bau badan* Patut la lari, aku tak wangi macam dia. Okay lah Luhan pegi mandi tapi tunggu ye. *gelak jahat*

Setelah Luhan keluar dari bilik

Me: Kenapa unnie cakap macam tu? *merajuk*

Jung Lin: Kenapa? Apa yang dia nak buat?

Me: Dia nak kiss Ara!

Jung Lin: Ek eleh. Tu je pun. Takut bagai je Ara ni.

Me: Hihihi.. Malu la kalau kiss depan unnie. *malu*

Jung Lin: Nak malu apa? Kita sama2 yeoja kan?

Me: Memang la tapi still awkward lagi. Emm.. unnie ada bf?

Jung Lin: Ade!

Me: Sapa?

Jung Lin: Kim Jongin tu la. Hehehe..

Me: Aikk. Tu kan dongsaeng unnie.

Jung Lin: Main2 je. Unnie nak bagi Kai jumpa cinta dia dulu. Unnie letak tepi dulu pun takpe.

Me: Baiknya unnie. Saya ada abang, seorang je. V budak BTS tu. Kalau nak saya kenalkan.

Jung Lin: Gomawa cakap unnie baik. Ohh.. Ara ni adik V ke? Patut macam seiras. *gelak* Boleh gak.

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now