BAB 26

254 18 10
                                    

BAB 26

No one POV

Hana dan Jackson keluar berjalan-jalan pada pagi itu kerana Hana sudah lama tidak bersiar-siar katanya. Jackson hanya mnurut. Lama-kelamaan Jackson dan Hana mula rapat dan Jackson mula menaruh perasaan terhadap Hana. Sebenarnya dari pertama kali Jackson bertemu Hana, dia sudah mula jatuh cinta.

Hana: Awak… kita duduk situ ek. Lama dah kita jalan.banyak dah bunga awak kutip kat taman ni. Nanti habis pulak bunga kat sini.

Jackson: Hahaha okay okay. Sorry la saya rasa bunga tu sesuai dengan awak sebab tu saya petik.

Hana: Haihh… merepek je awak ni. Awak tau tak dulu kan saya selalu datang sini sorang2.

Jackson: Kenapa awak datang sorang2? Buat apa? Awak tak takut penculik ke?

Hana: Ishh… takde lah. Entah saya seronok tengok budak2 kecik main2 kat situ.Nampak tu? *muncung*

Jackson: *cubit pipi Hana* Jangan comel sangat boleh tak? Awak takde namchin ke dulu?

Hana: Ermm.. pernah ada. tapi dia tu busy memanjang. Mana ada masa untuk saya.

Jackson: Sekarang saya ada untuk awak. Kenapa tak terima saya?  Awak nak bubble tea tak?

Hana: Boleh je. Namchin saya dulu pun suka minum bubble tea tau. Hehehe takde lah memain je.Boleh je. Saya minum je. Tapi saya nak pegi toilet dulu lah.

Jackson: Okay saya pegi beli. Awak pegi toilet. Saya tunggu awak kat sini balik tau.

Hana: Okay. Bye.

Jacson dan Hana pun pergi ke laluan masing-masing. Sampai di tempat bubble tea, Jackson memesan. Tiba2 seseorang menepuk belakang Jackson.

?: Yo!!

Jackson: Yo man! Macam mana boleh jumpa kat sini? Dunia ni kecik betul la.

?: Hahaha tu la pasal. Kau datang dengan sapa?

Jackson: Hana. Kawan aku. Kau pulak Luhan?

Luhan: Aku datang sorang2 je. Yeochin aku dah meninggal 2 minggu lepas. Aku datang sini sebab rindu dia la.

Jackson: Kau sabar ek. Kau tak boleh merana macam ni. Kau kena terima takdir.

Luhan: Ermm.. gomawo Jackson-ah. Mana kawan kau tu?

Jackson: Betul jugak tu. Dah lama dah ni.

Luhan: Takpe la kalau macam tu aku balik dulu lah.

Jackson: Ala tunggu la jap. Hah! Tu dia.

Luhan: Wait…. What? *pengsan*

Jackson: Ehh! Luhan! Bangun bro bangun. Apasal ni? Ehh mana Hana tadi? Hah?!

Jackson pun berlari ke arah Hana yang telah tidur di atas rumput di taman itu.

Jackson: Adoii dia pun pengsan jugak. Mister! Mister! Please help me!

-SKIP-

Ahlin POV

Dia memang taknak aku! Dah 2 minggu! Mungkin aku memang takdak jodoh dengan dia agaknya. Aku kena tinggalkan Malaysia secepat mungkin memandangkan aku pun tak mahu lagi menaruh harapan dekat Luhan. Luhan memang tak pernah sayangkan aku. Semua rancangan aku tak pernah berjaya. Agaknya aku memang ditakdirkan untuk bersendirian agaknya. Hidup aku sentiasa sunyi. Aku dah decide aku akan berhenti kejar dia dan mulakan hidup yang baru di US nanti.

Driver: Miss dah siap?

Me: Dah. Jom kita pegi sekarang.

Driver: Yes Miss Ahlin.

Uncle Sukjin pun mengangkat beg2 aku ke dalam kereta. Kami pun bertolak ke KLIA.

-SKIP-

__________________________________________

A/N

Hey! Saya nak mintak maaf update ni tak best dan memang tak memuaskan. Chapter ni tak sampai 500 patah perkataan pun. Saya dah lama tak update kan? Sorry ye. Saya masuk hospital sebab ada pembedahan buah pinggang kanan saya yang rosak. Saya baru keluar petang tadi. Sepanjang duduk kat hospital saya bukak je wattpad dan baca fanfic tapi saya tak dapat update dalam tempoh tu. Saya mintak maaf sangat2. Setiap bulan memang saya kena duduk hospital seminggu sebab masalah kesihatan saya.

Saya nak ucapkan banyak terima kasih dekat semua yang baca, vote, comment, letak dalam reading list dan orang yang follow saya. Saya tak tau lagi bila boleh update fanfic ni dengan fanfic kedua tu. Pi la baca saya dah update 1 chapter baru. Dah la dulu ye. Author takleh lama2. Author kena rehat. Kalau saya makin pulih, saya akan update lagi. Bye!!

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now