BAB 19
Ara's POV
Waktu sarapan, meja makan menjadi pasar. Bising teramat. Gaduh pasal makan. Tambah2 si Jimin dengan oppa aku. Seronok bila tengok semua orang yang aku sayang bahagia. Tapi kenapa semua ni akan berakhir? Aku tak layak ke? Tiba2 telefon aku menjerit minta diangkat.
-Call-
Me: Yeobuseyo?
?: Hunny bunny!
Loud speaker...
Jimin: Yo man!
?: Nugu ya. Ara ada orang lain ke?
Me: Lulu gege, tu Jimin oppa la. Ada apa call pagi2 ni?
Luhan: Ye ke? Anyeong!!
BTS: Anyeong Luhan hyung!
Me: Jangan nak excited sangat lah. Mogo!
Luhan: Tengah makan ke? Sorry kacau. Petang ni free?
Me: Tak kacau pun. I will free every second if you want to take me out.
Luhan: Then, open the door for me please.
Me: What?!
Tidak sempat menekan butang merah. Aku pun berlari turun ke bawah dan menuju ke pintu utama. Alangkah terkejut melihat 12 jejaka kacak di hadapan mataku. Tapi hanya satu menangkap hati aku.
Luhan: Hey jagi! *still OTP*
Me: Hey! Come in!
-SKIP-
Selesai sahaja breakfast besar tadi, mana taknya 20 orang makan satu meja. Riuh gila. BTS '95 plus EXO '92 = Bomm!! My house is going to explode! Semua buat hal masing2. Nak tau schedule diorang dalam rumah ni? Meh sini...
Baekhyun, Chen, Chanyeol, Jimin & my oppa V - play ; of course
J-Hope, Kai, Lay & Sehun - Dance at my dancing room
D.O & Jin - Talking about each other recipes
Jungkook, Suho, Xiumin - Girl Group Dance and singing
Rapmon & Suga - Wrote some songs
Tao, Kris - ZzZz ; sleepLuhan and I are going for a date. Just now he said that he want to take me to SM. I don't know why. But I'm getting nervous. Extremely nervous. Kenapa tiba2 je ajak orang datang sini? Kalau nak umum status kitaorang, baik jangan. Kang tak pasal2 aku jadi lauk sasaeng.
Luhan: *turun dari kereta* Yo man!
?: Whats up bro. Sorang je ke?
Luhan: Buta dah ke? Ni sapa?? *peluk Ara*
Me: Anyeonghaseyo Ara imnida. I'm a... a..
Luhan: *potong* This is my sweet, sour, salty, bitter girl.
?: Anyeonghaseyo! Henry of Super Junior-M. Beautiful girlfriend Luhan. Just like you.
Luhan: Namja-da. Dah la jom masuk, panas kat luar ni. Kang terbakar kulit awek saya ni.
Henry: *ketawa*So this is your first time entering SM?
Aku mengangguk. Of course lah awkward plus excited. My bias in Suju. Aku hanya membisu dan memegang erat tangan Luhan. Luhan hanya tersenyum melihat tindakanku. Sesekali terdengar juga mereka berbual dalam bahasa Mandarin.
Henry: Masuklah Ara. Ni studio rakaman. Boleh nyanyi dalam tu.
Me: What?! My voice is just like duck singing. Just Luhan.
Luhan: Ani. Neo! It's okay I will teach you.
Me: Nae oppa.
Luhan's POV