BAB 9

294 19 0
                                    

BAB 9

-DI WAD ARA-

Ara’s POV

Ya tuhan, kenapa kau berikan aku musibah setelah kau berikan kesenangan kepadaku? Aku tak nak tinggalkan Luhan. Aku sayang dia sangat2. Tak sanggup lihat dia menangisi aku. Kenapa kau tak berikan penyakit ini sebelum diriku mengenali dirinya. Kenapa sekarang? *air mata mula gugur*

Eh! Ni surat apa? *belek2 surat Luhan* *baca*

Sorry.. Oppa tak kejutkan sayang. Oppa kena pergi SM. Ada rehearsal untuk Konsert SMTOWN malam ni. Jangan lupa tengok tau. Love you, KIM AH RA....

Baiknya Luhan. Nak pergi pun siap tulis nota. *senyum*

Doktor Lee masuk...

Doktor Lee: How’s your condition Miss Ara?

Ara: I don’t know. V oppa mana?

Doktor Lee: V tengah breakfast tak silap saya. Awak masih nak tinggal kat hospital untuk dirawat di sini atau just stay at your home?

Ara: Saya rasa saya nak duduk kat rumah je lah. Kalau saya rasa pening lagi, saya akan datang sini.

Doktor Lee: Okay. Datang sini setiap minggu. Paling kurang pun once a week.

Ara: Kamsahamida.

Doktor Lee: Saya pergi dulu ya. Selamat berehat. *keluar*

V pula masuk sambil memegang Bubble Tea di tangan kanannya...

V: Ara, nah Bubble Tea untuk Ara. Oppa beli kat kafe tadi.

Me: Kamsahamida. Oppa, Luhan kata malam ni dia ada konsert kat Putrajaya. Saya nak tengok boleh? Please...

V: Mmmm... Macam mana nak bagi ke tak? Dia sakit, perlukan rehat tapi kalau tak bagi, kesian pulak. Okaylah! Tapi jangan sampai penat tau. *mess kan rambut Ara*

Me: Nae! Kamsahamida! *peluk V*

-DI SM BUILDING-

Di bilik latihan EXO...

Luhan’s POV

Malam ni EXO akan perform lagu Growl, 3.6.5 dan Wolf. Aku masih tak dapat fokus dengan tarian dan nyanyian sebab fikirkan Ara. Banyak kali ditegur tapi perasaan aku masih sama.

Manager hyung: Okay rehat 20 minit! Kejap lagi sambung! Luhan fokus!

EXO except Luhan: Nae!! *Luhan masih mendiamkan diri*

Kai: Hyung.. Dah la tu. Tak baik campurkan urusan karier dengan peribadi. Ara, she’s gonna be fine.

Luhan: Jongin-ah. Aku tak nak kehilangan dia. Aku dah pernah ditinggalkan. Aku tak rasa tu dating balik. Aku sayang Ara sangat2 melebihi aku sayang diri aku.

Suho: Ara akan okay. Kau kena buat yang terbaik malam ni sebab Ara nak tengok kau. Dia tak nak kau sedih2.

Luhan: Betul jugak cakap Suho & Kai. I have to do my best. Okay! Aku akan buat yang terbaik untuk Ara!

EXO: EXO fighting for Ara and EXO-L!!

Manager hyung: Okay!! Okay!! Sambung balik! Mulakan dengan tarian Growl.

Rehearsal di atas pentas...

Aku dan member2 yang lain semua buat yang terbaik. Begitu juga dengan sunbae2(senior2) kami yang lain. Waktu konsert tu nanti akan ada banyak artis2 SM macam EXO, Shinee, Super Junior, SNSD, Boa and banyak lagi.

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now