BAB 17
Ara’s POV
Selepas aku dan EXO bergelak ketawa menonton televisyen, masing2 mula mengorak langkah ke bilik mereka. Aku hanya jalan beriringan dengan Luhan. Mungkinkah ini kali terakhir aku dapat tidur disisinya? Aku harus ikhlas dengan semua ini. Sampai sahaja di bilik Luhan, aku melabuhkan kepalaku di atas bantal yang disediakan oleh Luhan sebentar tadi.
Kali pertama aku memasuki biliknya. Besar, cantik tapi tidak terlalu terurus. Bilik lelaki lah katakan. Mataku masih tidak dapat ditutup. Jam menunjukkan 2.00 pagi. Aku hanya memandang siling. Kepala aku bertambah sakit. Tidak ku tahu sebabnya. Luhan atau penyakitku. Sakit kepalaku tak dapat ditahan.
Aku keluar dari bilik dengan senyap dan melepaskan pelukan Luhan. Perlahan-lahan aku meletakkan tangan Luhan yang tadinya di pinggangku ke atas katil empuknya. Aku melangkah keluar menuju terus ke destinasiku. Aku berjalan keluar ke taman. Malam ini angin bertiup sepoi2 bahasa. Sejuk, menusuk ke tulang2 ku.
Aku duduk di sebuah bangku di taman itu. Menghirup angin malam. Sakit kepalaku berkurangan.Tidak lama kemudian, bahuku disentuh oleh seseorang. Aku mendongak ke belakang dan melihat tuan punya badan, Luhan.
Luhan: Kenapa duduk sini? Tak sejuk ke?
Me: Saje nak ambik angin malam. I’m okay.
Luhan menyelimuti aku dengan sweater hitamnya. Tidaklah meredakan kesejukanku tapi menambah keselesaanku sahaja.
Me: Gomawo. I can’t sleep. That’s why I’m here. Oppa?
Luhan: Oppa bangun nak minum air then nampak sayang tak de. Oppa cari la sayang.
Me: Gwenchana. Go back to your sleep.
Luhan: No. I’ll wait until you come with me.
Me: Oppa? Nak tanya sikit.
Luhan: Emm..
Me: Oppa sayang kat Ahlin lagi tak?
Luhan: Emm… I don’t know. Maybe not. Because I have my jagi now. *cubit pipi Ara*
Me: So kalau sayang dah tak de, oppa boleh sayang dia lagi la.
Luhan: Why are you talking like this? Sayang takkan pegi mana2 pun.
Me: We don’t know yet. *air mata menitis* Anytime I can go. Even now.
Luhan: Don’t say like that *mengusap air mata Ara* You’ll be fine. I promise.
Me: No! Never! I will die!
Aku menjerit dan menangis sepuas hati aku. Luhan cuba untuk memeluk aku tapi aku hanya menepisnya. Air mata semakin membasahi pipiku. Tak dapat ditahan lagi.
Me: I will die oppa! I will die! Penyakit kanser takde ubatnya! Rambut Ara pun makin gugur! Kanser Ara dah tahap 4! Stage 4! Who will save me?! No one!
Luhan: Listen to me! Ara pasti akan sembuh. Trust me!
Me: No! You should listen to me! Ara nak Luhan bahagia. Tapi Ara tahu yang Ara bukan orangnya. Ahlin! She will make you happy! Not me! Please accept her again!
Luhan memeluk aku. Aku cuba untuk melepaskan diriku dari pelukannya. Tapi aku tak mampu. Terlalu erat. Aku tak berdaya lagi. Air mataku tak berhenti mengalir. Aku memukul-mukul belakang Luhan. Tetapi Luhan masih memeluk aku dengan erat.
Luhan: You’ll be fine.
Me: Kenapa Luhan tunaikan permintaan2 Ara tu?! Sebab Ara cakap Ara nak buat semua tu sebelum Ara mati kan?! That’s mean you know I will die!