BAB 14

300 13 0
                                    

BAB 14

Luhan membaca nota itu dan menelitinya.

Luhan: Ni bukan tulisan Ara. Huruf ‘a’ Ara bukan macam ni tapi macam ni *tulis huruf ‘a’ Ara yang sebenar*.

Jung Lin: Ye ke? Dah tu ni nota dari sapa?

Kai: Jangan2…

Chanyeol: Jangan2 apa?

Kai: Ara kena culik. Cuba hyung call phone Ara.

Jung Lin: Tadi noona dah call tapi takde orang angkat.

Luhan: Takpe biar Luhan yang call. Mana tau kalau Ara angkat?

Suho: Betul tu.

Luhan pun mengeluarkan telefonnya dari poket seluarnya dan mendail nombor Ara.

Trutt...Trutt...

?: Hello Luhan. Dah lama aku tunggu panggilan kau. Akhirnya call jugak.

Luhan: Hoi mana Ara?! Kau sapa?!

?: Chill la bro. Ara ada je, tengah bermesraan dengan aku. Kan Ara kan?

Suara Ara berada di dalam telefon dengan suara tangisannya.

Ara: Luhan! Luhan! Tolong saya! Saya dekat...

Pang!! Satu penampar melekat pada muka Ara.

Luhan: Hoi kau jangan tampar Ara! Kau jangan seksa dia tak salah!

?: Tak salah kau cakap? Memang dia tak salah. Tapi sebab kau! Aku yang menderita!

Luhan: Sapa kau ni?! Bagi tau aku kat mana location kau!

?: Sapa aku tu tak penting. Aku cakap sekali je aku dekat gudang dekat dengan hotel yang kau duduk tu.

Luhan: Okay! Aku datang sekarang!

?: Datang la, silakan la. Tapi jangan bawak sapa2 ataupun polis, kalau tak aku tembak si Ara ni.

Luhan: Okay2! Aku takkan! Aku akan datang jam 10 malam ni. Kau jangan sentuh Ara!

?: Okay. Jangan lambat tau nanti aku rindu.

--End Call—

Kris: Macam mana dengan Ara? Sapa yang jawab tadi? Kau marah2 je waktu cakap dalam fon tadi.

Luhan: Ara kena culik dengan sapa aku tak tau. Dia kata dia ada kat gudang dekat2 sini. Aku kata aku nak pegi pukul 10 malam ni jugak. Tapi dia tak bagi aku bawak sapa2 pun termasuk polis. Kalau aku bawak, dia akan tembak Ara.

Lay: Oh my god! Dah tu hyung nak pegi sorang2 je ke?

Luhan: Maybe not. Aku akan masuk dalam gudang tu sorang2. Korang tunggu kat luar kalau aku tak keluar dalam masa 20 minit. Korang call polis. Arasoo.

EXO except Luhan: Okay!!

Kai: Noona, kenapa senyap je?

Jung Lin: *air mata mengalir* Luhan, noona mintak maaf ni semua salah noona sebab tinggalkan Ara sorang2 tadi. Noona mintak maaf.

Luhan: Gwenchana noona. Malam ni kita akan selamatkan Ara sama2 ek?

Jung Lin: Okay! Noona janji noona akan tolong Luhan.

Malam tu...

Ara’s POV

?: Ara... Makan la sayang nanti Ara sakit. Sapa yang susah? Oppa jugak.

Me: *menoleh* Takpe lah Ara tak lapar *mengigil*

?: Makan lah. Oppa suapkan. Meh sini.

Me: Tak nak!

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now