BAB 2

443 19 2
                                    

SORRY DALAM CITE NI WATAK LUHAN DENGAN PERSONALITI REALITI DIA LAIN SIKIT. SAJA NAK BAGI UNIK SIKIT. ENJOY OKAY…

____________________________

BAB 2

Ara POV

Walaupun Luhan tu agak kasar orangnya tapi he’s quite cute and handsome. Eh apahal si Ah Lin sebuk datang tempat aku ni. Dah kena sampuk si Pontianak ni.

Ahlin: Hoi perempuan sial! Tadi aku Nampak kau cakap dengan Luhan. Mana kau kenal dia hah?

Me: Memang aku kenal dia pun. Aku terlanggar dia pagi tadi. Yang kau nak jerit macam orang gila tu dah kenapa? Salah ka aku kenal dia?

Ahlin: Memang salah dia tu aku punya bf. Kau jangan dekat dengan dia kalau tak aku belasah kau?

Kesah pulak aku kau nak belasah aku.. menyampahnya tengok Pontianak ni. Ikutkan hati nak je aku lenyek muka dia kat atas lantai ni.

Ahlin beredar dari situ geng B.G dia tu. B.G. maksudnya Beautiful Girl tapi untuk aku Budak Gila.

-RUMAH ARA-

V POV

Ara: Na wasseoyo!(Saya sudah pulang) Eomma, baegopa(saya lapar)

Me: Kau ni keja makan ja. Tak takut gemuk ke?

Eomma: Oh Ara ah balik. Nak makan apa sayang? Eomma masak.

Me: Eomma! Do baegopa! Kimbap juseyo.

Ara: Ara nak sandwich je la.

Eomma: Sandwich je? Kenyang ke Ara?

Me: Merajuk la tu orang cakap dia gemuk.. hahaha..

Ara: Manade tadi Ara dah makan dengan kawan Ara dahsebab tu balik lambat tu.

Me: Oh kau keluar makan tak ajak aku pun eh. Jahat punya adik! Napeun yeoja!!(perempuan jahat)

Ara: Mianhae oppa! Ara kotakan janji pasal pagi tadi tu.

Eomma: Apa yang jadi pagi tadi? *sambil memasak kimbap untuk anaknya si Taehyung*

Me: Macam ni eomma… *Ara menutup mulut aku supaya tidak memberitahu eomma*

Ara menarik tangan aku ke ruang tamu meninggalkan eomma di dapur.

Ara: Michingeso!(Awak gila ke) Kalau eomma dengan appa tau mati la kita. Oppa jangan bagitau. Arasseo!

Me: Nae dongsaeng..

-BILIK ARA-

Ara POV

Luhan… Luhan… mamat ni boleh tahan handsome jugak, cool pulak tu. Officially my type. Tapi kenapa si Pontianak Ahlin tu tak bagi aku rapat dengan Luhan. Dia ada hubungan dengan Luhan ke?

Lagu Kim Jong Kook – Han Namja mula masuk ke dalam telinga Ara menunjukkan ada panggilan yang masuk.

Me: Eh sapa pulak yang call aku, nombor tak kenal pun. Jawab je la kot2 penting ke.

?: Yeobuseyo? Ara’s speaking?

Me: Yeobuseyo? Nugu? This is Ara.

?: Hai. Naya, Luhan.

Me: Oh Luhan-ssi. Wae?

Luhan: Aku nak ajak kau keluar. Tadi kau belanjakan Bubble Tea, tak cukup la.

Me: Amboi budak ni lebih2 pulak(dalam hati) Aku rosakkan donut kau je pun bukan pizza ke ayam ke.

Aku dah mula start cakap’Aku’ sebab mamat ni yang suruh. Dia kata dia geli ‘awak saya’ kalau cakap dengan orang.

Luhan: Aku main2 je la. Jom la aku ajak kawan2 aku sekali nak. Kita lepak kat Peterpan Mall.

Kawan2? That’s mean EXO la. Omo aku nak sangat jumpa diorang. *MENGELAMUN KEJAP*

Luhan: Yeobuseyo? Yeobuseyo? Ara-ya!

Me: Nae? Oh mianhae? Okay aku setuju. Pukul berapa?

Luhan: Sekarang!

Me: Mwo?

Luhan: Aku depan rumah kau ni.

Me: Tunggu 10 minit lagi saya turun.

Luhan: Palli!

______________________________________

Lepas ni watak EXO muncul wait and read okay. Enjoy!!

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now