BAB 11
-DI HOSPITAL-
Luhan’s POV
Me: Macam mana dengan Ara?
V: *angkat bahu* Doktor tak keluar lagi, hyung.
Me: Ara, please bertahan sayang. Don’t leave me.
Doktor: Ara sudah sedarkan diri. Boleh jenguk dia tapi one by one. Minta diri.
V: Kamsahamida. Hyung pergilah tengok Ara.
Me: Tak pe ke?
V: Gwenchana. Ara mesti perlukan hyung sekarang. Pergilah.
Me: Gomawo. *masuk*
Me: Ara? Kenapa nangis ni sayang?
Ara: Ailee, Luhan. Ailee. *nangis*
Me: Ailee kenapa? *belai rambut Ara dan duduk di atas kerusi sebelah Ara*
Ara: *nangis*Ailee dah pergi. *peluk Luhan*
Me: Sshhh... Jangan nangis sayang. Nanti sayang cerita. *peluk Ara*
Me: Meh sini oppa peluk. *naik atas katil*
Aku memang dah faham Ara. Dia akan jauh lebih baik bila dia dapat peluk atas katil.
Ara: Kamsahamida *tersedu-sedu* *peluk Luhan*
Me: Dah.. dah.. Jangan nangis *belai rambut Ara*
Ara: *pelukannya semakin erat* Jangan tinggalkan Ara tau.
Me: Never sayang never... *kiss dahi sambil belai rambut Ara*
Ara: I love you Luhan. *peluk lagi erat* *sangat erat*
Me: I love you more. Kenapa Ara tak tidur2 ni selalunya kalau kena peluk macam ni 5 minit dah tutup mata? Tidur la sayang.
Ara: *geleng* Takut...
Me: Arasoo... Arasoo... *terus peluk Luhan ‘non-stop’*
Jam 0217 ...
Luhan terbangun sebab nak cari phone dalam beg. Sedand dia mencari...
Luhan: Ishh... Mana pulak phone aku ni? Tadi rasa letak dalam beg. (Luhan suka bawa beg galas dia merata) *tangan mula menyeluk di dalam begnya*
Luhan: Aikk? Ni diari Ara kan? *belek ms 1*
This book is about me and a guy named Luhan.
Ms 2 – 23 September 2013, 0151 hours...
Dear diary,
Hari ni hari paling malang kat dalam hidup aku. Aku nak bawak kereta pergi sekolah then ada sorang mamat ni muncul dari mana entah. Baamm!! Terlanggar apa lagi! Aku gelabah gila waktu. Aku tegur la mamat tu, takut2 kalau dia cedera. Sekali, dia bukannya cedera pun. Semua perfect je lagi. Tapi dia marah aku sebab rosakkan donut fav. dia. Nama mamat senget ni Luhan. Aku tau pun sebab dia berkenalan dengan aku kat sekolah. Ahh! Bengang betul! Aku dah janji nak bagi dia Bubble Tea tapi dia kata dia nak lagi. Dia ajak la aku keluar dengan member2 dia, EXO.
Ms 3 – 24 September 2013, 0014 hours...
Hari ni Luhan si mamat cold tu hantar aku pegi sekolah. Entah kena sampuk apa? Dah la hantar aku then boleh pulak hantar sampai kelas. Waktu kami nak jalan pegi kelas, macam biasa fans dia apalagi? Berterabur... nak jumpa mamat ni. Aku kenalkan Ailee dengan Luhan. Budak 2 x 5 gak. Siap suruh sign lagi.
balik sekolah pun dengan Luhan jugak. Sampai je kat rumah, dah kena prank dengan budak Beagle Line. Aku tak tau nak rasa apa marah ke happy. Sebab muka merah bila tengok Luhan.