Saya buat special fanfic untuk hunhan sempena valentine tapi dalam bahasa melayu je la. Sebab english kaisoo fanfic dulu tu macam apa je. English berterabur. Tapi yang hunhan ni pun entahlah best ke tak. BTW enjoy je la. Untuk fanfic 'Bawa Aku Terbang' akan saya sambung bila dah habis ujian di sekolah. Please wait for me...
______________________________________
First or Last?
>>Sehun’s side<<
Sehun seorang yang tidak pernah percayakan cinta dan kasih sayang seseorang. Pendiam dan sentiasa poker face. Sehun merupakan anak yatim piatu yang tidak pernah mendapat kasih sayang daripada sesiapa walaupun tinggal di rumah asuhan. Segalanya berubah apabila Sehun mengenali Luhan. Luhan pula seorang yang sentiasa dengan senyuman di bibirnya.
Luhan dan Sehun bertemu untuk kali pertama di Gwangju Park setahun yang lalu pada tarikh 14 Februari 2014. Bubble tea punca utama.
-Flashback-
Sehun pulang dari sekolah dengan muka yang biasanya (poker face). Sehun terus menuju ke sebuah ke kedai bubble tea memandangkan tekaknya berasa dahaga. Sampai sahaja di kedai itu, Sehun pun melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Seorang pelayan wanita menghampiri Sehun dengan mesra. Akan tetapi Sehun… POKER FACE.
Waitress: Menu encik. *hulur*
Sehun: *diam* *ambik*
Sehun meletakkan menu itu di atas meja dan jari telunjuknya di letakkan di salah satu perkataan yang tertulis di menu itu.
Waitress: Chocolate. Kamsahamida. Tunggu sekejap ye.
Sehun: *diam* *poker face*
5 minit kemudian, pelayan tadi kembali ke meja Sehun. Di tangan kanannya, pesanan Sehun tadi. Dia pun menghulurkan bubble tea itu.
Waitress: 1500 won (saya hentam je)
Sehun: *bagi*
Waitress: Tak cukup 10 won lagi, encik.
Sehun pun menyeluk poketnya. Itu sahaja wang yang dia ada. Sehun pun melangkah keluar dari kedai itu selepas memberitahu perkataan ‘cancel’ pada pelayan tadi. Sampai di sebuah taman, Sehun duduk di sebuah bangku dan menghela nafasnya. Tekaknya amat kering.
?: Anyeonghaseyo.
Sehun: *dongak* *diam*
?: Ambik la bubble tea. Saya belanja. I know you thirsty.
Sehun: *bow* (imagine macam bow waktu duduk ye)
?: Awak ni bisu ke?
Sehun: Ani.
?: Kenapa senyap je? Btw choneun Luhan imnida. Neo? *bow*
Sehun: Oh Sehun *bow*
-End of flashback-
Sejak hari bersejarah itulah, Sehun dan Luhan rapat dan mula mengenali satu sama lain. Beberapa bulan selepas itu, mereka couple dan hari ini mereka akan menyambut anniversary mereka yang pertama iaitu tarikh pengenalan mereka. Telefon Sehun bordering menunjukkan satu mesej baru telah masuk.
Ting!
Luhan: Meet me at Gwangju Park tonight, 9:47 p.m.
Sehun membalas mesej dari Luhan dengan pantas.
Sehun: Nae :)
Sehun pun bersiap-siap untuk berjumpa dengan Luhan. Sehun mengenakan tubuhnya dengan baju couple mereka iaitu di hadapannya tertulis “HunHan Forever” manakala di belakangnya pula “947”
>>Luhan’s side<<
Selepas Luhan menghantar mesej kepada Sehun, Luhan mengambil baju couple mereka. Luhan mencapai satu patung beruang di atas katilnya lalu meletakkan sesuatu di dalam patung beruang itu. Luhan melihat jam di dinding menunjukkan 15 minit sebelum pukul 9:30 p.m. Luhan pun mengambil kunci keretanya dan menuju ke destinasinya.
>>Gwangju Park<<
Luhan keluar dari perut keretanya dan memandang sekelilingnya. Kosong. Sememangnya kosong kerana dia telah menempah taman itu untuk 2 jam untuk berjumpa dengan Sehun. Dia pun mula mengorak langkah ke kedai bubble tea iaitu tempat pertemuan sebelum pengenalan dia bersama Sehun.
Luhan: 2 Chocolate please.
5 minit kemudian..
Waiter: Here you are. Kamsahamida.
Luhan memegang bubble teanya disebelah kanan lalu menghirupnya manakala satu lagi bubble tea hanya tergantung di tangan kirinya. Beberapa minit kemudian, kelibat Sehun mula kelihatan. Luhan melambai-lambai ke arah Sehun berkali-kali. Memandangkan Sehun berada di seberang jalan. Sehun pun membalas lambaian Luhan dan terus berlari ke arah kekasihnya yang sangat dirinduinya.
Sedang Sehun berlari ke arah Luhan…
BAMMM!!!
Sehun membuka matanya kembali. Tiada kecederaan pada dirinya. Tetapi dia berada di atas rumput dan sedang berbaring. Kemudian pandangannya meliar ke arah satu tubuh di atas jalan.
Luhan!!
Sehun berlari ke arah Luhan. Dia memangku Luhan di atas ribanya. Sehun menangis tanpa henti sambil memegang kepala yang sudah berdarah. Tangisan Sehun makin apabila melihat keadaan Luhan yang berlumuran darah.
(waktu conversation ni, korang imagine yang Sehun nangis, Luhan cakap tersekat-sekat. Okay?)
Sehun: Luhan, don’t leave me.
Luhan: Hun tak apa-apa kan? Luhan sayang Sehun.
Sehun: Sehun sayang Luhan jugak. Luhan jangan pergi sorang-sorang.
Luhan: *pegang pipi Sehun* Sehun jaga diri elok-elok ye. Jangan jadi pendiam macam dulu. Selalu senyum tau.
Sehun: Luhan! Sehun nak Luhan! Luhan tak boleh tinggalkan Sehun lagi.
Luhan: Jaga patung ni baik-baik ye. *bagi teddy bear*
Sehun: Sehun akan jaga patung ni. Tapi Sehun nak Luhan selamanya.
Luhan: Happy Valentine and Anniversary Day my lovely Oh Sehun.
Sehun: Luhan!!!
Luhan sudah lagi tidak bernyawa. Sehun masih dibasahi air mata.Patung beruang tadi dipegang kemas. Tiba-tiba patung beruang itu mengeluarkan suara.
Selukkan tangan awak dalam poket saya.
Sehun pun berbuat demikian. Sehun mengambil sebuah kotak kecil di dalam poket patung beruang tadi dan membukanya. Sehun terkejut.
Sehun: A ring? Luhan, kenapa awak buat macam ni?
Patung beruang itu berbunyi lagi.
Will you marry me?
Sehun: Luhan want to confess me but he already dead. Luhan! Wake up! *goncang-goncang badan Luhan* Wake up! I will! I will!
Malangnya Luhan sudah pun tiada. Sehun dibanjiri air mata sendiri. Sehun memeluk patung beruang itu manakala tangan Luhan berada di dadanya.
Sehun: Luhan, is this first or last?
This is the first anniversary and valentine that Sehun celebrate. But it also will be the last anniversary and valentine that Sehun celebrate. Without Luhan, Sehun never celebrate the two biggest event in Sehun’s life. Sehun never be with anyone else except Luhan. Just Luhan and only Luhan in Sehun’s life.
Question: First or Last?
Answer: First and Last.