BAB 12

329 16 0
                                    

BAB 12

-DI DALAM KERETA LUHAN-

Luhan’s POV

Ara: Oppa.. Sayang rasa nak berhenti sekolah la.

Me: Kenapa ni tiba2 cakap macam tu? SPM dah dekat kan?

Ara: Sayang rasa macam tak guna sayang pergi sekolah. Last2 sayang mati jugak. Sayang nak have fun dengan life sayang sekarang.

Me: Kenapalah Ara cakap macam ni? Putus harapan.. Bukan perangai Ara. Okaylah nanti oppa uruskan dengan Taehyung.

Ara: Gomawo. Oppa tak de schedule ke hari ni?

Me: Hah. Lupa nak bagi tau. Encik Sooman bagi kami cuti sebulan sebab konsert hari tu.

Ara: Ye ke? Bagus lah kalau macam tu. Boleh lah aku luangkan masa aku dengan Luhan lebih banyak.

Me: Kita pegi holiday, nak tak? Jeju Island ke Hawaii? Yang pasti luar negara.

Ara: Mesti Luhan dah rancang ni. Dia baca wishes aku tu. Up to you. Ara okay je.

Me: Okaylah, kita pegi Jeju besok.

Ara: Awalnya! Dah book ticket ke?

Me: Mestilah kena awal. Aku dah siapkan semuanya untuk Ara. Tak pe lah. Malam nanti oppa book la ticket guna online.

Ara: Okay. Ara ikut je. *sampai rumah Ara*

Me: Okay sayang masuk bilik packing baju, nanti oppa call bagi tau esok flight pukul berapa. Arasoo.

Ara: Nae! Anyeong! *kiss pipi Luhan*

Me: *kiss pipi Ara* *peluk* Anyeong!!

-SKIP-

-DORM EXO-

No one POV

Luhan: Yedeura! Besok hyung nak pergi Jeju dengan Ara!

Baekhyun: Waa.. Seronoknya! Nak ikut jugak!

Chanyeol: *cubit lengan Baekhyun*

Baekhyun: Aduh!! Sakit la Channie.

Chanyeol: Bengap la kau ni. Takkan kita nak ganggu diorang holiday kot.

Luhan: Kau nak ikut boleh. Tapi jangan ganggu hyung dengan Ara. Korang semua boleh ikut.

EXO except Luhan: Yeay!!

Luhan: Tapi korang kena tolong hyung. Hyung nak prepare macam2 kat Ara so korang jadi pembantu plan hyung. Okay?

EXO except Luhan: Okay!!

-SKIP-

Luhan’s POV

--Call Ara--

Me: Yeobuseyo?

V: Yebuseyo? Luhan hyung ni V.

Me: Kenapa kau yang jawab? Ara mana?

V: Ara dah tidur. Tadi dia demam sikit. Badan dia panas.

Ttutt.. Ttutt..

--End Call-

Pon!! Pon!!

Aku terus menaiki tangga dengan laju.

V: Hyung? Ada apa?

Me: Ara mana? Dia okay tak? *mengah*

V: Ara okay. Badan dia panas sikit je. Tengok lah dia. Ada dalam bilik.

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now