BAB 27

196 13 0
                                    

BAB 27

No one POV

?: Dia ada seminggu je lagi

?: Saya faham. Thanks *shake hand*

?: *shake hand* 

Dia pun melangkah masuk. Sayu sahaja dia melihat. Sedih di hati tak terkira. Air matanya mula jatuh sedikit demi sedikit membasahi pipi. Situasi yang sama telah berlaku lagi. Buat kali kedua. Dia mula memejamkan matanya dan mengenang kembali kenangannya bersama insan di hadapannya. Lama-kelamaan dia tertidur.

________________________

Luhan POV

Aduhh!! Sakitnya kepala aku. Aku kat mana ni? Putih bagai... Semalam.. tak mungkin tak mungkin.. Dia dah takde. Kenapa kau pikirkan dia lagi? Semalam aku mengigau kot.

?: Heyy!!

Me: Jackson-ah! Kenapa aku kat sini ek? Lama aku tak jumpa kau.

Jackson: Lama tak jumpa apanya. Semalam baru kita jumpa.

Me: Hah? Semalam? Maknanya semalam tu betul la.

Jackson: Apa yang betul? Kau ada kat sini sebab semalam kau tetiba pengsan. Apahal?

Me: Semalam aku jumpa kau kat mana? Kau sorang ke ada orang lain? Aku pengsan?

Jackson: Kau ni pengsan je kan, bukan hilang ingatan. Semalam kita jumpa kat taman. Aku datang dengan kawan aku. Kau ni dah kenapa?

Me: Kawan kau tu perempuan ke lelaki?

Jackson: Kau ni biar betul? Perempuan la.

Me: Jinjja?!! Mana dia?

Jackson: Haihh.. kau ni okay ke tak?

Me: Cakap je la dia kat mana.

Jackson: Hana? Wad sebelah.

Me: Jom bawak aku pergi sana.

Jackson: Untuk apa?

Me: Jom je lah.

Aku pun menarik tangan Jackson dan menuju ke wad sebelah. Ni penting. Sangat penting. Semua ni akan menjelaskan semuanya kat aku. Sampai je ke wad tu, takde orang!

Me: Ya!! Mana dia?

Jackson: Toilet kot. Aku kena bagitau Luhan pasal benda ni.

Me: Takpe aku tunggu.

?: Jackson oppa!

Jackson dan aku pun pusing ke arah suara itu. What?!

Jackson: Hana? Ni Luhan, dia nak sangat jumpa Hana.

Hana: Hah? Luhan? Oppa?

Aku terkejut. Aku menggosok mataku berkali-kali. Peha aku menjadi mangsa cubitan. Ouch! Sakit! Is this real? Aku berlari ke arahnya dan memeluknya erat. Dia pun terkaku juga tetapi tidak membalas pelukan itu. Am I dead?

Me: Ara! Kim Ara! Ni Ara kan?

Hana: Oppa...

Me: *cry*

Jackson: Hmm... sebenarnya.. ni lah orang yang dah lama aku nak bawak jumpa kau. Nama dia Ara tapi aku panggil dia Hana sebab muka dia seiras dengan ex-girlfriend aku. Aku mintak maaf Luhan. Aku pergi dulu.

Me: NO! Kau duduk sini dulu. Ara, oppa keluar kejap tau.

Ara: *angguk perlahan*

Aku dan Jackson keluar meninggalkan Ara. Aku menarik Jackson ke sebuah taman di hospital itu. Jackson hanya menurut.

BAWA AKU TERBANG (EXO LUHAN FANFIC)Where stories live. Discover now