Song: WONDERLAND
Artist: ATEEZ---
Intro: mă rănește foarte tare că trebuie să spun asta, dar vocea lui Hongjoong has no business being in the start of this song. Cineva la mixaje, cineva la aranjarea piesei, cineva la autotune, nu știu cine e vinovat, dar pronunția, cu tot cu versurile alese, cel puțin pe bucata în engleză strict, e pur și simplu, nu prea am un cuvânt mai bun de atât, kinda cringy? Știu că au intenționat să-i folosească accentul, dar, repet, nu l-au folosit prea bine. După câteva ascultări și efectiv obișnuință, devine acceptabil, dar nu ar trebui să fie cazul de așa ceva, mai ales pentru începutul unei piese. Mai degrabă dacă ar fi mers pe varianta de șoptit din refren, sunetul ar fi fost altul, aura ar fi fost alta, mai ales că toată piesa în sine are un aer de grandoare. Înțeleg că s-a optat pentru un hype pe față, dar din păcate nu a fost executat ca lumea. Jumătate din punctaj, pentru că bucata în coreeană merge, din fericire.
Notă: 5/10
---
Vers 1-2: au efectul de „pump it up" (ha ha, see what I did there?) pe care intenționa să îl ofere intro-ul. Punctul lor slab totuși e, în mod paradoxal, cât de scurte sunt, la propriu. Intro-ul durează mai mult decât ele, ceea ce le ia din efectul pe care ar fi putut să-l aibă dacă ar fi fost inversat timpul acordat intro-ului cu cel al lor.
Notă: 6/10
---
Pre-refren: pre-refrenul e doar o extensie a primelor două versuri cu un instrumental mai liniștit pentru prima jumătate, iar pentru a doua deja se trece înapoi la un instrumental exagerat de hype-up pentru a se pregăti refrenul. Ca și în cazul primelor două versuri, efectul pre-refrenului este diminuat din cauza duratei scurte pe care o prezintă.
Notă: 7/10
---
Refren: suprinzător, trecerea la liniștea relativă cu acel „gaja" a lui Hongjoong șoptit nu este abruptă, ci extrem de naturală. Yunho dă start-ul acestui refren, și îl și încheie genial. Ceea ce e de-a dreptul ridicol la acest refren e că e atât de bun, aruncat în mijlocul unor alegeri grăbite de versuri și pre-refren ce au fost sacrificate pentru un început ce a dat un fail major.
Notă: 10/10
---
Vers 3: se utilizează același instrumental de la începutul refrenului pentru a se face trecerea la rap-ul lui Mingi, care e de durata perfectă, și apare la momentul potrivit.
Notă: 10/10
---
Vers 3-4: deși sunt de aceeași durată cu primele două versuri, se încadrează perfect datorită rap-ului lui Mingi dinainte, plasat unde trebuie, dar și datorită unei schimbări de instrumente subtilă la nivelul muzicii de pe fundal.
Notă: 10/10
---
Pre-refren: aceleași mențiuni, doar că și pre-refrenul acesta funcționează perfect față de cel dinainte, pur și simplu pentru că aranjarea versurilor pe această bucată îl avantajează, ca și versurile 3-4.
Notă: 10/10
---
Refren: aceleaşi mențiuni
Notă: 10/10
---
Bridge: un bridge de-a dreptul superb, cu altă schimbare de tonalitate clasică pentru un bridge, dar aura de grandoare a întregii piese este păstrată, energia nefiind dusă în altă zonă, ci doar conservată cu ajutorul alternării vocilor lui Jongho și a lui San într-un mod atât de natural, urmată de un mini dance break ce evoluează gradat în mijlocul mult așteptatului refren.
Notă: 10/10
---
Refren: aceleași mențiuni + încheierea lui Seonghwa de efect
Notă: 10/10
---
Bonus
---
Concept: nu am multe de spus despre concept, culmea. E un twist destul de subtil asupra unui dark concept obișnuit, ajutat de stilul caracteristic ATEEZ și de atmosfera de military, de let us vibe and burn some shit. Dar nu e nimic nou sau neașteptat din partea lor neapărat, comeback-urile lor de până în acest punct fiind prequel-uri fidele, WONDERLAND fiind o continuare, o progresie naturală.
Notă: 6/10
---
Clip: un clip dark, dar care își face treaba fără discuție, îmbinându-se cu ce ne este prezentat în concept. Motivele puțin cam overused, deși extrem de bune din punct de vedere vizual, îl fac să scadă puțin, totuși.
Notă: 8/10
---
Outfits: uniformele acelea sunt iconic, sunt *chef's kiss* și reprezintă exact ce un astfel de concept ar trebui să aibă la bază. Totuși... a bit overused, ăsta e adevărul.
Notă: 8/10
---
Coregrafie: ca oricare coregrafie ATEEZ, nu dezamăgește, și pune în valoare mișcările fluide, extrem de plăcute ale băieților.
Notă: 10/10
---
Notă finală cântec: 8,8
Notă finală bonus: 8
Notă finală: 8,4
---
Nota finală reflectă că e loc de evoluție în cazul ATEEZ, lucru pe care l-am văzut în comeback-urile ce au urmat. Piesa nu e rea, e doar... puțin cam mediocră pentru ce a lansat ATEEZ înainte și după momentul ăsta?
---
Opinia mea: welp, mulți dintre voi mă veți urî după ce citiți capitolul ăsta (dacă îl duceți la bun capăt, asta n-am de unde să știu), but I said what I said și asta e situația efectiv, dacă ne place ceva asta nu înseamnă că e executat bine. De asta am o relație de love-hate cu piesa asta, pentru că îmi place, dar știu că obiectiv intro-ul acela ruinează piesa și îi diminuează efectul adevărat pe care l-ar fi putut avea. Și când mă gândesc că mixajul ar fi putut fi reparat atât de ușor, ajustările ar fi putut fost făcute simplu, dar nu, nu a fost cazul. În fine, ascultați Ateez băjeții, pentru că au masterpiece-uri precum Utopia, Inception, Wave, Say My Name, Answer, Thanxx etc. în discografie, deci da :))
---
Song Ranking (până acum)
1. Crazy
2. Black Suit
3. BOCA
4. Hellevator
5. Red Moon
6. Left & Right
7. Pretty Savage
8. Piri
9. WONDERLAND
10. How You Like That
etc.
---