Red Moon

96 15 9
                                    

Song: Red Moon
Artist: KARD

---

Intro: scurt şi la obiect, un instrumental puternic, anunță un cântec de petrecere, dar în acelaşi timp volumul este unul destul de înfundat încât să nu strice build-up-ul.

Notă: 10/10

---

Vers 1: Se începe în forță, voci cu tonalitate joasă pe acelaşi instrumental înfundat, se alternează vocea lui BM cu a lui Jiwoo, fără să se simtă o diferență care să zgârie pe ureche

Notă: 10/10

---

Vers 2: Apare din nou o alternare a vocilor, de această dată contrastante: trecerea de la o tonalitate la alta nu este bruscă, deşi trecerea de la primul vers la al doilea este una rapidă. Tranziția este naturală, ajutată de instrumentalul puțin mai clar, aşezat astfel pentru a pregăti pre-refrenul.

Notă: 10/10

---

Pre-refren: Aceleaşi mențiuni ca la versul 2. Diferența o face revenirea la instrumentalul puternic, pentru pregătirea refrenului de această dată.

Notă: 10/10

---

Refren: Deşi nu este un refren complet cântat, îşi face treaba perfect. Instrumentalul nu vine peste voci, ci se îmbină perfect, natural şi fără probleme. Este un refren satisfying, pentru că nu se creează dinainte un precedent, un build-up uriaş, ci doar se porneşte de la început cu un vibe de refren. Ai timp să te obişnuieşti cu instrumentalul de party din prima, deci refrenul vine ca o progresie naturală a lucururilor, ceva aşteptat.

Notă: 10/10

---

Vers 3: Cu puţin instrumental de build-up şi de hype înainte să înceapă versul, rap-ul lui Jiwoo este unul stil vorbit, destul de soft, dar în acelaşi timp extrem de potrivit pentru vibe-ul tough al cântecului. Din nou, se face o alternare, de data aceasta între vocile fetelor, la fiecare bucată din rap venind un răspuns cântat. Datorită faptului că nu există acea discrepanță între rap-ul soft, dar în acelaşi timp în forță şi partea vocală, acest vers este unul complet şi, în mod destul de curios, funcționează şi el la rândului lui ca un build-up pentru rap-ul din versul următor, care e tough în adevăratul sens al cuvântului. O încercare de acest gen de rap după refren găsim, de exemplu, şi în Kill This Love de la BLACKPINK, dar acolo este executat într-un mod prost, în sensul că deşi ar trebui să fi fost rap, Jennie şi Lisa cântă mai mult, necreând discrepanța aceea ce se intenționa să apară, cum este cazul aici, cu vocile cu Jiwoo şi a lui Somin.

Notă: 10/10

---

Vers 4: Rap-ul lui BM se îmbină perfect cu vocea lui Somin mai apoi. BM îşi face build-up-ul necesar chiar de la finalul versului trecut, deci vine ca o progresie naturală a lucrurilor, aşteptată oarecum, dar reuşind să surprindă prin îmbinarea spaniolei caracteristice sunetului KARD. Acelaşi lucru este valabil şi pentru partea lui Somin, care este cântată într-un stil aparte: deşi se aude foarte clar, clean, bucata este cântată diferit, puțin mai înfundat, din gât, pentru efect, şi lăsată mai soft-spoken pe final pentru pregăti pre-refrenul.

Notă: 10/10

---

Pre-refren: aceleaşi mențiuni. Sunt utilizate some high-notes pentru a aduce culoare vocală şi pentru a opri o eventuală aplatizare a părții.

𝖐𝖕𝖔𝖕 𝖘𝖔𝖓𝖌 𝖆𝖓𝖆𝖑𝖞𝖘𝖎𝖘Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum