How You Like That

216 25 14
                                    

Song: How You Like That
Artist: BLACKPINK

---

Intro: e un beat empowering, nu foarte tare din punct de vedere al instrumentalului. Reuşeşte să te facă interesat de cântec, dar fără să îți spună mare lucru despre el. Funcționează cu efect de teaser, iar acel "BLACKPINK in your area" este well placed, ca de obicei. Nu poţi greşi anunțând trupa de la început to hype things up, indiferent de grup, iar la BLACKPINK începutul astfel e deja iconic.

Notă: 10/10

---

Versul 1: Jennie începe cântecul în forţă, arătând că este acum un lead vocal. Vocea ei este destul de puternică încât să atragă atenția, dar te lasă să mai aştepți ceva, fapt accentuat şi de beat, care e calm, dar se leagă cu intro-ul, ca o continuare, funcționând ca build-up pentru refren.

Notă: 10/10

---

Versul 2: Vocea lui Jisoo, fiind puțin mai groasă, keeps on leading you in. Deşi este un al doilea vers extrem de scurt, it makes you excited and ready for the chorus.

Notă: 10/10

---

Pre-refren: Vocea lui Rosé, pe acelaşi instrumental păstrat de la început, este un accent bun, pentru că apare o diferență monumentală între tonul lui Jisoo, foarte deep, şi a lui Jennie, care e o cale de mijloc între Rosé şi Jisoo.

Notă: 10/10

---

Refren: Primul "Ha-how you like that" care dă startul refrenului este puţin abrupt. La fel şi schimbarea instantă de instrumental, care aduce un contrast nearmonios între intro, pre-refren şi refren: dacă intro-ul te face să te aştepți la un banger de cântec în general, iar pre-refrenul merge pe un ton expectant, mai lent, dar totuşi leaves you hanging, refrenul are un beat tare, cu un ton mai jos, şi e atât de diferit încât te şochează şi nu se îmbină corect. Lipsa unor versuri cântate pe refren din partea Lisei şi a lui Jennie mai apoi, ci doar cântatul stil țipat nu ajută piesa, pentru că te face să înțelegi cât de tare lipseşte refrenul în sine, deşi se numeşte refren.

Notă: 5/10

---

Vers 4: Rap-ul este, din nou, abrupt, dar vina se datorează refrenului, nu a versului în sine. Puțin scurt, dar foarte catchy, rap-ul îşi face treaba perfect.

Notă: 9/10

---

Vers 5 şi pre-refren: Se reiau punctele de la vers 1, repectiv 2, cu mențiunea că Jennie are vocea mai groasă de data aceasta, accentuând cuvintele diferit. Totuşi, faptul că versul de pre-refren a lui Jisoo este mai scurt duce la o apariție abruptă a unui refren deja abrupt.

Notă: 9/10

---

Refren: aceleaşi mențiuni.

Notă: 5/10

---

Bridge: un bridge bun, din nou, gets you hyped up for the dance break. Se alternează vocea lui Rosé cu a lui Jisoo, creând contrast. "Look up in the sky, it's a bird, it's a plane" face referinţă la filmele Superman, fiind a smart move dinainte de dance break. Totuşi, poate suna ridicol dacă nu ştii la ce face callback.

Notă: 9/10

---

Break: problema cu acest dance break este că pune în evidență cât de slab este beat drop-ul din refren. Instrumentalul este clar făcut pentru final de piesă, dar face o treabă mai bună decât refrenul în a te anunța cât de bun e cântecul pe care îl asculți. Bucata Lisei de pe final ar fi funcționat fără probleme cu mixaj puțin diferit pe fundal ca şi refren, eventual fără input-urile lui Jennie şi a lui Rosé care marchează caracteristicul de dance break.

Notă: 8/10

---

Bonus

---

Concept: un concept bun, funcționează în contextul piesei, dar e a treia oară la rând când BLACKPINK merg pe acelaşi concept şi devine repetitiv, nu doar din punct de vedere muzical. Din fericire, este doar un pre-release, deci şansele să se folosească un concept diferit, deşi slabe, există. Serios acum, YG, schimbă conceptul, foloseşte un refren real, nu e atât de greu.

Notă: 2/10

---

Clip: good visuals, BLACKPINK este una dintre puţinele trupe recunoscute pentru extravaganța şi efortul finanicar depus în producţia clipurilor. Totuşi, deşi visuals were exceptional, sunt refolosite teme din clipurile mai vechi, şi chiar background-uri multe. Corelate cu piesa care utilizează acelaşi concept, unul singur, nu ajută. Dacă doreau să facă referință la Boombayah, un fundal de acolo combinat cu un line din acel cântec nu e destul pentru a lega cele două concepte. Maxim, e doar o mențiune, şi una destul de mediocră. In this day and age, nu e destul să throw in some lines, şi nu e destul să filmezi indoors constant, mai ales pentru o trupă atât de faimoasă şi respectată ca BLACKPINK. Try something new!

Notă: 7/10

---

Outfits: stilistul este unul nou, şi se simte diferența, fie că vorbim de live stages sau de videoclip. A fost un singur moment leneş: outfit-ul lui Jisoo din al doilea vers, care este, la propriu, un tricou negru oversized, dar nu face o diferență negativă substanțială.

Notă: 9,5/10

---

Coregrafie: nimic spectaculos, nu e nicio mişcare memorabilă în refren. E o coregrafie bună, decentă, dar nu se remarcă prin mare lucru şi e uşor de învățat (fapt ce poate fi pozitiv, pentru că oricare fan poate relua coregrafia acasă).

Notă: 7/10

---

Notă finală cântec: 8,5

Notă finală bonus: 6,4

Notă finală: 7,4

---

Nota finală reflectă cum s-a simțit acest comeback: aşteptat de multă lume, şi-a făcut treaba în a hrăni Blinks înfometați de content, dar nu este cea mai bună pasă a lor. Speranțele tuturor merg în album, deoarece acesta este un pre-release şi s-a comportat exact ca unul, lăsându-te să aştepți mai mult, adică beat drop-ul, unde în aluzia aceasta el este albumul cu un title track superb.

---

Opinia mea: nu e un cântec care să te impresioneze din prima, dar după mai multe ascultări you can get into it, chiar dacă nu îți plăcea foarte tare înainte.

---

Song Ranking (până acum)

1. How You Like That

2. ?

3. ?

etc.

---

𝖐𝖕𝖔𝖕 𝖘𝖔𝖓𝖌 𝖆𝖓𝖆𝖑𝖞𝖘𝖎𝖘Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum