20.Bölüm 'Mezuniyet'

851 58 30
                                    


Yüzü parladı ayın,
Bir ses geldi uzaktan:
Hasta yorgun bir kadın
Şimdi çalıyor keman...

Eriyor, bükülüyor,
Ayın altında evler...
Kemandan dökülüyor,
Semailer, peşrevler...

Keman hırçın, mariz,
Asabını geriyor;
Dalgalan bir kaç iz,
Karanlıkta eriyor...

Sabahattin Ali

(Bölüm Şarkısı~Begonvil^Sezen Aksu)


Yaşananların üzerinden 2 yıl geçmişti. Nefes iyileşmiş ve okuluna devam etmişti ve bugün bitiriyordu. Diplomasını alacaktı hayallerini gerçekleştirmesine ramak kalmıştı.

Bugün hazırlık yapması gerekiyordu, Murat ve Nazar sonunda ailelere açılmıştı. Mercan'ı Kalelilere gelin edemeyince Nazar'ın hislerine karşı çıkmamıştı Dağdevirenler ve bugün nişanları olacaktı.

Asiye ve Nefes koştur koştur Kaleli konağının bahçesinde hazırlık yapıyorlardı. Asiye bir yandan da söyleniyordu.

'Konağın bahçesi büyük nişanı orda yapalum dediler tamam deduk ama böylede olmaz ki canum sanki kız tarafı biziz. Ne yardım eden var ne de arayup soran delireceğum az kaldı.'

'Aman Asiye ablam Murat'ın hatırı için bir güncük'

'Ee gı onun için katlanıyrum yoksa eder miyum bunları hiç. Yangazım mutlu olsun da'

Nefes ablasının sinirli bir o kadar sevgi dolu hallerine gülümsedi.

Asiye halen söylenmeye devam ediyordu. 'O hele bir gelsin eltu olarak bak ben nasıl kök söktürüyorum. Nefes bağa bak bunlardan önce evlenecesunuz ona göre'

'Ay ablam taramalı tüfek gibisin bir sus da'

'Hah işte Karadeniz gelini, öteki de neymuş'

'ablaaaa'

'Ee iyi sustum tamam'

'Ayrıca Nazar kütükten Karadenizli ablacım'

Asiye'nin bakışlarıyla sustu genç kız Asiye ablasını da susturmuştu neyse ki.

Nefes bahçede koştururken Tahir'e çarptı.

'güzeliim yavaş ol'

'Özür dilerim Tahir hadi çekil önümden.'

'ula noluyor'

'Eee işim var Tahir hazırlık yapıyorum.' Tahir sinirle ofladı

'tamam yap yap da yavaş yap be güzelim yorma kendini'

Nefes sevdiğinin şefkatli sözleriyle mest olmuştu. Ne de güzel seviliyordu bu adam tarafından yakında evleneceklerdi. Aynı evi, aynı yatağı, aynı soy ismini paylaşacaklardı. Düşündükçe kalp atışı hızlanıyordu Nefes'in ve karşısındaki adamda ondan farklı değildi. Uzun süren bakışmanın ardından hazırlıklar için sevdiğinin yanından ayrılmak zorunda kalmıştı.

Hazırlık tamamlanmaya yakın Mercan ve annesi de gelmişti. Asiye geç geldikleri ve tüm işi üzerlerine yıktıkları için susmamış ağzına gelenleri söylemişti buna rağmen nişan gecesi sağ salim atlatılmıştı.

'Oh bitti şükür' Saniye Hanım dizlerini tuta tuta salona geçti. Bu halleri Nefes'in gözünden kaçmamıştı.

'Saniye anne iyi misiniz?'

Sevdanın YoluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin