Sacrifice of love🍂 |heyitsmemisya
Aku duduk di sofa sebentar menunggu Jungkook datang, tadi dia kata dia ada mesyuarat dengan pekerjanya. Aku dan Jungkook benar-benar sudah berbaik. Jungkook pula kembali menjadi dirinya yang dahulu. Dia sangat peduli tentang aku. Bahkan dia terlalu overcare boleh menyebabkan aku sentiasa dihubungi olehnya.
Pintu pejabat Jungkook dibuka, aku dapat lihat wajah seriusnya bertukar ceria.
"sayang?" serunya. Aku memeluk tubuh tegap lelaki itu. Jungkook mengelus lembut kepalaku.
"i miss you" ucap Jungkook mencium keningku. Aku tersenyum.
"sayang, I can't lunch with you today I have work to do" ujarnya menekup kedua belah pipiku. Aku memuncungkan mulutku.
"ah.. Awak dah janji dengan saya kook, so not fair!" rajukku. Aku kecil hati dengan lelaki di hadapan aku ini. Jungkook tersenyum langsung memelukku.
"sorry, but I have to." ucapnya lagi. Aku menjeling Jungkook.
"siapa? Awak jumpa client ke?"
Jungkook mengangguk pula, aku mengeluh dengan riak wajahku yang sedih. Aku benar-benar mahu meluangkan masa dengannya. Tapi apa boleh buat dia ada kerja.
"yalah, saya makan seseorang hari ni" kata aku, Jungkook kembali mencium keningku. Aku mengeluh perut aku sudah menari-nari meminta diisi.
"saya pergi dulu"
Jungkook mengangguk. Kemudian aku pun keluar dengan wajahku yang kurang ceria. Semalam pun dia tidak keluar denganku. Aku mengajaknya untuk menonton wayang bersama tetapi dia asyik berkata kalau dia ada hal.
Kadang-kadang panggilan aku pun tidak dijawab. Aku menjadi takut. Aku pula menjadi sangat sensitif secara tiba-tiba.
Jungkook berjalan masuk ke dalam restoran, dia pergi ke arah sebuah meja dengan seorang wanita muda duduk sambil menuangkan wine ke dalam gelas.
"ada apa nak jumpa aku?" soal Jungkook. Gadis itu mendongak.
"saya rindukan awak kook" ujarnya perlahan melirik Jungkook. Lelaki bermarga Jeon ini duduk di depannya bagi mengelakkan rasa curiga pada orang di dalam restoran ini. Biasalah dia kan seorang pemuda yang berjaya dan jutawan.
"Mia.. Look kita dah selesai okey? Stop disturbing me" kata Jungkook. Mia asyik sahaja mendail nombor lelaki itu meminta lelaki itu keluar bersama dengannya.
"why? Kita terbiasa begini sebelumnya." kata Mia. Ya, gadis itu kembali dengan satu personaliti yang sukar dijangka. Jungkook pun bingung apa yang sebenarnya berlaku pada Mia.
Sedang waktu mereka berpisah Jungkook memutuskan hubungan mereka dengan baik. Tiada gaduh, dan kasar.
"I'm getting married tak lama lagi, jadi tolong jangan ganggu aku. Aku masih respect you as a women. Jangan buat aku lebih teruk." kata Jungkook. Mia menjeling Jungkook.
"aku takkan biarkan Jieun berterus dengan kau Jungkook, kau milik aku seorang sahaja."
"I know her before you!" bentak Jungkook namun dalam tone suara rendah.
"I don't care kook. Once you kiss me means you are mine! Kau tak boleh buat aku macam ni! I love you jerk! I hate you! Why you doing this to me!! Aku nak penjelasan!"
kata Mia eomsi tidak terkawal untung sahaja orang dalam restoran ini tidak banyak. Jungkook bangun memandang Mia dengan pandangan tajam.
"don't ever touch her if you want stay alive" kata Jungkook memberi amaran. Dia tahu Mia pasti akan bertindak gila. Jadi dia mahu Jieun sentiasa dalam keadaan selamat. Dia menyesal melakukan ulah terburu tanpa berfikir.
Dia ego, membiarkan orang ketiga merosakkan hubungan mereka, Jungkook menyesal mengenali Mia dan membuatkan gadis itu berharap padanya.
Jungkook berlalu keluar dari restoran.
Mia menjeling tajam ke arah Jungkook sedar tidak air matanya berjurai gugur. Sakit hatinya, pedih teramat.
Jungkook pulang ke apartmennya dia terkejut melihat kasut tumit tinggi milik Jieun tersusun rapi ditepi dinding. Kemudian pandangnya melihat gadis yang ia cintai merenung keluar jendela dengan keadaan malam yang cukup indah.
Mereka mengambil keputusan untuk tinggal bersama, bahkan keluarga mereka tidak dapat menghalang.
"sayang." panggil Jungkook, Jieun berpaling wajahnya serius.
"awak dari mana?" soal Jieun,
dia memandang Jungkook. Jungkook membuka 3 atas butang kemeja putihnya. Lalu tangannya di gulung pada pinggang ramping Jieun tingginya dan Jieun jauh beza, hingga Jungkook terpaksa membawahkan sedikit tubuhnya.
Jieun diam di dalam pelukan hangat Jungkook.
"awak betulkah cintakan saya kook"
Jungkook memandang Jieun, dia sedar air mata gadis itu gugur. Kenapa pula ni? Fikir Jungkook.
"s-sayang did I hurt you or something?" panik Jungkook bila melihat Jieun menangis.
"saya terjumpa kereta awak depan sebuah restoran, saya ambil keputusan untuk berhenti dan saya lihat awak berjumpa dengan Mia"
Jieun memandang Jungkook dengan matanya yang merah. Jungkook setia memerhatikan Jieun.
"jangan salah faham sayang, saya jumpa dia sebab dia yang ajak. Okey.. Dengar dulu" kata Jungkook menarik Jieun duduk.
"saya jumpa dia sebab saya fikir dia nak cakap perkara penting, and no! Itu tak penting sama sekali." kata Jungkook.
"she ask me to get back with her, Tapi saya tolak saya cintakan awak sayang believe me?"
Jieun memandang Jungkook, dia menundukkan wajahnya. Mengelap air matanya. Dia sudah ketakutan Jungkook akan meninggalkannya. Memberitahunya bahawa ini hanya lakonan semata-mata.
"don't cry hem? Saya tak boleh tengok awak menangis. Even.. Saya pernah lukakan hati awak"
Lembut sahaja ciuman yang Jungkook berikan, Jieun memejamkan mata menikmati cinta yang Jungkook salurkan. Jieun duduk di paha Jungkook.
"I love you so much. Don't leave me" ujar Jieun.
YOU ARE READING
SACRIFICE OF LOVE
Romance"why you doing this? Why?" JEON JUNGKOOK ft. LEE JIEUN. 2020.